Subnautica Below Zero kommer till early access den 30 januari

Medlem
Skrivet av Harakiri:

I början är det bara frågan om överlevnad från dag till dag med vatten och mat. Sen utforskar man och får fler ledtrådar samt radiomeddelanden hur man skall ta sig från planeten. Det finns en story där som du upptäcker efter hand.

Grejen är att Subnautica håller dig inte i handen med waypoints som syns på en karta. De tips man får hamnar i loggen så du får pussla ihop själv vad som händer. De viktigaste tipsen hamnar dock under en egen subkategori i loggen , den heter nåt i typ med hints & codes.
Oftast får man ett generellt väderstreck och hur djupt man skall för nästa ledtråd. Vissa saker hittar man också då man utforskar själv och ser intressanta prylar. Kom ihåg att ha markeringsbojar med dig så du kan markera intressanta saker för senare.

GRYMT kul spel. Spelade nyss klart hela spelet och ser fram emot denna expansion.

Det intressanta med storyn är att det faktiskt är en sorts prequel till ett tidigare släppt spel..


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det intressanta med storyn är att det faktiskt är en sorts prequel till ett tidigare släppt spel..

James Pond?

Medlem
Skrivet av KoP:

Är man van med spel som håller en i handen så är nog Subnautica inget för en. Självklart finns det ett slutgiltigt mål i spelet, men mycket får man ta reda på själv.

Äh hålla i handen är överdrivet, du får oss att låta som vi är noobs
Det är bara dom här typiska survival spelen, helt ok när man spelar tillsammans men ensam har jag svårt att hålla fokus.
Nu låter det dock som att detta spel är värt enda att investera lite tid i


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Natural Selection 1 & 2

Medlem
Skrivet av kaealy:

Natural Selection 1 & 2

Jo misstänkte det, ville bara göra mig lustig :).

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Äh hålla i handen är överdrivet, du får oss att låta som vi är noobs
Det är bara dom här typiska survival spelen, helt ok när man spelar tillsammans men ensam har jag svårt att hålla fokus.
Nu låter det dock som att detta spel är värt enda att investera lite tid i

Nja, det är väl lite smaksak. Själv föredrar jag ensam-spelande nuförtiden. Känns mera avslappnande på något sätt.

Jovisst är det värt att avsätta tid till Subnautica. Ett utav förra årets bästa spel.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hur menar du nu? Man blir inte ”big boys” automatiskt för att ett spel säljer bra. Jag gissar att de fortfarande är en relativt liten studio och tycker det gick så pass bra att utveckla med ett mer konstant flöde av feedback istället för en beta innan release där det kan visa sig att de måste ändra/fixa jättemycket

Oavsett hur dom väljer att växa så är det fullt rimligt att förvänta sig att en studie med en stor hit ska kunna producera ett helt spel och ej behöva förlita sig på early access modellen. Att dom väljer att fortsätta med early access förvånar mig inte. Varför investera en stor summa pengar på ett fullt spel när man kan skrapa ihop en minimum viable produkt och testa marknaden med. Det här beteendet kan kanske vara okej för små studios med stora drömmar men när framgångrika och väletablerade företag gör det så är det av cyniska skäl.

Medlem

Nah, tänkte mer på deras egna spel. En FPS-RTS hybrid som startade som en Half-life mod.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Nah, tänkte mer på deras egna spel. En FPS-RTS hybrid som startade som en Half-life mod.

Tja det låter ju mer som ett naturligt urval =D....

....okej jag slutar nu.

Medlem

Jag har ju fortfarande inte vågat ta mig förbi dom teleporterande aliens som finns. Sluta skratta! Inte kul.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Försökte spelat spelet i VR men det var omöjligt med alla buggar som folk påpekat under flera år men som fortfarande fanns när jag köpte det för ett litet tag sedan.

Inventory-menyn låg så nära ansiktet att man fick huvudvärk av att läsa den och det gick inte ändra på.

Jag behövde starta om spelet 10 gånger för att kunna välja något på huvudmenyn.

Efter att jag spelat mer än 10 min i sträck hände ingenting när man valde Save Game..

Stod inte ut med eländet vilket är synd då det verkade riktigt mysigt att simma runt i VR och utforska. Är generellt irriterande när de snackar om nytt material utan att ha fixat befintliga grejer. De här buggarna är inget jag har varit ensam om heller.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Är detta ett helt nytt spel, eller är det en expansion till Subnautica? *I'm confused*

Stand-alone expansion.


signatur

I drank what?

Medlem

Lätt ett av de bättre spelen 2018 om inte det bästa. Har redan spelat igenom det två ggr. Första gången man stöter på en Reaper, priceless

12
Skriv svar