Switch går snart om Nintendo 64 – 32,27 miljoner sålda konsoler

Robot
Switch går snart om Nintendo 64 – 32,27 miljoner sålda konsoler

Ändå tycks Nintendo inte nå årets försäljningsmål.

#nintendo, #switch


NuZ
Testpilot

Nu är väl Zelda inte Switch exclusivt? Jag har de på WiiU. Men Splatoon 2 äger alla andra Switchspel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Nu är väl Zelda inte Switch exclusivt? Jag har de på WiiU. Men Splatoon 2 äger alla andra Switchspel

Går väl diskutera hur exklusiva flera av spelen där är egentligen.

Medlem

Varken The Legend of Zelda: Breath of the Wild eller Mario Kart 8 Deluxe är Switch-exklusiva titlar!

Mario Kart 8 är ett Wii U spel som portats till Switch, och Zelda finns på båda plattformarna!

Redaktör
Ponny

Sorry, det var klantigt formulerat av mig. Nu har jag ändrat till det "bästa Switch-spelet" istället.


signatur

En Bamseponny av folket

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_326400:

Går väl diskutera hur exklusiva flera av spelen där är egentligen.

Haha sant. Men deluxe av MK8 är väl exclusivt. WiiU hade väl bara vanliga?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha sant. Men deluxe av MK8 är väl exclusivt. WiiU hade väl bara vanliga?

Switch versionen har alla tillägg upplåst från början det är skillnaden, så det är samma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Haha sant. Men deluxe av MK8 är väl exclusivt. WiiU hade väl bara vanliga?

Jo precis, men det är ju fortfarande bara en annan version av samma spel. I det fallet tror jag Mario Kart 8 + DLC. Går även diskutera spel som Splatoon och Super Smash Bros till exempel som förvisso har exklusiva grejer men har väldigt mycket gemensamt med sina Wii U "föregångare". Skulle väl nånstans vilja kalla de för lika "exklusiva" som tex Street Fighter IV är PS4 exklusivt.... det är det ju inte även om Ultra SF IV har finlir och MER.

Kontot avslutas

Själv röstade jag på ett spel som jag inte har spelat än men som jag väldigt gärna vill ha: Super Smash Bros Ultimate.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild är det enda av dessa spelen som jag har och jag gillar det väldigt mycket men det är inte mitt favorit bland spelen, så det finns spel som jag värdesätter mer och tror att det lätt kan komma något spel som jag gillar mer.

Annars är jag väldigt imponerad över hur snabbt Switch har kommit ikapp både Wii U, Gamecube och snart Nintendo 64.
Hade också räknat med att den skulle sälja bättre än Wii U men jag räknade aldrig när jag såg den första trailern för den att den skulle sälja så mycket, så fort.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Inte förvånad, smart att ge sig in i det mobila segmentet där både 3ds och vita är åldrande.

Utöver det säkert ett uppdämt köpsug hos alla oss som avstod Wii u, gick ju runt 10(?) år mellan Wii och switch.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_326400:

Jo precis, men det är ju fortfarande bara en annan version av samma spel. I det fallet tror jag Mario Kart 8 + DLC. Går även diskutera spel som Splatoon och Super Smash Bros till exempel som förvisso har exklusiva grejer men har väldigt mycket gemensamt med sina Wii U "föregångare". Skulle väl nånstans vilja kalla de för lika "exklusiva" som tex Street Fighter IV är PS4 exklusivt.... det är det ju inte även om Ultra SF IV har finlir och MER.

Ja de e ju sant xD


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Xenoblade 2
Octopath traveler.

Förmodligen kommer Fire Emblem: Three houses hamna väldigt högt när de släpps nu i början av 2019.

Medlem

Zelda är fantastiskt på flera sätt.

Men jag håller Mario Odyssey snäppet högre. Så mysigt, kreativt och kul. Spelat om det två gånger och önskar att det fanns DLC i form av fler världar/kungadömen (eller att det kom en uppföljare, gärna snart)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Botw. Men gällande försäljningssiffrorna... visst är det väl jävligt många sålda smash på en månad? I och för sig jul, men ja. Sen tror jag också att Switch är speciellt ur försäljningssynvinkel. Det är ju en konsol som det är helt (nåja?) motiverat att ha fler av i samma hushåll. Jag ska just köpa en till för att den vi har alltid är upptagen. Det skulle jag aldrig gjort med en PS4/Xbone. Sett flera trådar på reddit om att vara "multi switch households". Där tror jag Nintendo verkligen slagit huvudet på spiken.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Botw. Men gällande försäljningssiffrorna... visst är det väl jävligt många sålda smash på en månad? I och för sig jul, men ja. Sen tror jag också att Switch är speciellt ur försäljningssynvinkel. Det är ju en konsol som det är helt (nåja?) motiverat att ha fler av i samma hushåll. Jag ska just köpa en till för att den vi har alltid är upptagen. Det skulle jag aldrig gjort med en PS4/Xbone. Sett flera trådar på reddit om att vara "multi switch households". Där tror jag Nintendo verkligen slagit huvudet på spiken.

Vet faktiskt flera som har en Xbox/Playstation i vardagsrummet och en i barnrummet. Själv funderar jag på en till Xbox one eller ps4 till sovrummet pga min 360 jag har där låter mycket och saknar blu-ray.
Men känner också en som precis köpt tre switch (han har tre barn och är skild så bärbarheten är ju praktisk).
Och när jag var lite hade jag och min bror varsin gba.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet faktiskt flera som har en Xbox/Playstation i vardagsrummet och en i barnrummet. Själv funderar jag på en till Xbox one eller ps4 till sovrummet pga min 360 jag har där låter mycket och saknar blu-ray.
Men känner också en som precis köpt tre switch (han har tre barn och är skild så bärbarheten är ju praktisk).
Och när jag var lite hade jag och min bror varsin gba.

Jo. Jag vet ett par jag med. Men jag tror verkligen switch är mer attraktiv för att ha flera av. Dessutom som du säger är den mobila aspekten grym i vissa sammanhang. Switch och padda i bilen så kan vi åka hur långt som helst. Gäller förövrigt inte bara barn. förra flygresan körde jag igenom Gris. Mycket bra upplevelse.

1
Skriv svar