Klart! Steel Division 2 släpps 4 april

Robot
Klart! Steel Division 2 släpps 4 april

Östfronten hägrar för WW2-fascinerade strateger.

#eugen-systems, #steel-division-2


Releasehästryttare

Boycott på detta lir!

Spel som låter folk som pre ordrar spela innan alla andra är dåligt för oss konsumenter!

Stöd inte utgivare/utveckare som har utvecklat detta som en grej för då kommer vi se alla spel göra detta i snar framtid!

Medlem
Skrivet av Devan:

Boycott på detta lir!

Spel som låter folk som pre ordrar spela innan alla andra är dåligt för oss konsumenter!

Stöd inte utgivare/utveckare som har utvecklat detta som en grej för då kommer vi se alla spel göra detta i snar framtid!

Va fan spelar det för roll? Det är exakt samma spel som du själv spelar ett par dagar senare ju..

Edit: Köp den dagarna innan om du nu är så panik att få spela tidigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Releasehästryttare
Skrivet av Ankh:

Va fan spelar det för roll? Det är exakt samma spel som du själv spelar ett par dagar senare ju..

Totalbiscut vänder sig i graven när han hör anti konsument kommentarer som denna.

Tex
-Spelet släpps för förköpare på tisdag, alla andra får vänta tills torsdag och recensioner får först komma på onsdag.
-Det kan tvinga folk att känna sig att ge ett spel bättre betyg än vad det förtjänar för att man själv känner sig lurad för att man förköpte.

Säkert mer saker som jag inte kommer på just nu som gynnar utgivaren/utveckaren men inte konsumenten i slutändan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Totalbiscut vänder sig i graven när han hör anti konsument kommentarer som denna.

Tex
-Spelet släpps för förköpare på tisdag, alla andra får vänta tills torsdag och recensioner får först komma på onsdag.
-Det kan tvinga folk att känna sig att ge ett spel bättre betyg än vad det förtjänar för att man själv känner sig lurad för att man förköpte.

Säkert mer saker som jag inte kommer på just nu som gynnar utgivaren/utveckaren men inte konsumenten i slutändan.

Vad totalbiscut ansåg är dock för mig fullständigt ointressant.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förhandsbokat spelet sedan ett tag tillbaka via Humble, men har ännu inte fått Steamkoden Att dem släpper divisioner från SD '44 är ett litet tveeggat svärd i min bok. Skoj med fler unika enheter, men jag hoppas att man bara kan använda dem i skirmish och i multiplayer, samt att man kan välja att ej inkludera dem i servers. Föredrar att försöka ha spelet så historiskt korrekt som möjligt.

Hoppas att dem släpper information om de icke-tyska styrkorna snart från Ungern och Rumänien.

Anyhow. Grymt peppad inför släppet. Ska bli skoj att se om jag kan stoppa den röda ångvälten med mina illa åtgångna tyska, ungerska och rumänska styrkor.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

så man måste köpa 1an för att få hela 2an?

Medlem
Skrivet av jamorro:

så man måste köpa 1an för att få hela 2an?

Nej. Men du får DLC:et med ett par divisioner från SD '44 inkluderat till SD:2 om du redan äger SD '44. Själva kampanjen lär inte påverkas över huvudtaget utan dessa torde bara vara för multiplayer och skirmish.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vad totalbiscut ansåg är dock för mig fullständigt ointressant.

Jo det verkar som att andras åsikter förutom din egna är felaktiga.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jo det verkar som att andras åsikter förutom din egna är felaktiga.

Absolut inte - men han har jag inte superhöga tankar om.

Edit: Förstår inte varför du drog den snabba slutsatsen om att andras åsikter utöver mina skulle vara felaktiga. Jag håller dock inte med i just detta fallet. Det är det som är det fina, alla har vi rätt till våra åsikter.

Edit2: Om de som förbokar får saker som inte andra får (content) är jag definitivt emot det. Men när det gäller chansen att få börja spela 2-3 dagar innan är det fan inte så viktigt. Content är därimot en helt annan sak. Vad det gäller "Det kan tvinga folk att känna sig att ge ett spel bättre betyg än vad det förtjänar för att man själv känner sig lurad för att man förköpte." så är det snarare de som känner sig tvugna att ge bättre betyg än vad spelet förtjänar som bör ta sig en titt på sig själva. Är spelet dåligt ska de definitivt inte ha bra betyg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Första spelet var jävligt kul - men det var lite platta kartor. Ska bli spännande och se vad detta spelet tillför utöver nya settings och enheter.

Får se om man köper den längre fram (helt för många spel som jag vill ha släpps nu).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:

-Det kan tvinga folk att känna sig att ge ett spel bättre betyg än vad det förtjänar för att man själv känner sig lurad för att man förköpte.

Börjar de 14 dagarna man har på sig att reklamera spel via steam räknas när man förbokar eller börjar de räknas från när man har tillgång till spelet? För Köper du ett spel på steam har du möjlighet att testa det 2 timmar inom 14 dagar efter köp och efter 2 timmar har du hunnit bilda dig en uppfattning om spelet. Mycket bättre än att kolla på youtube eller lita på recensenter tycker jag.

Jag bryr mig inte heller om att förhandsbokare får ta risker det är så det alltid har varit med förhandsbokning.

Medlem

Det är dags att börja smyghypa sig lite inför Steel Division 2, Östfronten!

Lite bra boktips:
Stalingrad av Antony Beevor
Road to Stalingrad, Road to Berlin av John Erickson
When Titans Clashed, av David Glantz

En välgjord youtube video som på ett överskådligt sätt visar fördelningen av bortgångna soldater (östfronten nämns såklart specifikt). Rekommenderar starkt att titta på, även om man inte är super intresserad.
"The fallen of World War 2"
https://www.youtube.com/watch?v=DwKPFT-RioU

1
Skriv svar