Anthem – laddloopar och rubber banding fixas till öppna demon

Robot
Anthem – laddloopar och rubber banding fixas till öppna demon

Bioware laddar för den öppna demon på fredag.

#anthem, #bioware, #demo, #ea


Medlem

Har köpt origin premier för 149kr, kommer att testa spelet den 15 februari och om det skulle vara så att man inte gillar spelet så är det bara att avsluta prenumerationen.

Medlem

Låter bra, ser fram mot lite mer tid i spelet! Det förra var väl mer en beta än demo men när de öppet ber om ursäkt OCH fixar problemen så är det förlåtet!
Om någon vill spela på PS4 så skicka mig ett meddelande på Discord (Geeks) eller här.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

jkw
Medlem
Citat:

en vecka tidigare för de som betalar mer för spelet

Vad menar ni med detta?

Jag har förköpt Legion of Dawn edition och så vitt jag vet finns det ingen dyrare variant. Inte heller har jag läst något om att jag kommer få spelet tidigare än den 22:a. Det enda jag har läst om 15:e februari är de som har Origin/EA Access, de får en veckas förtur.

Eller är det något jag har missat?

Redaktör
Skrivet av jkw:

Vad menar ni med detta?

Jag har förköpt Legion of Dawn edition och så vitt jag vet finns det ingen dyrare variant. Inte heller har jag läst något om att jag kommer få spelet tidigare än den 22:a. Det enda jag har läst om 15:e februari är de som har Origin/EA Access, de får en veckas förtur.

Eller är det något jag har missat?

Rätt och riktigt, jag skrev fel. Fixat!


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Dannemannen99:

Har köpt origin premier för 149kr, kommer att testa spelet den 15 februari och om det skulle vara så att man inte gillar spelet så är det bara att avsluta prenumerationen.

Samma här. Köper månaden när spelet släpps och avslutar prenumerationen direkt så man inte råkar glömma av det.

jkw
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Rätt och riktigt, jag skrev fel. Fixat!

Attans, trodde jag missat någon juicy info.

Medlem

Verkar vara många grafikbuggar i spelet också, Polaren lirade det i helgen och vid flertal ggr försvann både vapnet och spelarens huvud ifrån ingenstans. låter lovande.

Medlem

Frågan är nu vad bioware menar med att både ekonomin och balansen är mycket annorlunda mot slutprodukten? Det återstår nog att se. Men jag får en känsla av att det är något ”fishy” då många redan blivit brända på både Andromeda och DICE senaste spel. Har som flera andra också skaffat premium.

Ser fram mot att få testa det patchade ”demot” nu på fredag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns det några uppgifter gällande om detta är uppdateringar och förbättringar som gjorts på den "6 week build" vi fick spela föregående helg, eller är detta en senare version med alla andra förbättringar de talat om?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Definitivt inte övertygad än. Utifrån vad utvecklarna lovat och prisat så tycker jag att spelet har potential, och jag VILL verkligen att det blir bra. Blir deras sista chans i helgen, sabbar de denna demon med kommer det absolut inte att bli ett köp.

Medlem

Jag var inte övertygad 100% innan jag spelade det själv, men nu så är jag redo! Var riktigt trevligt!

MEG
Medlem

2019 ska inte de här problemen förekomma, dåligt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skräp spel alldeles för mycket fokus på grafik, inget vidare att sitta med 30 fps stundvis med en tung rig, FLOPP INC!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Var roligare än jag trodde, hade inte så många problem med "demot" men hade nog varit smartare att släppa något som är mer som den färdiga versionen för att slippa gnäll samt första intryck.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Finns det några uppgifter gällande om detta är uppdateringar och förbättringar som gjorts på den "6 week build" vi fick spela föregående helg, eller är detta en senare version med alla andra förbättringar de talat om?

Det logiska är att det är fixar på den gamla builden då anledningen till att den är så gammal är för att det tar flera veckor att få en demo build certifierad, så om dom inte haft en separat build med fixar för tidigare okända problem i pipen en vecka efter bör vi kunna anta det.

Dom hade något event förra veckan där diverse journalisten & youtubers fick spela en nyare version, den här killen pratar om skillnaden, ska tydligen vara betydligt stabilare.

Medlem

Köpt det, gillar kommunikationen dem har i reddit och övrigt, så dem lyssnar och tar till sig allt strul, they have my money


signatur

Spela spel är kul ibland.

jkw
Medlem
Skrivet av miffot:

Köpt det, gillar kommunikationen dem har i reddit och övrigt, så dem lyssnar och tar till sig allt strul, they have my money

Det verkar som om att de har lärt sig av GGG att det skapar framgång för en titel genom att ha genomgående kommunikation och transparans med sitt community. Detta syns tydligt som du säger på Twitter samt Reddit.

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Frågan är nu vad bioware menar med att både ekonomin och balansen är mycket annorlunda mot slutprodukten? Det återstår nog att se. Men jag får en känsla av att det är något ”fishy” då många redan blivit brända på både Andromeda och DICE senaste spel. Har som flera andra också skaffat premium.

Ser fram mot att få testa det patchade ”demot” nu på fredag.

Jag tror det redan sagts att allt är mycket enklare i demot ön i fullversionen, om det gäller både normal och hard vet jag inte. Om jag inte minns fel så kostade allt kosmetiskt samma och var troligtvis rätt billigt för att folk skulle få testa på det under en så kort tid. I fullversionen kostar de antagligen ganska olika beroende på och vissa blir en lång grind eller så sliter du fram lädret.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt bra spel för oss som gillar grind. Är inte orolig för att dom patchar bort eventuella buggar. Gillar Bioware och stödjer dom helt med att köpa spelet. Hade inga större problem när jag spelade VIP DEMO och hade otroligt kul med Interceptor, klart min spel stil. Länge sen det kom ett bra looter shooter.
Se i Anthem

https://www.youtube.com/watch?v=W__FnlYl8Xg

Medlem

@jkw: Exakt, vilket skappar i sin tur ett lugn i communityn, att man vet vad som sker GGG har gjort det perfekt, hoppas att alla börjar mer och mer med jsut detta istället för att skriva något en gång varje månad. (Om ens det)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

@Heggiiman: Tittade på samma video tidigare idag, verkar mycket lovande. Det går ju säga vad man vill om kvalitén på detta demo, dock är det väldigt skönt att de som spelat andra versioner hävdar att större delen av problematiken inte existerar i de senare/uppdaterade versionerna av spelet.

Jag fortsätter var försiktigt optimistisk, håller både tummar och tår. Origin premier känns som en no-brainer faktiskt, det ska bli trevligt att börja spela redan den 15:e!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@MEG: Har du levt under en sten?
Detta händer oavsett vilket spel vi pratar om vid beta:s releaser.

Antar mera att du bara trollar med din kommentar och du kanske inte bara gillar Anthem, vilket är ok såklart.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror det redan sagts att allt är mycket enklare i demot ön i fullversionen, om det gäller både normal och hard vet jag inte. Om jag inte minns fel så kostade allt kosmetiskt samma och var troligtvis rätt billigt för att folk skulle få testa på det under en så kort tid. I fullversionen kostar de antagligen ganska olika beroende på och vissa blir en lång grind eller så sliter du fram lädret.

Det är detta som oroar mig:

Bioware svarade på detta: "Hey there! One thing to keep in mind is these don't represent final, stamped for all of eternity pricing. We are iterating on our economy design and balance almost daily, so you're seeing a snapshot of one iteration. This is why we tend to not discuss things like pricing, because it's one of those iterative things that's sure to change frequently right up until the day you play the game."

Mycket kan ju hända de nästkommande veckorna. Jag hoppas att bioware fortsätter att vara öppna med oss konsumenter och berättar explicit vad de tänkt inkludera och hur deras system för mikrotransaktioner kommer att fungera. Detta är också för att lugna potentiella köpare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Det är detta som oroar mig: https://i.redd.it/45o406kgaad21.png

Bioware svarade på detta: "Hey there! One thing to keep in mind is these don't represent final, stamped for all of eternity pricing. We are iterating on our economy design and balance almost daily, so you're seeing a snapshot of one iteration. This is why we tend to not discuss things like pricing, because it's one of those iterative things that's sure to change frequently right up until the day you play the game."

Mycket kan ju hända de nästkommande veckorna. Jag hoppas att bioware fortsätter att vara öppna med oss konsumenter och berättar explicit vad de tänkt inkludera och hur deras system för mikrotransaktioner kommer att fungera. Detta är också för att lugna potentiella köpare.

Det är fortfarande bara kosmetiska saker, inget som ger en fördelar. Sen återstår det att se hur mycket grind det blir, men att förvänta sig att man lätt kan tjäna ihop saker tror jag ingen ska räkna med.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Låter ju bra men förklara för mig vad som var VIP i förra "demot"?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är fortfarande bara kosmetiska saker, inget som ger en fördelar. Sen återstår det att se hur mycket grind det blir, men att förvänta sig att man lätt kan tjäna ihop saker tror jag ingen ska räkna med.

Så länge det bara rör sig om kosmetiska saker spelar det ingen större roll. Om det kräver 5 eller 100 timmar för att få en Javelin med fräsiga tribaler och lågor, så får det gott vara så. Det viktigaste är att det aldrig går att köpa fördelar i spelet. (Här ingår inte saker som XP-boost eller dylikt)

Skrivet av laban005:

Låter ju bra men förklara för mig vad som var VIP i förra "demot"?

Endast tillgängligt för de riktigt viktiga personer som har förhandsbokat, köpt delux, Origin Premier, eller hade en vän som delade med sig av en extra nyckel. Riktigt exklusivt alltså


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gnällkuk
Skrivet av Belfry:

Så länge det bara rör sig om kosmetiska saker spelar det ingen större roll. Om det kräver 5 eller 100 timmar för att få en Javelin med fräsiga tribaler och lågor, så får det gott vara så. Det viktigaste är att det aldrig går att köpa fördelar i spelet. (Här ingår inte saker som XP-boost eller dylikt)

Mja, blir det orimligt grind så tycker jag man är fel ute. Jag kan köpa att vissa saker är mer exklusiva och tar tid att farma ihop, sånt kan tom vara kul. Men om det krävs 4h speltid varje dag i en vecka för att nå något enklare föremål så blir det inte riktigt lika kul. Man vill ju se andra som har lite roliga designs osv för att det ska vara mer levande, utan att CC ska åka fram och man får betala fem ggr spelets pris, bara för att få en emote och andra färger på sin javelin.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Det vore nog optimalt med kosmetiska kostnader som höll sig kring 10-20 kr. Då handlar det helt plötsligt om mindre summor där det är enkelt att köpa något litet när suget faller på. Kan också tänka mig att de flesta spelare kommer spendera mer i längden, det är lättare att spendera 10 kronor 10 gånger, än att spendera 100 kronor på ett enda skin.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gnällkuk

@Belfry: Så är det ju och det gäller att hitta en bra balans. Är det för billigt kommer folk föredra att grinda ihop det, är det för dyrt kommer folk att avstå från att skippa en del av grinden genom att betala lite, samtidigt vill de ju få in så mycket pengar som möjligt eftersom det inte är planerat med betal-dlc än så länge.

Jag hoppas dock inte att de är så pass korkade att de lägger sig på Fornites nivåer. Världens mest populära spel som dessutom är gratis.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar