Metro Exodus plockas bort från Steam, blir exklusivt till Epic Store

Medlem
Metro Exodus plockas bort från Steam, blir exklusivt till Epic Store

Ytterligare ett spel som går över till Epic

https://store.steampowered.com/app/412020/Metro_Exodus/

Skägg.
10 Chambers

Studion har lagt upp en FAQ kring detta: http://www.metrothegame.com/en-us/news/epic-games-store-annou...

Förbokningar på Steam kommer att uppfyllas och de som äger spelet där kommer kunna köpa dlc där i framtiden.


signatur
Inaktiv

Nämen, nej..

Skägg.
10 Chambers

Från Valve:


signatur
Medlem

Bra! Valve har legat på latsidan på tok för länge.

Medlem

Är personligen ordentligt trött på alla launchers på PC. Launchers som kräver andra launchers för att spelet ska fungera osv. Håller mig endast till steam nu för tiden, och låter nog bli att köpa spel som inte släpps där (alternativt så köper jag dem på ps4p)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Dom lär ju inte gråta sig till sömns över mitt uteblivna köp men detta är irriterande. Inget gog heller? Crap.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Testpilot

Vilket långfinger så kort inpå release.

Medlem

Tänkte köpa spelet på Steam, suck. Dom skjuter ju sig själva i foten. Får tanka ner spelet istället.
Orkar inte med alla olika klienter. Varför kan dom inte göra som back in the days om dom inte vill sälja det på Steam? Släpp det på skiva. Charmigare också

Medlem
Skrivet av marsson90:

Är personligen ordentligt trött på alla launchers på PC. Launchers som kräver andra launchers för att spelet ska fungera osv. Håller mig endast till steam nu för tiden, och låter nog bli att köpa spel som inte släpps där (alternativt så köper jag dem på ps4p)

Håller med. Ett stort argument för konsol kan jag tycka, då man slipper att bry sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

FAQ:
Vi fick massa pengar av ett kinesiskt bolag, och därför säljer vi inte längre spelet på några andra ställen än deras affär

Medlem

Starkt av Epic, de menar allvar. Även om det är obekvämt så är denna typen av konkurrens bra för oss alla i slutändan, trots det jobbiga med flera olika launchers.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Riktigt tråkiga Nyheter.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Starkt av Epic, de menar allvar. Även om det är obekvämt så är denna typen av konkurrens bra för oss alla i slutändan, trots det jobbiga med flera olika launchers.

Konkurrens är när spelet finns att köpa på massor av affärer och du som kund kan välja det bästa stället för dig.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Starkt av Epic, de menar allvar. Även om det är obekvämt så är denna typen av konkurrens bra för oss alla i slutändan, trots det jobbiga med flera olika launchers.

På vilket sett är det bra? Kostnaden för spel har inte gått ner och kommer inte gå ner så det slutar enbart med att du krävs ha 10 st olika program installerade, skapat 10 st olika konton för att spela 10 st olika spel, helt orimligt. Det är inte som att någon av alternativen till Steam erbjuder något utöver det vanliga eller visar upp nya och intressanta funktioner.

Ambassadör
Xbox

Xi Jinping har talat.


signatur

Jump in.

Medlem

Njae sorry, vill inte splitta upp serien på två olika butiker och jag är inte så into att förhandsboka det heller.

Hur är det med de fysiska exemplaren då? Steam eller Epic store nycklar?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Mormis:

På vilket sett är det bra? Kostnaden för spel har inte gått ner och kommer inte gå ner så det slutar enbart med att du krävs ha 10 st olika program installerade, skapat 10 st olika konton för att spela 10 st olika spel, helt orimligt. Det är inte som att någon av alternativen till Steam erbjuder något utöver det vanliga eller visar upp nya och intressanta funktioner.

Det är bra för att utvecklarna får mer pengar, samt att konkurrens tvingar fram förbättring


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Oj. Jag skrev i andra tråden att folk inte skulle hajpa för mycket med tanke på att det är Deep silver/Thq Nordic som är utgivare. Kanske hade lite rätt då.

Testpilot

PC Gamer skriver att spelet kommer släppas på Steam den 14e februari 2020. Ett år senare alltså.

https://www.pcgamer.com/metro-exodus-will-only-release-on-the...

Medlem

Köpte de direkt på steam nu så man slipper epics launcher.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Fulci:

Konkurrens är när spelet finns att köpa på massor av affärer och du som kund kan välja det bästa stället för dig.

Så kan man se det, men så fungerar inte marknadsekonomi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: Det här är inte konkurrens. Det är ju lika illa som att det vore exklusivt på någon annan launcher. Konkurrens vore om det släpps på alla plattformar så att du kan välja det bästa stället för dig själv...

Medlem

Konstigt att ThQ Ville/Gick med på detta.
Bättre att släppa på bägge så man kan välja i såfall.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Jozo:

@Freakon: Det här är inte konkurrens. Det är ju lika illa som att det vore exklusivt på någon annan launcher. Konkurrens vore om det släpps på alla plattformar så att du kan välja det bästa stället för dig själv...

Håller inte med. Dessa plattformarna konkurrerar med varandra för att jaga köpare.

Edit: vilket leder till bättre avkastning för utvecklare, bättre erbjudanden för konsumenter, etc...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller inte med. Dessa plattformarna konkurrerar med varandra för att jaga köpare.

Edit: vilket leder till bättre avkastning för utvecklare, bättre erbjudanden för konsumenter, etc...

Fast så blir det ju inte. Du kan ju inte få ett bättre erbjudande på ett exklusivt spel på en annan plattform...

Medlem

Dealbreaker tyvärr

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fast så blir det ju inte. Du kan ju inte få ett bättre erbjudande på ett exklusivt spel på en annan plattform...

Jag förstår inte vad du menar? Exklusiva spel leder till att man söker sig till en plattform. Om denna plattformen ger bättre avkastning för utvecklare = win.

Genom att en plattform gör så, så kommer en annan plattform att erbjuda produkter till bättre priser, till och med gratis, precis som Epic har gjort.

Förlåt om jag låter dryg, men är detta verkligen något som måste förklaras?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Allt folk som dissar spelet för att det är i en annan launcher än steam xD

"Oh no, nu måste jag trycka på en annan ikon än steam! Guuuuud så förbannad jag blir"

Så löjligt

Medlem

Varför grinar ni? Ni låter som dom där 87 influencers som önskade diktatur för klimatets skull. Det är väl jättebra att Steam får smaka på konkurrens. Valve har ju täljt guld med smörkniv hur länge som helst och kommer nu att tvingas sänka sina arvoden vilket borde ge fler och bättre spel.

Skriv svar