Nya Metro Exodus-trailern är fenomenalt fyllig och stämningsfull

Robot
Nya Metro Exodus-trailern är fenomenalt fyllig och stämningsfull

Precis vad spelarna – och spelet – behövde?

#4a-games, #metro, #metro-exodus, #nyhetstips, #mexit


Ambassadör
Xbox

Det ser riktigt bra ut!


signatur

Jump in.

Damn! Givet köp!

Medlem

Närmsta vi kommer ett modernt S.T.A.L.K.E.R., riktigt najs!

Medlem

Ser tråkigt ut.

Medlem

Riktigt fin trailer faktiskt. Blir ett köp längre fram.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så nära man kan komma ett Stalker 2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ligger och väntar i Steam.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Känns som jag är den ända i världen som kommer spela detta på steam när det släpps, förhandsbokat sen länge

Medlem

@Snabeltorsk: Då var jag inte ensam ändå

Medlem
Skrivet av Lukan:

@Snabeltorsk: Då var jag inte ensam ändå

Har också förköpt det via Steam, men jag tänkte avvakta med att spela tills recensioner kommer, om det skulle visa sig att spelet suger så är det bara att refunda.

Gen
Medlem
Skrivet av Lukan:

Känns som jag är den ända i världen som kommer spela detta på steam när det släpps, förhandsbokat sen länge

SJälv får man vänta till 2020 :/

Medlem

Väntar på steam release, förhoppningsvis är de flesta buggarna klara och DLC ute då.

Medlem

Tycker det bara är bra att steam får konkurrens. Lite synd att man ska behöva så många launchers bara.

Medlem

Ska bli najs att spela om ett år.

Medlem

ser ju skitkul ut, taget


signatur

//monster

Medlem

Ser jävligt bra ut. Tur man har ett år på sig att spela dom första spelen

Medlem

Även om dom får mindre vinst på Steam är det ju ändå vinst? Varför blockera alla miljontals potentiella kunder som finns på Steam? Dom måste fått bra med kosing av Epic för att tacka nej till alla dom sålda exemplaren.

Medlem

Gillar inte designen. De är inte så duktiga.

Medlem

Kan någon förklara för mig vad som mängder med människor tycker är så illa för jag fattar inte?

Är det för att spel finns på olika launchers som är så hemskt?


signatur

Skitfiske

KoP
Medlem

Givet köp. 👍

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Kan någon förklara för mig vad som mängder med människor tycker är så illa för jag fattar inte?

Är det för att spel finns på olika launchers som är så hemskt?

Jag kan tänka mig att det finns fler skäl än just bara en extra launcher (av alla som redan nu existerar).

För det första så gör det på ett fult sätt när man tar bort något som redan skulle släppas på fler ställen än bara steam (humble kör steam koder men annan butik) och begränsar detta likt Sony/Microsoft gör/gjorde med konsol exklusivitet, dock i detta fall inte lika grovt då plattformen fortfarande är den samma.

Sedan är Epics butik rätt kass ur användarsynpunkt med träligt sätt att navigera runt, söka spel och trailers/screenshots.

Epic själva har ett team som sitter och bestämmer över exakt vad som får och inte får släppas i butiken på ett mycket striktare sätt än Steam. Vare sig detta skapar bättre kvalitet på det som kommer finnas där eller ej så är det en risk att en hel del spel censureras bort då Epic till stor del också är ägt av ett kinesiskt företag.

Det går inte heller att göra konsument recensioner än vilket ökar risken för köpta sådana för att pusha försäljning av spel som kanske inte är så bra egentligen.

Jag bryr mig dock inte speciellt själv men jag är inte heller någon stor konsument av spel längre.

Skribent
Skrivet av Leverantören:

Kan någon förklara för mig vad som mängder med människor tycker är så illa för jag fattar inte?

Är det för att spel finns på olika launchers som är så hemskt?

Spelet har marknadsförts som ett Steam-spel (man har bland annat sagt att fysiska kopior kommer med Steam-nyckel), vilket nu har ändrats. Dessutom gillar jag inte när företag som Epic aktivt agerar för att försämra för konsumenter, vilket är vad man gör när man erbjuder pengar för att ett redan färdigt spel ska släppas exklusivt på en plattform.

Att vilja ha exklusivitet för spel de själva finansierat utvecklingen till är en sak, men att köpa exklusivitet i efterhand är ruttet. Vill de att folk ska välja deras tjänst så ska de skapa en tjänst som faktiskt är överlägsen, inte köpa sig arbiträra fördelar som enbart försämrar för konsumenter.

Medlem

Bästa trailern hittills för spelet. Ser framemot att spela det när det kommer till steam.

Medlem

Verkar ganska kul. Väldigt snyggt.

Men jag spelar fortfarande BFV och BF2 dagligen. Spelar jag SP-spel så är det först Doom 2016 jag måste klara av. Sen kommer jag längre fram köpa RDR2 så jag vet ej faan när jag får tid för detta. Spelar på Xbox One X.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hoppas spelet floppar, de första 12 månaderna.
Sen får det gärna bli världens mest sålda spel för min del men motverka exklusivitet skiten.

Medlem

Hört så mycket nu. Retails har steam keys.... sen att på twitter har dom sagt epic keys sen att dom säger att Limited edition kommer fortfarande ha steam keys..

Medlem

Jag läste att om man har köpt en fysisk kopia av pc versionen skall man få en Epic Store key.

https://www.metrothegame.com/news/epic-games-store-announceme...

FAQ - OTHER PRE ORDERS

I have pre-ordered a physical copy of Metro Exodus for PC. How will this news affect me?
Your physical copy of Metro Exodus will now ship with an Epic key.

I pre-ordered Metro Exodus through Humble Bundle, Razer or similar key seller – what happens to my order?
Only Humble Bundle and Razer are authorised Steam Key sellers. If you ordered Metro Exodus from either of these stores your pre-order will be honored and you will receive a Steam Key in time for release on February 15th 2019.

Medlem

Jag väntar ett år. Orkar inte epic launcher och jag vill ha möjligheten till att skriva en review.

Medlem

dom kunde gott skippa alla launchers å bara ha skiten inuti spelen ist för slöa, osmidiga extraprogram. som förr då typ Alla gjorde så. allt fjanteri bara för att tjäna mer pengar


signatur

//monster

12
Skriv svar