Overkill visste att "bajskorven" The Walking Dead skulle floppa

Robot
Overkill visste att "bajskorven" The Walking Dead skulle floppa
Medlem

Så varför släpper man en bajskorv för 300kr när man kan släppa tex ett spel för 300kr?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Någon som ens köpt detta spelet? Åsikter?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Så varför släpper man en bajskorv för 300kr när man kan släppa tex ett spel för 300kr?

300kr? Det kostade 550kr när det släpptes, ännu värre.

Medlem

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Medlem

Reportaget är av en oberoende journalist som har intervjuat/hittat citat osv av anställda på starbreeze. Det är alltså inte ett reportage inifrån utan ett reportage utifrån som ämnar skildra insidan av starbreeze.

Jag kanske känns lite väl anal men det rubbar ändå mina cirklar kanske framförallt då alla dessa små meningsfel av någon anledning nästan alltid tycks resultera i något som är mindre representativt av verkligheten men mer smaskigt och klickbart... Man skulle ju tro att det nån gång skulle ramla åt det motsatta hållet.

Och det börjar faktiskt bli rimligt att reagera även på ett minimalt övertramp när det tycks hända nästan på vartannat hopp.


signatur

subterranean homesick alien

Testpilot

Intressant artikel , läste den tidigare idag , sen hur pass mycket som är sant är ju svårt o sia om.

Men jag minns själv då de började satsa på sitt STARVR headset så skakade jag på huvudet åt storhetsvansinnet. Nu ser vi resultatet av den satsningen.

Medlem

Och sen att rubricera det som att -Overkill- "visste att det var en bajskorv" när det i själva verket är en anställd som påstår (antagligen med fog förvisso) att det var hen/deras (anstiftar till sin direkta omgivning) som 'visste att det var en bajskorv'. Detta är alltså en anställd som utöver att vara anonym inte ger antydan om vilken position inom företaget hen har, detta är alltså en overifierbar person i ett projekt som anställer över 200 människor.

Det är alltså väldigt långt ifrån att kunna påstås komma från Overkill som samlad enhet.

Utöver det skulle jag iaf arguably kunna påstå att det knappt kan finnas ett spelprojekt som sysselsätter över 200 människor där inte någon av dem (framförallt i backspegeln när resultatet är konkret och betygen satta) känt att dom visste att det skulle bli dynga hela tiden...

Ni får fan skärpa er, allvarligt.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Fanns flera aspekter. Gissningsvis var Obsidian välbekanta med alla verktyg och hade en stabil grund att stå på. Utvecklarna på Starbreeze fick enligt artikeln kasta ut allt och börja om från början, med en motor 10 procent av de anställda visste hur man använde. De nämner i artikeln att folk satt och kollade tutorials på webben samtidigt som de skapade spelet.

Artikeln gör det ganska tydligt att det inte var fotfolkets fel utan styrningen som fallerade.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av kebbe:

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Konstig jämförelse, hur kan en mod (för det är vad det mer eller mindre är) jämföras med att bygga ett nytt spel efter att ha fått ge upp en motor och sedan försöka lära sig en ny motor och koda ett spel för det? Du tycker alltså att det är bra när ett spel floppar? Jag hade köpt det om det var en utvecklare som var oärligt eller liknande, det här tycker jag bara är ett jättekonstigt uttalande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Varför tycker du det är bra?

Medlem

Räddning, ett nytt Enclave.


signatur

Nämen!

Medlem

Sveriges Radio Spel har en kort dokumentär om Grin. Efter att ha lyssnat på den och läst den länkade artikeln om Starbreeze så känns det som att dessa 2 bolag skötts som ett random dotcom-bolag som fastnat i år 1999 och konstant försöker lösa allt genom att kasta säckar med pengar omkring sig.

Medlem

lol vad kryddat av den anställda, om den uttryckt sig precis såhär. Spelet har ju stooooooooor potential, vadå "bajskorv", allstå vad snackar han om??? wtf hahah

Avstängd

Jag vet exakt varför det floppade. De lade säkert ner mycket av sin tid och budget på alla jäkla CGI-trailers och därför blev det inte mycket över till själva spelet. Detta borde inte ens heta Walking Dead. Snarare Boring Dead.


signatur

Why so serious?

KoP
Medlem

Inkompetens i sitt esse. Tråkigt att det floppade, hade kunnat bli bra om dom skött sig.

Inaktiv

@Anton Q: Jag har också bara sett att det skulle varit en anonym anställd som uttalat sig vilket blir lite att göra höna av en fjäder att säga att det var OVERKILL som sagt detta. Snudd inpå clickbait att dra på så stora växlar på sån liten grund.

Medlem

Vi visste alla att det skulle floppa, innerst inne.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Ah, ett exempel på folk som inte har någon aning om hur spelutveckling fungerar.

Move along folk, nothing to read here.

Medlem
Skrivet av Remus:

Någon som ens köpt detta spelet? Åsikter?

Jag gillar det. Det är en tillfredsställande zombieshooter. Ibland blir det riktigt svettigt, även på lättaste svårighetsnivån. Tror folk som är vana att dansa runt i Payday 2 utan att bry sig om inkommande faror blir snabbt överrumplade.

Spelet har onekligen problem. Fanns i början några riktiga gamebreaking-buggar, men tror de flesta av dem är åtgärdade. Spelet är också, som det är nu, för dyrt, men skulle nog rekommendera det under en Steam-rea.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fallout: New Vegas utvecklades på 18 månader, att Starbreeze inte kunde få ihop ett vettigt linjärt actionspel på den tiden de hade säger mer om deras inkompetens än någonting annat. Bra att spelet floppade.

Some vanligt noll koll, läste du artikeln? Den nämner mer än tid..


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Lätt att att vara efterklok.

1
Skriv svar