Medan Sony stannar hemma – Xbox kommer ha stor närvaro på E3

Robot
Medan Sony stannar hemma – Xbox kommer ha stor närvaro på E3

Major Nelson meddelar att att de ställer upp med buller och bång.

#e3, #microsoft, #sony


Ambassadör
Xbox

Väldigt laddad! Av två anledningar; dels inför Xbox som förmodligen kommer att ha en grym presentation om så bara hälften av ryktena stämmer, och dels FZ's brutalt trevliga täckning av hela eventet! Årets höjdpunkt.


signatur

Jump in.

Gen
Medlem

Varför ställde Sony in? Rätt så kass PR av detta beslut. Ska de köra en egen grej månntro?

Frilansare
Skrivet av Gen:

Varför ställde Sony in? Rätt så kass PR av detta beslut. Ska de köra en egen grej månntro?

Sony skrev:
"As the industry evolves, Sony Interactive Entertainment continues to look for inventive opportunities to engage the community. PlayStation fans mean the world to us and we always want to innovate, think differently and experiment with new ways to delight gamers. As a result, we have decided not to participate in E3 in 2019. We are exploring new and familiar ways to engage our community in 2019 and can’t wait to share our plans with you."

Medlem
Skrivet av Gen:

Varför ställde Sony in? Rätt så kass PR av detta beslut. Ska de köra en egen grej månntro?

Känns tråkigt. E3 uppesittarkväll är en av mina favorit stunder.

Sonys konferenserna var enligt mig det bästa att se fram emot.

Game on Microsoft.

Medlem

Jag tappade hoppet för Xbox efter XB1. Alltid kört Xbox innan för jag gillat deras exklusiva och deras handkontroll. PS4 drog ut XB1 i gränden, slog ihjäl den med ett gyllene järnrör och dumpade kroppen där EA dumpar sina mördade utvecklare - någonstans där ingen hittar dem.


signatur

I drank what?

Medlem

Make Halo for PC return again!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Inaktiv

Kommer antagligen bli en rätt trist line-up ändå.

Medlem

Handen på hjärtat, vad gör det för skillnad om någon av företagen är på golvet i Los Angeles för vår del? Vi är ju ändå inte där och står i kö.
Jag har inte saknat Nintendos presskonferenser ett dugg de senaste åren tack vare deras onlineshower och jag kommer nog inte att sakna Sony där heller, om de kör på ett liknande sätt som Nintendo..

KoP
Medlem

Microsofts och Sonys "shower" är ju höjdpunkten på E3. Trist att Sony uteblir.

Ska bli spännande att se vad MS har på lut i å med att dom har köpt upp en massa spelstudios på senare tid. 🤔

Medlem

Sony har väl helt enkelt inte råd med monter på e3. Playstationvinsterna går åt att täcka röda siffror för resten av verksamheten..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KoP:

...Ska bli spännande att se vad MS har på lut i å med att dom har köpt upp en massa spelstudios på senare tid. 🤔

Vi lär få se Ninja Theorys nya spel om ryktena stämmer! Dessutom garanterat mer från The Outer Worlds från Obsidian. De övriga nya studiorna och deras olika projekt är nog för tidigt men kanske får vi se någon teaser om Playgrounds nya RPG (Fable?). Dessutom är det nog inte uteslutet att fler nya studios presenteras...

2019 är med största sannolikhet sista året med fokus på innevarande generation och mycket hålls nog på till 2020 och launchen av Lockhart och Anaconda. Vilket vi kanske får lite, lite mer info om på E3 också.

Gears 5 lär få mycket plats, det sägs ju vara något alldeles i hästväg och mycket nytt för serien som ska presenteras inför höstens release. Halo Infinite kanske vi får se mer av i någon form också. Och så en hel radda med saker som vi inte har en aning om, än!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tappade hoppet för Xbox efter XB1. Alltid kört Xbox innan för jag gillat deras exklusiva och deras handkontroll. PS4 drog ut XB1 i gränden, slog ihjäl den med ett gyllene järnrör och dumpade kroppen där EA dumpar sina mördade utvecklare - någonstans där ingen hittar dem.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

KoP
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vi lär få se Ninja Theorys nya spel om ryktena stämmer! Dessutom garanterat mer från The Outer Worlds från Obsidian. De övriga nya studiorna och deras olika projekt är nog för tidigt men kanske får vi se någon teaser om Playgrounds nya RPG (Fable?). Dessutom är det nog inte uteslutet att fler nya studios presenteras...

2019 är med största sannolikhet sista året med fokus på innevarande generation och mycket hålls nog på till 2020 och launchen av Lockhart och Anaconda. Vilket vi kanske får lite, lite mer info om på E3 också.

Gears 5 lär få mycket plats, det sägs ju vara något alldeles i hästväg och mycket nytt för serien som ska presenteras inför höstens release. Halo Infinite kanske vi får se mer av i någon form också. Och så en hel radda med saker som vi inte har en aning om, än!

Kommer set hintas något om nästa gen Xbox månntro?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KoP:

Kommer set hintas något om nästa gen Xbox månntro?

Jag tror det, iom att Spencer nämnde att de håller på med Scarlett redan vid förra E3 så anar jag att vi kan få se litegrann. Men inga specs eller så. Beroende på releasedatum så kommer det mer info antingen i höst eller våren 2020 är min gissning.


signatur

Jump in.

Gen
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sony skrev:
"As the industry evolves, Sony Interactive Entertainment continues to look for inventive opportunities to engage the community. PlayStation fans mean the world to us and we always want to innovate, think differently and experiment with new ways to delight gamers. As a result, we have decided not to participate in E3 in 2019. We are exploring new and familiar ways to engage our community in 2019 and can’t wait to share our plans with you."

Nåja, vad är en bal på slottet....

Skrivet av B-itta:

Känns tråkigt. E3 uppesittarkväll är en av mina favorit stunder.

Sonys konferenserna var enligt mig det bästa att se fram emot.

Game on Microsoft.

Jag håller med gällande Sonykonferenserna.

Inaktiv

Nintendos frånvaro från E3 är jäkla överdriven. De har i princip den största ytan på hela mässgolvet och Tree House sänds även från en scen där mitt på golvet. De har ingen konferens för pressen längre, men presskonfenserna har å andra sidan aldrig sänts från själva E3.

Medlem

All den här infon. Kommer från Major Nelson Radio. Det är värt en lyssning. Finns på SoundCloud, via MNR blogg och Youtube. Man kan lära sig mycket om branschen genom att göra det. Det har jag gjort.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Sony har väl helt enkelt inte råd med monter på e3. Playstationvinsterna går åt att täcka röda siffror för resten av verksamheten..

Vilka röda siffror? Företaget är på väg mot den största vinsten i sin historia.

De lär ha ett eget event någon gång under året.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vilka röda siffror? Företaget är på väg mot den största vinsten i sin historia.

De lär ha ett eget event någon gång under året.

Googlade och såg att det var vinst på gång efter flera kvartal med röda siffror, dock var artikeln gammal (2017). Sorry.

1
Skriv svar