Öppen Anthem-demo i kväll – här har du tiderna

Robot
Öppen Anthem-demo i kväll – här har du tiderna

Förladda nu, snart drar demon igång!

#anthem, #bioware, #demo, #ea


Medlem

Jag vill tro att min i5-2500k ska orka med detta med.
Märks om några timmar (A)


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem

Blir kul att köra vidare. Hoppas att mitt 1080Ti orkar med det denna gången, blev lite väl svettigt förra veckan.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag vill tro att min i5-2500k ska orka med detta med.
Märks om några timmar (A)

Kör hårt. Du ser min setup i signaturen och jag måste köra på medelinställningar för att det ska vara mjukt. Kanske har mer med GPU:n att göra.

Avstängd
Skrivet av Maysay:

Kör hårt. Du ser min setup i signaturen och jag måste köra på medelinställningar för att det ska vara mjukt. Kanske har mer med GPU:n att göra.

PS4 äger alltså din speldator, hur känns det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kör hårt. Du ser min setup i signaturen och jag måste köra på medelinställningar för att det ska vara mjukt. Kanske har mer med GPU:n att göra.

Oh snap, sitter med 8gb ram och 2080. Återkommer hur det går, spelar rätt högupplöst tho.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tror nog Gsync kommer hjälpa en hel del här.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oh snap, sitter med 8gb ram och 2080. Återkommer hur det går, spelar rätt högupplöst tho.

Skrivet av breahl:

PS4 äger alltså din speldator, hur känns det?

Mitt bygge var mycket fokuserat på redigering (video & musik). Processorn hade många trådar men klen i enskilda processer. Ska testa dra igång OBS samtidigt när jag kommer hem. Se hur mycket det droppar då.

Medlem

Jag trodde man måste betala för att ha tillgång till demot?

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag trodde man måste betala för att ha tillgång till demot? https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/lc8zhtul9oc...

Nej det är öppet för alla. Förra veckan var det man skulle förboka/va medlem för. Kör på bara.

Medlem

Är inte jättehypad över detta, men ska ge det en chans nu när möjligheten finns.

Medlem

Har tankat ner demon och ska testa det senare ikväll efter jag tränat lite. Varit nyfiken på spelet sedan utannonseringen på E3. Hoppas det är kul även om man lirar solo.

::::EDiT::: Jag har lyckats komma in i demon fast klockan är 16:56. Först blev jag nekad men jag tryckte continue så är inne i hub världen Tarsis och spelar.

Jag är ute i världen nu o flyger för fullt. Kör allt i Ultra @ 1080p monitor. Flyter på bra. En del laddningsskärmar när du reser runt i världen. Flygningen känns bra även vapnen. Lirat ett mission. Mycket skjuta blev det. Lades in med 3 andra spelare som samarbetade. Fps låg mellan 57-70 i ultra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kom inte in vid den tiden. Kom in efter 18, men när man skall starta uppdrag blir det bara "server shut down" och så börjas det om från början.

Edit: och nu är det oändlig laddningsskärm som gäller. men man skall väl kanske inte vara förvånad.

Gnällkuk

Jag har en uppdatering för spelet säger den, men den står som pausad och startar aldrig, någon med samma problem?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Provade nyss ett uppdrag i demon och måste säga att jag tror på stenhård flopp om inte fullversionen ger ett mycket mer polerat intryck.

Är det så att man har för höga krav om man vill kunna kontrollera sin gubbe varje tiondels sekund utan att vänta på små animationer?

Flygandet, är det svårt med mus eller är jag bara kass? I en mestdels rak linje var det inga problem, men att svänga tvärt kändes hopplöst. Jag gav det inte en ärlig chans, men första intrycket var mer jumbojet än jetpack. Kanske måste man alternera mellan flyg och hovring för att kunna navigera tajta miljöer.

Generellt har jag problem med PC-spel som tillverkats med handkontroll i åtanke.

Motionblur verkade inte gå att stänga av, eller så har spelet en inbyggd variant som struntar i vilken inställning du har i grafikmenyn.

Medlem

Ser ut att vara stabilt nu, eller? hähä

"Performance seems worse on PC than last weekend"

"Same issues from the VIP for me. Connecting to Online Services forever, then a couple error and resumes cycles until I actually get in.
Then I get 95% errors trying to do anything"

"Just loaded up on PC. Rubber banding was constant "

"Game reboots my pc."

"PC "Error retrieving Anthem Live Service data. Continously loops intro trying to load into Fort Tarsis."

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/am31uu/anthem...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@kEJTLiN: Flygandet blir bättre efter man vant sig lite. Du kan ställa in känsligheten för just flygkontrollerna i inställningarna. De ska ha polerat pc kontrollerna i fullversionen de jobbar med. Sätter du Post processing to low så ska motion blur försvinna. Jag har inte hunnit testa just det själv än.

Edit: Och jag har inte upplevt några svårigheter med att röra mig som jag vill men jag kan inte avgöra skillnader som sker på en tiondels sekund

Medlem

För er som sitter med PS4 och inte kommer in...testa att byta språk på Ps4an. Det löste mina problem med att logga in.

Medlem

Har nu kört hela kvällen!
Staden man är i var lite jobbigt för min gamla dator, men ute i världen så kändes det väldigt mjukt, även fast framsen pendlade rätt mycket till och från. Är det gsync som räddar mig där?

Inte haft så stora problem annars, flygandet är speciellt, det är kul!
Låste upp interceptor och allt blev bara roligare, man är som Yoda i mechsuit


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oh snap, sitter med 8gb ram och 2080. Återkommer hur det går, spelar rätt högupplöst tho.

Jag testade lite när jag kom hem. Ligger runt 60 - 70 FPS på high inställningarna. Men gillar inte när det ibland droppar. Så kommer nog köra på medel. Ligger då mellan 70 - 80 FPS. Så stabillt över 60 fps. Körde igång OBS och spelade in i 60 fps på medel inställningarna och då drog det ner mellan 50 - 60 fps. Vilket är uteslutet.

Skrivet av breahl:

PS4 äger alltså din speldator, hur känns det?

Kollade lite på reddit. PS4 kör ju för fan runt 30 fps. XboxOneX ligger det ju i 30 FPS också. Eller tänkte du på något annat?

Medlem

Jag och en vän testade det igår och jag är inte alls imponerad. Klippte ihop en video till mina vänner som ej kunde testa så att de får en uppfattning utav spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=rt0pmm1roLc&feature=share

Ursäktar ett par grodor som slank ur munnen under testande av någon anledning så är fpsen kass i vissa klipp, men optimering är grym! Rockade max inställningar och 1080p med 100+fps. Lirar på en 1080ti och en i7-8700k
Däremot är spelet något enormt konsolskadat gällande menyer och kontroller,typ att man ej kan klicka på synliga menyer eller flygningen som verkar simulera en analog på musen.

Inaktiv

Har nu testat Demot och kan äntligen prata fritt om spelet, förstår att de ville dölja saker i alphan.

Vilket skräp Bioware har satt samman. Spelet har input lag, speciellt i "staden". Kontrollerna är extremt otajta, speciellt för javelin vilken är bedrövlig att styra. Eldstriderna lämnar mycket att önska. Menyerna är bland de sämsta jag har varit med om i ett modernt spel och totalt ologiska. Man får klicka runt en hel del för att göra simpla saker.
Den lilla story jag har upplevt känns intetsägande och dialogerna är krystade.

Det enda positiva jag har att säga om det är väl att grafiken är fin och det har ett välgjort soundstage. Det här spelet är inte redo för release på långa vägar. Det känns som att Bioware hade behövt ta in kompetent folk med erfarenhet från shooters för att åtminstone få den delen bra.
Jag är övertygad om att detta kommer floppa och jag själv rör mig vidare mot Division 2 nästa månad.

Medlem

Jag sitter på 60-80 fps på Ultra med Ryzen 2600 och ett 2060! Bra optimerat! Bra ljud och hyffsat spel, men är verkligen inte för alla!

Avstängd

Jag spelade i 20 min och återvände sen till RDR2. Jävlar vilket värdelöst spel detta verkar bli i jämförelse.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar