Hands-on – Anthem

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Govein:

Hur långt tills det embargot släpper? Fisk, fågel eller mittimellan?


signatur
Medlem

Jag blev ägd. Dock ser det ifs ut som defenitionen av "mittimellan".

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DeFeCT:

Jag kommer köra EA premier 1 månad för 149kr för att testa spelet i en månad, med allt extra.
Gillar man det inte så kan man bara avsluta det, man borde märka inom 30 dagar om man kommer spela vidare eller inte.

Det är ju en bra variant! Jag drar nog 10h genom EA Access på Xboxen och hoppas att det är tillräckligt.


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av conthox:

@Fredrik Eriksson:

Jag har spontant ett par frågor, vet inte om du har hunnit spela tillräckligt för att kunna svara på dom, men här kommer dom:

1) Hur känns kontrollerna och styrningen?

2) Gränssnittet, är det en smidig upplevelse?

3) Striderna, är det högt tempo med mycket förflyttande eller är det lägre temp?

4) Hur är RPG-elementen? Alltså t ex skills och items. Hur är vikten av loot och placera skill points, antingen var för sig eller i kombination?

1) Spontant: bra. Att flyga kändes fräscht men det kändes samtidigt som om kontrollerna satte sig snabbt. Striderna kändes också omedelbara: förutom skjutandet fanns granater, missiler, melee-attack, dodge och ultimate. Lagom lite för att det inte skulle bli plottrigt, lagom mycket för att det skulle gå att tänka kreativt. Det är mina spontana tankar om inledningen.

2) Har inte hunnit djupdyka här, så svårt att säga något här förutom att inget störde mig i inledningen. Kändes intuitivt.

3) Tyckte det snabbt blev högt tempo, men samtidigt inte så hjärndött som jag oroade mig över. Men, som sagt, det återstår att se om striderna håller i längden, om det kommer kännas meningsfullt även efter 20 timmar. Ett bra gäng med god kommunikation tror jag är en fin förutsättning i alla fall. Första uppdraget körde jag solo, men det känns ju som om det är gjort med co-op i åtanke.

4) Här får jag passa. Så länge i alla fall! I inledningen fanns inte mycket att mixtra med.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Känns så förvirrande när man kliver in i tråden och folk säger att man inte ska förköpa pga demon inte är som spelet kommer vara samtidigt som andra säger att BW var öppna med just detta faktum. Som jag ser det så spelar man demot och kommer fram till att man älskar spelet bör man inte förköpa då man vet att spelet kommer inte fungera likadant efter release samt att om inte gillar det bör man vänta tills efter release för att se ändringarna.

Ett demo bör visa hur spelet kommer vara när det släpps inte hur det var för ett par månaders sen. Om ni tycker annorlunda så får helt enkelt komma överens om att vara oense.

Jag kommer testa det iaf, kanske ger någon hum om slutprodukten.

Medlem

@Fredrik Eriksson: Tack för svaret


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hello gamers! Jag har läst forumet i många år men nu tog jag mig i kragen och skapade en profil. Men vad tror ni om att spela Anthem "solo" så att säga. Jag har inga vänner som är intresserade av det. Tror ni att det blir kul ändå?

Medlem

Har kollat lite streams nu. Känns lite Divisionaktigt. Eller har jag fel?

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Hello gamers! Jag har läst forumet i många år men nu tog jag mig i kragen och skapade en profil. Men vad tror ni om att spela Anthem "solo" så att säga. Jag har inga vänner som är intresserade av det. Tror ni att det blir kul ändå?

Exakt min tanke. Inga vänner IRL åtminstone, även om det kanske finns en skara människor via FZ som är intresserade.
Annars kanske man får vänta tills spelet är släpps och invänta lite recensioner och youtube videos på vad det anses om sololäget. Behöver inte köpa spelet precis när det släpps.

ndr
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Suck...först gnäller man röven av sig över att företag aldrig släpper demos längre. Sen gnäller man röven av sig när man får en demo där demon inte speglar spelet till 100% (vilket man är tydliga med att det inte gör, och hur det skiljer sig). Var väl samma i alla andra demos för 15 år sedan? Man fick spela uppdrag som inte var med i spelet ofta, och djup som ekonomi osv existerade inte ens.

Istället för att bestämma er för att ni redan nu hatar spelet kanske ni kan vänta med att spy galla tills spelet är släppt, recenserat, och ni sett lite youtube på det istället. Jävla whine för ingenting - som vanligt.

Tycker det var bra av dom att släppa demot MEN...
Skillnaden då och nu var ju oftast att demos på den tiden var en del av ett färdigt spel.

Det Bioware släppte nu kändes som en pre-pre alpha med tanke på hur mycket problem alla hade med loading screens, krascher och dåliga kontroller. Den bild spelare fick nu kommer ju leda till att många blir tveksamma till ett köp om 1 månad vilket är mindre bra för ett bolag som troligtvis går under om inte detta blir en succé.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ndr:

Tycker det var bra av dom att släppa demot MEN...
Skillnaden då och nu var ju oftast att demos på den tiden var en del av ett färdigt spel.

Det Bioware släppte nu kändes som en pre-pre alpha med tanke på hur mycket problem alla hade med loading screens, krascher och dåliga kontroller. Den bild spelare fick nu kommer ju leda till att många blir tveksamma till ett köp om 1 månad vilket är mindre bra för ett bolag som troligtvis går under om inte detta blir en succé.

Näe de kommer inte gå under De har tillräckligt med kapital för att klara sig ett tag till är vad de sagt själva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ndr:

Tycker det var bra av dom att släppa demot MEN...
Skillnaden då och nu var ju oftast att demos på den tiden var en del av ett färdigt spel.

Det Bioware släppte nu kändes som en pre-pre alpha med tanke på hur mycket problem alla hade med loading screens, krascher och dåliga kontroller. Den bild spelare fick nu kommer ju leda till att många blir tveksamma till ett köp om 1 månad vilket är mindre bra för ett bolag som troligtvis går under om inte detta blir en succé.

Absolut, men notera att detta var en diskussion som skedde innan demot var släppt. Håller med om att det var Alpha, även om jag själv inte upplevde några av de problem som alla andra klagar på. Däremot hade jag 100% CPU load hela tiden så kunde typ inte spela för min dator är för dålig xD Men det hoppas jag var min dator och inte spelets fel.

I övrigt tyckte jag även att partikeleffekterna och striderna var så oerhört polerade att mycket annat stack ut som sämre polerat. Animationsproblem med fiender, AI var lite konstig ibland. De olika djuren man kunde hitta och slåss mot var också buggiga. Man kunde stå utanför "zone" för fiender och skjuta på dom och de bara stod och glodde osv. Men det är egentligen en helt annat diskussion

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Hello gamers! Jag har läst forumet i många år men nu tog jag mig i kragen och skapade en profil. Men vad tror ni om att spela Anthem "solo" så att säga. Jag har inga vänner som är intresserade av det. Tror ni att det blir kul ändå?

Jag spelade själv. De parar ihop en med andra spelare automatiskt. Allt funkade väldigt smidigt och det kändes väldigt inbjudande. Ibland när man är ny kan det kännas som man är ivägen för andra spelare. Vilket det inte gjorde här och man lärde sig snabbt. Tror att man kan spela själv helt men det är inget som rekommenderas.

123
Skriv svar