Metroid Prime-trilogin till Switch är "färdig sedan länge"

Robot
Metroid Prime-trilogin till Switch är "färdig sedan länge"

Rebooten av Metroid Prime 4 sägs bero på för många kockar.

#metroid-prime, #metroid-prime-4, #metroid-prime-trilogy, #nintendo


Medlem

Är bra sugen på denna trilogin! Hoppas den släpps så fort som möjligt, helst utan rörelsekontroller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

But why, släpp skiten!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Älskade ettan. Fantastiskt spel.
Tvåan vat bra,om än inte lysande.
Trean var bra,men hade fullt upp med livet så körde inte så långt.
En fräsch remake skulle bli ett givet omspelande av iaf ettan och trean

Medlem
Skrivet av Evilof:

Älskade ettan. Fantastiskt spel.
Tvåan vat bra,om än inte lysande.
Trean var bra,men hade fullt upp med livet så körde inte så långt.
En fräsch remake skulle bli ett givet omspelande av iaf ettan och trean

Har precis samma åsikt.
1an var jag trollbunden i så bra det var.
2an kändes inte alls samma, minns ärligt inte hur mycket jag körde av det, vet att jag inte gillade det här mörka och ljusa när man tog skada kändes mer stress.
3an spelade jag aldrig.
Skulle gärna se trilogin samlad på switch så man kan köra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Givet köp, har redan trilogin till GameCube och Wii så det är ju lika bra att köpa den till switch också. 😁

Medlem

Jag älskar metroid men i prime serien är det egentligen bara första spelet som är värt att spela om. 2an dras av en tråkig speldesign och 3an vill vara något annat än metroid...

Medlem

Skulle ännu hellre se ett extremt välplanerat, superstort, snyggt 2D Metroid! (Inte 3Ds-versionerna....)
Det finns ju grymma nya 2D-spel som t.ex. New Super Mario Bros U, så varför inte göra ett nytt Metroid i samma anda???? Please

Medlem

Förhoppningsvis kanske Nintendo släpper Prime-trilogin lite snabbare nu när det står klart att Prime 4 inte kommer se dagens ljus på minst tre år.
Instämmer med de flesta, första spelet är trollbindande bra alltså. Värt ett köp enbart för det.

Medlem

Jag ställer mig till skaran som gillade MP2: Echoes då det kändes mer utmanande och intensivt. Lite som Majora's Mask vs. Ocarina of Time.

Trean däremot kändes bara fel även för mig och är egentligen inget jag känner att jag behöver spela igen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv
Skrivet av korvmos:

But why, släpp skiten!

Det är Nintendo, de ser väl det här som "sitt storspel" för ett helt år. Och Nintendofansen känner väl samma.... Själv känner jag mig bara trött på alla portar och "uppföljare" som andra skulle kallat för GOTY-utgåvor.

1
Skriv svar