Steamsiffror: Resident Evil 2 tre gånger större än Resident Evil 7

Robot
Steamsiffror: Resident Evil 2 tre gånger större än Resident Evil 7
Medlem

Med all rätt. Årets bästa spel. Redan i Januari. Helt makalöst. Vet inte om något annat år det varit så.

Ser fram emot Nemesis remaken 2020!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Med all rätt. Årets bästa spel. Redan i Januari. Helt makalöst. Vet inte om något annat år det varit så.

Ser fram emot Nemesis remaken 2020!

Fick precis bekräftat av Webhallen att mitt ex är skickat, förväntar mig det imorgon. Har precis spelat igenom RE7 inför detta, är så redo!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

YES!!! nu när detta har hänt kommer dom tveklöst göra remake på 3an!

Medlem
Skrivet av Remus:

Med all rätt. Årets bästa spel. Redan i Januari. Helt makalöst. Vet inte om något annat år det varit så.

Ser fram emot Nemesis remaken 2020!

Kan inte göra annat än hålla med. Riktigt jävla bra spel! kommer tveklöst vara en contender för GOTY 2019

Medlem

Skulle gärna se en Re3 remake i samma stil men sen kan dom gärna spinna vidare på Re på det här sättet.
Jag har inte spelat Re efter 4an förutom att enbart provat 5an men det var inget för mig.
7an har jag varit intresserad av men det har bara inte blivit av


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite synd tycker jag. Visst, skitbra spel. Men 7:an var också fantastiskt. Nuförtiden vill alla bara ha massa rehash på gammal nostalgi. Ingen remake nu, gör RE8!!!

Medlem

3 år sedan 7:an släpptes? Det kan inte stämma.

Januari 2017 ska det vara.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fick precis bekräftat av Webhallen att mitt ex är skickat, förväntar mig det imorgon. Har precis spelat igenom RE7 inför detta, är så redo!

Du kommer inte bli besviken! Är inne på min tredje playthrough


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Riktigt bra spel , njuter som jag gjorde med 7an.

Klagomålet på ps4 pro är bara att den låter som en jetmotor, inte försvarbart. I övrigt har de ju upplägget som gjort för Re Nemisis, så hoppas på det samt Re8 i samma stuk som 7an med mindre patetiska bossfajter.

Jag tyckte inte remaken imponerade på utomhusmiljöerna, vilket var kortlivade i re2, men ska de göra Re3 får de göra det lite mindre tomt / b ute.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Lite synd tycker jag. Visst, skitbra spel. Men 7:an var också fantastiskt. Nuförtiden vill alla bara ha massa rehash på gammal nostalgi. Ingen remake nu, gör RE8!!!

Jo, mer remakes. RE3 next please. Dom får gärna pumpa ut 8:an där emellan, men remakes är bra, mer sånt.

NuZ
Testpilot

Kommer lätt bli mitt goty 2019. Sjukt bra. Övar speedruns nu. Gör massa småtabbar en så länge. 1:18 är jag nere på Leon A. Kör unTechnos route. Leaderboarden är dock inte uppe förens 1 februari på speedrun.com.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av heady89:

Jag tyckte inte remaken imponerade på utomhusmiljöerna, vilket var kortlivade i re2, men ska de göra Re3 får de göra det lite mindre tomt / b ute.

Kan inget annat än att hålla med, spelet är riktigt bra, med snygga inomhusscener, allt är nästan perfekt. Men så fort man kom ut på gatan så sjönk kvalitet till botten, såg så fattigt ut utomhus, platt och trist. Utanför barnhemmet så fanns det inte ens gräs, bara platt grön texture på marken som skulle föreställa gräs, var verkligen tråkigt att se i ett modernt spel som annars överlag är hur snyggt som helst.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Du kommer inte bli besviken! Är inne på min tredje playthrough

Kul! Är taggad som tusan

Hur är det att spela om? Är det New game+ osv?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freakon:

Kul! Är taggad som tusan

Hur är det att spela om? Är det New game+ osv?

Fyra/två olika sett att spela spelet.
Du börjar med Leon sen spelar 2nd run med Clarie eller tvärt om. Så Fyra olika genomspelningar. På det så kan du låsa upp olika saker som kostymer, vapen mm hur du presterar. Finns leaderboard för speedruns som jag håller på med.

När du klarat med båda karaktärerna låser du upp 4th survivor som du spelar som Hunk/Grim reaper/ Mr. Death där du ska ta dig ut från klokerna till en helikopter utan att dö. Från orginalet. Sen även Tofu efter det som är samma fast svårare och du ser ut som en Tofu som pratar japanska. Sjukt mycket omspelarvärde i spelet.

Så kortfatatt. Första genomspelningarna räkna med 6-10h per karaktär. Sen 100tals timmar annat utöver det beroende på vad du tycker är kul. Kan rekommendera speedruns. Leaderboarden på speedrun.com kommer upp 1Feb och går på ingame tiden du får i slutet så ingen separat timer behövs. Enkelt första spel att börja med också innom den nischen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Fyra/två olika sett att spela spelet.
Du börjar med Leon sen spelar 2nd run med Clarie eller tvärt om. Så Fyra olika genomspeleningar. På det så kan du låsa upp olika saker som kostymer, vapen mm hur du presterar. Finns leaderboard för speedruns som jag håller på med.

När du klarat med båda karaktärerna låser du upp 4th survivor som du spelar som Hunk/Grim reaper/ Mr. Death där du ska klara att ta dig ut från klokerna till en helikopter utan att dö. Från orginalet. Sen även Tofu efter det som är samma fast svårare och du ser ut som en Tofu som pratar japanska. Sjukt mycket omspelarvärde i spelet.

Så kortfatatt. Första genomspelningarna räkna med 6-10h per karaktär. Sen 100tals timmar annat utöver det beroende på vad du tycker är kul. Kan rekommendera speedruns. Leaderboarden på speedrun.com kommer upp 1Feb och går på ingame tiden du får i slutet så ingen separat timer behövs. Enkelt första spel att börja med också innom den nischen

Tack för utförligt svar!

Det låter riktigt grymt, blev ännu mer taggad nu


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Började att spela på Hardcore, men fastnade en bit in så jag sparade filen och började om på standard. För att lista ut hur jag kunde komma vidare utan att behöva dö flera gånger om. Tog 6h 43 min första hela playthrough:n (men då visste jag stora delar routen/koder mm) i och med att jag körde på hardcore innan.

Har ännu inte lirat igenom 2nd playthrough på samma save. Har kört standard, håller på med hardcore samt assisted för några achievements.Har ännu bara spelat igenom Leon-kampanjen. Så jag har dålig koll på Claire. Men kommer så småningom spela den också, och se det från hennes perspektiv.

När jag kört om så hittar jag nya saker jag inte hittat tidigare, gömställen/uppgraderingar mm så det är kul. Kollar inte på youtube om guides hur man får en viss sak utan jag kör mitt race och det är alltid kul att hitta något nytt. Har ännu inte hittat en speciell nyckel, men snart så!

Roligt med speedrunning.
Kört snart i 30h totalt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack för utförligt svar!

Det låter riktigt grymt, blev ännu mer taggad nu

RE-spelen har ofta haft bra omspelsvärde om man gillar utmaningar som gör att du kan låsa upp vapen , kläder , modes med mera. RE är ofta perfekta spel om man tex vill gå för platinum, det handlar om tex att klara spelet på en viss tid, eller utan att använda hälsa eller utan att spara osv. Alla dessa är fullt möjliga och kräver skicklighet och tålamod men på rätt sätt, i vissa spel är det en grind på 500h för att låsa upp en sketen achivement eller döda 100000 fiender som gäller, de tycker jag personligen inte är särskilt kul eller skicklighetsbaserat. Sedan har ju RE2 fördelen då med sina A-B scenarion som också lägger till omspelsvärde för storyn osv.

Har 100% i RE remaken och Zero och ska ta 100% i Re2 nu :P. Re7 har jag platinum men inte 100% ännu.

Medlem

Riktigt sjukt för tyckte del 7 biohazard var i särklass den bästa i hela serien. men tycker den här remaken är lite fetare kanske smak sak. men båda är helt klart på en annan liga än tidigare delar av serien

1
Skriv svar