Efter Anthem-demon - Vad behövs för att du ska fortsätta spela?

Robot
Efter Anthem-demon - Vad behövs för att du ska fortsätta spela?

Fanns där ett frö till något större?

#anthem, #bioware


Medlem

Förhandsbokning är det bara en handfull noga utvalda studios som förtjänar nuförtiden.

Jag kommer spela Anthems öppna demo i helgen. Känns det lovande så blir det sedan en månads Premier för att doppa fötterna på riktigt innan jag slutligen bestämmer om jag vill köra vidare med Premier ett par månader till eller köpa Standard Edition om jag (tyvärr mot förmodan) känner mig riktigt sugen på att investera hundratals timmar i spelet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Tråddemonen
Testpilot

Efter att ha testat på demot så tycker ja*loading*

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag kommer ta en vända till på PS4 när nästa demo körs, för att sedan invänta recensioner och intryck från community-håll. I nuläget ska det ganska mycket till för att jag ska punga ut fullpris.

Det är fortfarande ett spel jag vill tycka om, men i nuläget ger Bioware mig inte särskilt många anledningar att göra det, känns det som.

Och för att svara på frågan i rubriken: Bättre prestanda på konsol (åtminstone stadiga 30 FPS), att demoversionens tekniska problem (laddningsskärmar, rubber banding, fiender som försvinner, ljud som försvinner) är löst till release. Då kan jag tänka mig att ge kampanjen en chans och se vad spelets första 10-20 timmar har att erbjuda.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Moderator | Testpilot

Jag kommer med all säkerhet köpa spelet efter jag fått se recensioner. Striderna var en höjdpunkt med ett högt tempo samt friheten i hur man kan flanka fiender och ompositionera sig genom att flyga gjorde det riktigt kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Min CPU flaskade sönder. Jag kunde knappt röra mig vid vissa tidpunkter. I fighter så fortsätta min gubbe röra sig av sig själv för att jag inte kunde ge någon mer input då spelet laggade för mycket. Fick dessvärre inget bra första intryck Sen loading screen till förbannelse också.

Men jag tyckte fighterna var härliga i övrigt, grymt go känsla med fina partikeleffekter. Är sugen, men måste uppgradera halva datorn först. *sneglar i portmonnän*

Medlem

Förbokat, betalt och testat. Det enda jag behöver nu är den 22 Februari sedan är jag nöjd ett tag framöver.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Hcz
Medlem

Bokat och betalt efter att kört i helgen.
Blir att köra för fullt från 15:e =P

Gnällkuk

Skriver en kortare version eftersom jag inte orkar skriva om hela mitt längre inlägg...

Spelade inte mycket, kanske 30min. Har problem med min pci-e som är låst till x2 vilket gör att vissa moderna spel inte är spelbara. Hade mellan 42-58fps, flyga gick inte för fem öre, blev i princip åksjuk när det var 0,25s inputlag.

Sen var det ju inte ett demo, tidig alpha på sin höjd. De gjorde ju knappst någon en tjänst med att lansera spelet i så pissdåligt skick. Får se om jag lyckas få ordning på kortet tills öppna "demot" och sen kan man ju hoppas på att det inte är samma build som var sex veckor gammal...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag fick en sämre bild av det efter att ha sett videos från helgens beta-testande.

Medlem

Ska jag överväga spela det där så ska det finnas 10x mer content än i Destiny2 iaf

Medlem

@LARRYLUKE: Känns att det kommer ta ett tag innan man kommer upp i content som destiny2, men är ju så för varje spel idag desvärre

Men Anthem har något destiny2 ej har, och det är djup i items, builds.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Origin Premier, behöver inte förhandsboka eller köpa spelet. Du betalar 150kr för att testa spelet i en månad, om det inte duger så gör det inte. Demot för mig var en bra försmak, jag hade inte mycket problem då jag började spela på söndagen, slapp serverproblemen.

Det enda som verkligen gjorde mig otroligt tveksam på spelet i början var dom hemska PC-kontrollerna, att flyga kändes riktigt jävla värdelöst, och menyerna var så himla obviously en riktigt dålig PC-port.

Jag kommer att köpa spelet trots detta och hoppas på att dom fixar det kort efter release eller till release even. Kanske till och med bli så att man får spela med en kontroll i ett tag? Tveksamt dock, då kommer jag nog inte spela spelet under en längre tid. Men jag hoppas verkligen att detta blir ett bra spel, jag hade oerhört kul i alla fall.

Medlem

Jag fick en invite som tur var så kunde prova spelet. Lyckades dock bara klara första uppdraget, sen fick jag kontinuerliga serverproblem hela tiden. Detta på ps4. På pc var det bättre, med även buggigt där. Tittade på ett demo från 2017 och undrar vad som egentligen hänt. Demot ser ut som skit jämfört med den versionen (i mina ögon).

Några NPCer såg ut som manakins, då de ”låtsades” prata utan att munnen var öppen, men ändå viftade de på armarna med kroppsspråk. Ljudbilden och gameplay var bästa biten. Kan dock säga att både bossar och vanliga mobs är ju stenkorkade. De står ju mestadels stilla på en och samma plats, andra gånger rör de sig eller försvinner. Vapnen saknar lite ”omph”. Menyer och ui är lite grötiga. Man kan dock ”skräddarsy” sin dräkt en hel del så det är trevligt.

Gameplay påminner för övrigt om mass effect Andromeda. Det finns ju glimtar av att bioware varit med på ett hörn här. Demot fick mig att vilja se mer, men det är inte värt 600kr. Det får bli en månad origin premium. Och som flera har påpekat tidigare ”känns” detta mer som en tidig beta än ett demo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det fanns vissa problem men har förbokat spelet och ligger ute med pengarna. Letar efter ett main-spel som man kan hoppa in och köra när det finns tid. Tror detta kan bli ett bra sådant. Är granska grindig av mig. Lyckades få ihop 400+ timmar i Rust genom att enbart spela själv.

Medlem

Efter ett par timmar med spelet: (på PC)
Bryr mig inte om buggar eller server provlem folk upplevde, sånt löser sig.
Däremot det totalt katastrofala GUI:t måste tänkas om från grunden. Allt från hur man hanterar sitt inventory och Gear till hur man väljer mission. Crafting systemet (eller snarare random-gear-generatorn) blev jag illamående av att tänka på att dom absolut kommer monitisera på något sätt.

Sen måste dom helt döda singleplayer-slow-walking-simulator delen av spelet när man är i stan. Helt ofattbart att man inte bara inte lärt sig av destiny's "hub" utan gjort något 100 gånger värre. Kändes som om jag spelade ett singleplayer spel trots att jag spelade med vänner.

Utlåtande: det är inte buggarna som skrivs mycket om som kommer få det här att floppa, det är hela grundstrukturen i spelet som kommer göra det.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot detta.
Fanns små buggar så klart, gui störde mig inte direkt .. går säkert lösa framåt i tiden.
Hade sjukt kul med spelet.
Nu ser jag fram emot Division 2 betan
Köpte inte mitt på origin utan på tex cjskeys gav 400. 649 för mycket för ett spel.

Kontrollera med en Xbox kontroll var en väldigt skillnad.. så hoppas kontrollerna blir lite bättre. Men sänkte sensen så blev det mycket bättre.

Medlem

Jag vill din definitivt spela det men för att riktigt övertala mig behöver jag nog först både se och höra utvecklarnas long term planer. Spelar Warframe igen nu just för att utvecklarna gett oss en roadmap för 2019,och jag ville vara del av det hela igen. Jag har tidigare tröttnat och avstått från att spela det just för att jag inte visste vad utvecklarna ville med spelet.

Detta är lite hur jag nu känner med Destiny 2 också ,jag förstår inte riktigt vart de är påväg och att lägga tid på det känns menlöst just nu.

Anthem är nytt, snyggt, och jag älskar stilen men behöver se och "känna av" deras kärlek för spelet och dess framtid. Att våga fortsätta överraska, och våga göra misstag för att även kunna förbättra.

Medlem

Körde i fredags eller lördags o det var 70% loading screens. Förutom det var prestanda o grafik o musik toppen bra typ 9/10.
Men sen är det ju frostbite motorn så det kan inte bli fel
Dock kändes det som att spelet har minst 6 månaders utvecklingstid kvar då det behövs mer quests och att man lägger in mer i staden o speedar upp walkin speed.
Star citizen har ju fler side quests i universe mode än anthem hade quests iaf av det man fick se.
Sen att ea med alla sina resurser inte kunde ha tillräckligt starka servrar till helgen känns som ett asdåligt tecken på att dem inte tror på anthem eller om det är dumsnålheten hos cheferna på ea igen.

Kändes ändå som att det finns bra potential i anthem och att kunna byta mellan att fotsoldata eller flyga son iron man var as nice. Och att man kunde hoovra en stund o ta tid o aima på fienderna uppifrån var fint.
Effekterna när man släpper loss special vapnen och försökte köra i en grupp med 3 vänner var kul o försöka ta ner en svårare boss gav mig flashbacks till några roliga borderlands coop sessioner på nåt sätt.

Medlem

Hann aldrig spela, då väntetiderna var ju fåniga...

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Hann aldrig spela, då väntetiderna var ju fåniga...

På söndagen var det inga väntetider.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fick avstå röst då jag har EA Premier, då det ingår i det.

Men jag kommer köra det vid release och se vad det handlar om, är det kul så är det, är det inte kul så har det inte kostat mig något extra än Premier som jag redan betalar.

Testade bara VIP demon ett par timmar, och väntar på full release nu 15/2, ingen ide att nöta timme efter timme på en gammal build och några få uppdrag.

Men fick i alla fall lite mersmak så ska bli intressant att testa sen.

Medlem

Avbokat o är besviken, krävs en hel del för att få tillbaka mig, om det inte blir en flopp och om de får ordning på allt så kan det bli ett köp till nedsatt pris senare. Nu inväntar jag mest recensioner och launch föra att hålla ett öga på hur det går, kommer inte spela under nästa "demo"period.

Skrivet av ace84:

Dock kändes det som att spelet har minst 6 månaders utvecklingstid kvar då det behövs mer quests och att man lägger in mer i staden o speedar upp walkin speed.

Va? Du spelade en DEMO. Du kan inte döma spelet baserat på en demo, det lär finns tillräckligt med uppdrag när spelet släpps.

Medlem
Skrivet av ekens@live.com:

Va? Du spelade en DEMO. Du kan inte döma spelet baserat på en demo, det lär finns tillräckligt med uppdrag när spelet släpps.

Ja, det var helt klart ett litet konstigt inlägg.

Medlem

Allt prat om demot fick mig ta beslutet att installera Warframe.

Inaktiv
Skrivet av ekens@live.com:

Va? Du spelade en DEMO. Du kan inte döma spelet baserat på en demo, det lär finns tillräckligt med uppdrag när spelet släpps.

Du vet att demo är en förkortning för demonstration? Alltså att visa upp produkten. Och då får vi inte döma spelet utifrån dess demonstration? Jag kommer inte att införskaffa spelet efter vad jag sett/läst och då har jag inte ens bemödat mig med att testa demot.

Medlem

Ett nytt grafikkort till att börja med... men det kostar skjortan så det blir inget Anthem.

Medlem

De har fokuserat alldeles för mycket på den grafiska sidan, vill helst ha 100 + fps för känslan men det lär inte här om man inte sitter på ett 2080 Ti kanske. Så blir aldrig inget köp!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av miffot:

@LARRYLUKE: Känns att det kommer ta ett tag innan man kommer upp i content som destiny2, men är ju så för varje spel idag desvärre

Men Anthem har något destiny2 ej har, och det är djup i items, builds.

Syftade på att Destiny 1 och 2 hade så lite content så man var klar med spelen på bara någon vecka. Sen måste man vänta på en DLC som du måste köpa för att få mera..

När man inte ens kan grinda instanser för att få bättre loot så dör spelet direkt.

12
Skriv svar