Resident Evil 2 går som tåget, skeppar tre miljoner exemplar första veckan

Robot
Resident Evil 2 går som tåget, skeppar tre miljoner exemplar första veckan

Samtidigt öppnar Capcom för en remake av Resident Evil 3 - är "upp till fansen".

#remake, #resident-evil


Redaktör, SweClockers

Förutom en viss sektion med en hattbeklädd herre så måste jag säga att jag verkligen rådiggar den här remaken! Skadar inte att PC-porten är jäkligt välpolerad också.

Skägg.
10 Chambers

Jag är väääldigt sugen att lira detta igen. Fast jag har ett harhjärta.


signatur
Medlem

Jaadu med tanke på hur väl Res2 remake säljer och bra kritik den fått, så är det väl bara dumt att inte fortsätta med övriga spel i serien.

Medlem

Jag skall spamma varje RE2 remake video på youtube. Skall få min röst hörd.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Gen
Medlem

Efter skandalen med Metro letar jag efter ett annat spel så det blir nog detta

Medlem

Älskar remaken av 2an och gillar även den gamla trean, men jag hade hellre sett ett helt nytt spel fast i samma stil som remaken av 2an.

Medlem
Skrivet av arelion:

Älskar remaken av 2an och gillar även den gamla trean, men jag hade hellre sett ett helt nytt spel fast i samma stil som remaken av 2an.

Jag ser gärna en remake av 3an och sen fortsättning med nytt spel i samma stil.
Så kan vi radera handlingen från 4an och fram åt från Re-universumet.
4an var ok spel endå men det känns lite som en annan generation Re-spelare som gillar det och det la sen grunden för serien att gå utför.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det hade varit kul och se Nemesis!

RE2 remaken är riktigt bra! Kört nu ca 30h. Värt ett köp till er som inte köpt det ännu! Spelat hela helgen och vill bara spela mer och hitta alla gömställen och andra saker jag missat.

Tycker dock att 7:an är läskigare. Får köra det igen och se om det blir lika läskigt som det var för två år sedan.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Trean var ok förutom dom bitarna när man blir jagad av nemesis avskyr sånt

Medlem

Hade mer än gärna sett ett re som visar en story av någon ny karaktär under racoon city incidenten. Det som saknats mest i re på senaste är t virus zombies i mina ögon. Dom gjorde ju zombies i remaken så jävla bra, brukar inte bli rädd av zombies men dom satte det helt.

Medlem

kul för capcom, då är man positiv till att dom lär göra en remake av trean.

Medlem

Jag skulle lätt kunna tänka mig första resident evil i denna motor och det nya kamera perspektivet

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag skulle lätt kunna tänka mig första resident evil i denna motor och det nya kamera perspektivet

Gjorde de inte en remake av ettan ganska nyss? Typ 4 år sen?

De har iofs inte den nya motorn. Vet dock heller om det är fpp eller tpp.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Spelade aldrig 1998 2an, det var lite för svårt för mig på den tiden.
Klarade precis av första storyn av remaken nu. Jäklar vad roligt det är. Älskar hur de använder sig av backtracking i gamla miljöer.
Älskade 7an, det var mycket underhållande rakt igenom.
2an är ju överlägset bäst i Polishuset, sen blir det lite mer "meh" men lyckas ändå spöa de andra spelen, vilket visar hur otroligt bra det är när man är i Polishuset.

Hoppas verkligen på att 3an får samma överhalning, kommer skaffa direkt.

Samt som andra skriver, ett helt nytt spel med samma stil som denna. Lågt tempo och varierande skrämsel mekaniker.

Men jäklar vad svårt det kan bli om man råkat använda lite för mycket av sina resurser under spelets gång. Då kan det ju nästan bli omöjligt att klara slutet.
Jag fick spela om sista bossen närmare 50 gånger, eftersom jag inte hade någon heal kvar. Plus att jag failade få tag på Revolvern...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är väääldigt sugen att lira detta igen. Fast jag har ett harhjärta.

Det tycker jag! Skräcken lägger sig efter ett tag när man blir van med miljöerna. Fast iofs, lagom när det kusliga slutar, kommer en helt annan skräck... En som är tusen gånger värre!

*Dump* *Dump* *Dump**Dump* *Dump* *Dump**Dump* *Dump* *Dump*

Medlem

Tycker folk pratar hela tiden om en RE3 Remake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var inte Code Veronica bra mycket fräckare än trean?

Medlem

Spelar igenom re5. Kul spel. Kanske ska testa re2.

Kul fakta, trots att re5 är uråldrigt ser det ganska ok ut plus att det foetfatande går att joina folk i coop.

Medlem

Kul för Capcom!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Tråddemonen
Testpilot

Detta behövdes för RE serien, har varit mycket floppar på senare år.

Medlem

Detta var oerhört bra. Men jag tyckte 7an var extremt roligt också!
Någon som har erfarenhet från DLC till 7an?
RE4 remaken kmr va fantastisk spår jag!"

Medlem
Skrivet av zumo:

Detta var oerhört bra. Men jag tyckte 7an var extremt roligt också!
Någon som har erfarenhet från DLC till 7an?
RE4 remaken kmr va fantastisk spår jag!"

Äger season pass till Resident Evil 7 @ Steam. Det är helt ok DLCn. Köp under någon rea.

Skrivet av Haddock:

Det tycker jag! Skräcken lägger sig efter ett tag när man blir van med miljöerna. Fast iofs, lagom när det kusliga slutar, kommer en helt annan skräck... En som är tusen gånger värre!

*Dump* *Dump* *Dump**Dump* *Dump* *Dump**Dump* *Dump* *Dump*

Ja "Tyrant" som karaktären kallas för, är fett jäkla dryg med sitt klampande. Lirar Steam versionen och har ett riktigt bra ljudsystem inkopplat med stor bas subba. Hans tunga klumpiga steg dånar i mitt vardagsrum. Riktigt fränt och man hör dessa steg från andra våningar då han letar efter Leon. Creepy as hell. Tur att han är långsam men han stressar på en rejält i de mörka smala korridorerna. Riktigt mäktigt spel och jag är mycket nöjd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare

Min förhoppning är att samma team som gjorde detta får göra remake på 3an och sen efter det code veronika, hade inte råd med dreamcast när det begavsig så fick inte spelat det, men många säger att det är fantastiskt bra.

Medlem

Code Veronica är bra.
Hoppas verkligen dom gör om det i samma stil som 2an. Önskar faktiskt hellre det än Nemesis.

Medlem

En remake av re3 eller re4 vore häftigt.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av DitroX:

Gjorde de inte en remake av ettan ganska nyss? Typ 4 år sen?

De har iofs inte den nya motorn. Vet dock heller om det är fpp eller tpp.

Nää,det var ju bara grafiken som vart uppskalad från Gamecube versionen typ. Lite mer vart det men i stort så var det ett gammalt spel som släpptes på nytt

Medlem

Jag tillhör ju den där lilla lilla knepiga skaran som lirade första Dino Crisis (också känd som Resident Evil med dinosaurier) då det begav sig. Så skulle Capcom lyckas hitta tiden å degen till att sätta ett duktigt team på att göra remake på ettan där så skulle jag må rejält grynkorv!

Nu lär väl inte det hända på ett bra tag då RE2 RE går som tåget men drömmen är för fin för att släppas!

Medlem
Skrivet av DitroX:

Gjorde de inte en remake av ettan ganska nyss? Typ 4 år sen?

De har iofs inte den nya motorn. Vet dock heller om det är fpp eller tpp.

2002 gjordes remaken av 1an.

Medlem

Låter som detta går bättre än RE 7?

Skrivet av Devan:

Min förhoppning är att samma team som gjorde detta får göra remake på 3an och sen efter det code veronika, hade inte råd med dreamcast när det begavsig så fick inte spelat det, men många säger att det är fantastiskt bra.

Code veronica var riktigt bra. Ett av mina favvo RE spel faktiskt. Det släpptes även på ps2 som code veronica X där de lagt till lite mer cutscenes än dreamcast utgåvan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar