Mod använder AI för att snygga till Final Fantasy 7

Robot
Mod använder AI för att snygga till Final Fantasy 7

Nu sätter Skynet de neurala nätverken tänderna i Squares klassiker.

#final-fantasy-7, #mod


Tråddemonen
Testpilot

Att förnyas eller inte förnyas, det är frågan.

Medlem

Ganska jäkla coolt om det bara är en algoritm som snyggat till det sådär

Medlem

Ser jävligt häftigt ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem

AI använder sig av neural networks, men neural networks är inte AI.

Coola grejjer dock, fungerar även till att generera HD-texturer till gamla spel:

Medlem

Rätt tufft... men den tyder bilderna lite vagt/fel här o var märker man.. tydligt på sista bilden:

Stängerna (ev. korrugerad plåt) (logiskt rakt.. och synligt om än lite blurrigt) tyds till svajiga stänger/plåt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Har precis spelat igenom FF7 på PS4 som ser riktigt bra ut. Mycket bättre än de gamla versionerna.

Inaktiv

Nu vill jag minnas att man kunde köra PSX emulator till PC och köra orginalskivorna och i emulatorn förfina grafiken precis på liknande vis som visade i videon, dock manuellt, men det gick ändå att påverka kvalitén på textuerna, och detta va nog 10 års sedan.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Nu vill jag minnas att man kunde köra PSX emulator till PC och köra orginalskivorna och i emulatorn förfina grafiken precis på liknande vis som visade i videon, dock manuellt, men det gick ändå att påverka kvalitén på textuerna, och detta va nog 10 års sedan.

Stämmer inte. Du kan filtrera texturerna med typ bilinear filtering ja, men inte uppskala på det här sättet.

Medlem

Hur kan ingen på Square ha kvar originalfilerna för de här scenerna? Då hade vi kunnat få native 4k-renderingar.
Måste varit hemskt innan GitHub.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

Stämmer inte. Du kan filtrera texturerna med typ bilinear filtering ja, men inte uppskala på det här sättet.

Det är väl precis det man gör då? Påverka kvalitén i texturerna, inte skalar upp, för det va det ju det jag skrev..?
Men att man numera skalar upp texturerna med hjälpa av AI är förvisso en helt annan sak.

Medlem

hehe tog mig ett tag innan jag märkte i videon att man visade samma ställe två ggr.. en original och med modden.
Såg inte någon jätteskillnad på mina lilla laptop.

Skrivet av arelion:

Har precis spelat igenom FF7 på PS4 som ser riktigt bra ut. Mycket bättre än de gamla versionerna.

Är det PC versionen som numer finns till de senaste konsolerna? Jag minns när det begav sig och den kom ut att de hade fixat till framförallt karaktärerna en hel del. De såg inte lila spretiga som hos ps1 versionen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar