EA kritiseras för krånglig Anthem-release

Robot
EA kritiseras för krånglig Anthem-release

Släpps den 22 februari. Bland annat.

#anthem, #ea, #releaselistan, #anthemgame


Medlem

Var det inte samma sak med BF:V?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan inte bestämma mig om jag ska testa betan eller vänta till den fulla släpps. (origin access).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av conthox:

Var det inte samma sak med BF:V?

Ja, och flera andra spel från EA. Det är en taktik för att ge spelen längre uppmärksamhet vid release. Jag tycker det är bra att fenomenet (som EA långtifrån är ensamma om) nu får kritik, för det leder till krångligare releaser och dyrare spel (specialversioner med tidigare access). Fast problemet bottnar i spelare osm inte kan ge sig till tåls en vecka för att få spela ett spel som varit under utveckling i flera år.


signatur
Medlem

Köpt den dyraste "special" edition de har men får ändå vänta tills sista släppdatumet. Snacka om att man känner sig som en riktig sucker

Hoppas EA går under, deras jävla beteende är fan inte acceptabelt någonstans. Funderar starkt på att köra en refund på min pre-order då spelet kändes helt ok men det är fan inte värt det i slutändan när man vet att EA sitter bakom ratten.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Köpt den dyraste "special" edition de har men får ändå vänta tills sista släppdatumet. Snacka om att man känner sig som en riktig sucker

Hoppas EA går under, deras jävla beteende är fan inte acceptabelt någonstans.

Sluta köp deras skit då om du vill att de ska gå under...

Det blir krångligt först när de ska hålla sig med trials och demo-versioner.
Annars är det rätt simpelt.

Duktig prenumerant = få spelet 15 februari.
Dålig prenumerant =få spelet 22 februari.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av FragMa:

Sluta köp deras skit då om du vill att de ska gå under...

Känns ungefär samma resonemang som MP har kring svenskarna bilåkande, vi kommer inte rädda världen för att vi kör mindre bil. Att jag inte köper ett spel från Bioware kommer tyvärr inte göra att EA går under. Så länge FIFA finns och alla pengar de drar in där existerar så kommer det aldrig hända nåt.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, och flera andra spel från EA. Det är en taktik för att ge spelen längre uppmärksamhet vid release. Jag tycker det är bra att fenomenet (som EA långtifrån är ensamma om) nu får kritik, för det leder till krångligare releaser och dyrare spel (specialversioner med tidigare access). Fast problemet bottnar i spelare osm inte kan ge sig till tåls en vecka för att få spela ett spel som varit under utveckling i flera år.

Det alldeles uppenbart att det i första hand är för att få folk att abonnera på Access Premier.

Medlem

Jag trodde faktiskt att man fick börja spel den 15/2 med Legion of Dawn pre-order, där hade jag fel. så endast de med access premier får det alltså och då utan att köpt spelet.
Sportlovet börjar ju vecka 8. jaja

MEG
Medlem

HAHAHA ja jisses


signatur

Death is only the beginning

Avstängd

Vad är det som är krångligt? Det kan ju inte bli enklare än att se en sammanställning i tabellform där kolumnerna är i kronologisk ordning.

Medlem

Jag minns när man var liten och lyckades spara pengar till att köpa ett spel. Eller när det låg en hård fyrkantig inslagen låda under granen. Man installerade spelet och sedan spelade man det - då.

Men så här har det sett ut ett tag, kanske att det blivit lite värre, men det är ju en fortsatt utveckling av den ekonomiska aspekten på den digitala plattformen (alltid online) antar jag. Likadant med mikrotransaktioner osv.

Hur som helst så ska jag nog spela lite demo i helgen - har försökt hålla mig borta tills det finns att köpa, men lyckades, tyvärr, få tag på en kod förra helgen.


signatur

Niet.

Medlem

Vad är krångligt? Förstår inte. Premier får tidigare datum? Kan tycka det är mer irriterande med Twitter-profiler m.m. som ägnar sig åt att skapa problem för att få delningar. Youtube & Twitter är mer irriterande än en buzzfeed rubrik just för tillfället. Framför allt inom gaming. Är på väg att tappa all spelglädje.

Medlem

Det är inte krånligt. Det vär väldigt lätt att se och få den information man behövde.

Dock så kan jag hålla med att behöva en spread sheet för en spel realese är lite konstigt dock förstårligt med all konsol prio släpp, preorder, beta/demo och allt som gör att man får testa eller få spelet tidigare.

Denna spreadsheet är väldigt bra gjord med den information man behöver på ett lätt sätt att se och fin att kolla på. Nu får vi bara hoppas på att Antems realse spreadsheet inte är det enda som är bra med spelet

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Vad är det som är krångligt? Det kan ju inte bli enklare än att se en sammanställning i tabellform där kolumnerna är i kronologisk ordning.

En releasedag hade varit väldigt mycket enklare än en tabell med 20 fält.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En releasedag hade varit väldigt mycket enklare än en tabell med 20 fält.

Menar du att de inte släppte ett releasedatum innan tabellen? Detta är första gången jag ser den. Är väl helt ok att de även släpper en tabell, eller är det tabellen i sig folk är arga på?

Medlem

Känner någon till ett ställe där man kan köpa sig en demonyckel för max en femtiolapp?

EDIT: Tydligen behöver man ingen nyckel för att ladda ned demon (via Origin.)

Medlem

Väldigt lätt att förstå, känns som om kritiker snarare letar punkter att klaga på. Det är en sak att ha olika åsikter kring att det finns olika datum till att börja med, att klaga på att bilden skulle vara komplicerad talar snarare för människors inkompetens.

Det är ju fullt rimligt att de vill marknadsföra Origin Access, där kan du spela Anthem och alla andra EA spel i drygt 4 månader till priset av att köpa Anthem för 599 kr. Att Basic inte får spela den 15:e rör sig snarare om att du kan testa basic gratis, du kan bli inbjuden av vänner etc. Det finns inga pengar för EA att hämta där.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

En releasedag hade varit väldigt mycket enklare än en tabell med 20 fält.

Tycker du på riktigt det är det minsta svårt att läsa en så här tydlig och lättolkad tabell? Nu rör det ju sig dessutom om bara två releasedatum. 15:e och 22:e. Trial/demo/beta/etc har ju inget med release-datumet att göra.
15:e för de med Access Premier.
22:e för resten.

Rena rama Higgs-Boson-teoremet!

Redaktör
Skrivet av Maysay:

Menar du att de inte släppte ett releasedatum innan tabellen? Detta är första gången jag ser den. Är väl helt ok att de även släpper en tabell, eller är det tabellen i sig folk är arga på?

Jag menar precis det jag sa: ett releasedatum är enklast att hålla koll på. Folk är upprörda på grund av en så utspridd release att den kräver en tabell med 20 fält för att hålla koll på.


signatur
Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Tycker du på riktigt det är det minsta svårt att läsa en så här tydlig och lättolkad tabell? Nu rör det ju sig dessutom om bara två releasedatum. 15:e och 22:e. Trial/demo/beta/etc har ju inget med release-datumet att göra.
15:e för de med Access Premier.
22:e för resten.

Rena rama Higgs-Boson-teoremet!

Men då så! Då ska jag spela PS4-versionen den 15:e. Eller vänta...


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag menar precis det jag sa: ett releasedatum är enklast att hålla koll på. Folk är upprörda på grund av en så utspridd release att den kräver en tabell med 20 fält för att hålla koll på.

Man har bara ett release-datum att hålla koll på - det som gäller för dig!

Vadå utspridd? Det är ju som sagt bara två datum som gäller; Early access 15:e, och full release den 22:e.

Medlem

Trodde att alla som förhandsbokade spelet samt köpte det via premier skulle få börja spela 15 februari . Där hade jag dock fel... Tycker det är dålig stil av EA att inte låta de som förhandsbokade få tillgång 15 februari.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Men då så! Då ska jag spela PS4-versionen den 15:e. Eller vänta...

Hur är det otydligt att PS4 hör till "resten" av de två alternativen "Origin Access Premier" och "resten", vilket framgår glasklart i tabellen? Nu gör du dig bara dummare än du egentligen är, för att försöka få det till att jag inte har rätt.

Skrivet av Dannemannen99:

Trodde att alla som förhandsbokade spelet samt köpte det via premier skulle få börja spela 15 februari . Där hade jag dock fel... Tycker det är dålig stil av EA att inte låta de som förhandsbokade få tillgång 15 februari.

De tycker väl att det är dålig stil av dig som inte prenumererar på deras Origin Premier.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av Dannemannen99:

Trodde att alla som förhandsbokade spelet samt köpte det via premier skulle få börja spela 15 februari . Där hade jag dock fel... Tycker det är dålig stil av EA att inte låta de som förhandsbokade få tillgång 15 februari.

Ja, det om nåt borde väl folk vara syrliga över, inte det faktum att det är två olika release-datum.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag menar precis det jag sa: ett releasedatum är enklast att hålla koll på. Folk är upprörda på grund av en så utspridd release att den kräver en tabell med 20 fält för att hålla koll på.

Ok. Misstolka dig. Men kan inte förstå problemet alls. Tycker detta är löjligt.

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Hur är det otydligt att PS4 hör till "resten" av de två alternativen "Origin Access Premier" och "resten", vilket framgår glasklart i tabellen? Nu gör du dig bara dummare än du egentligen är, för att försöka få det till att jag inte har rätt.

Tabellen är hur tydlig som helst, ja. Jag har inte sagt något annat, det jag sa var att ett datum för alla plattformar är enklare än detta (som är mer att hålla reda på än bara två datum, även om vi slipper krånglet med olika datum för specialversioner). Du får gärna tycka att det är bra, det gör mig inget. Jag har dock svårt för utdragna releaser, både privat och yrkesmässigt (fixa rec-koder, hålla koll på publiceringstider, embargon, berätta om releasedatum osv.).


signatur

Kan vi inte samtidigt kritisera att det kommer till flera olika konsoler när det hade varit mycket simplare om det bara kom till PC?


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar