Medlem
Sjukskrivning

Tja,

Har pajat korsband och varit hemma från jobb i 4 månader, och kommer behöva vara hemma minst 4 till.

Har dragit mig igenom RDR2 och GoW på senaste, och letar nu efter ett nytt lir att sätta tänderna i. Gärna nåt liknande ovan nämnda spel. Vad har ni för förslag, har massvis med tid att lägga, så vill gärna ha något som tar en stund. Väntar med viss skepsis på Anthem, men rädd att det inte kommer vara så bra. Sen ska jag även lägga vantarna på Divison 2 tänkte jag.

Tacksam för alla tips!

Medlem

Om du vill gå ur din comfortzone lite så spela igenom Kingdom Hearts serien nu innan 3an kommer Annars skulle jag väl säga typ Horizon zero dawn.

Skrivet av Frasstheass:

Tja,

Har pajat korsband och varit hemma från jobb i 4 månader, och kommer behöva vara hemma minst 4 till.

Har dragit mig igenom RDR2 och GoW på senaste, och letar nu efter ett nytt lir att sätta tänderna i. Gärna nåt liknande ovan nämnda spel. Vad har ni för förslag, har massvis med tid att lägga, så vill gärna ha något som tar en stund. Väntar med viss skepsis på Anthem, men rädd att det inte kommer vara så bra. Sen ska jag även lägga vantarna på Divison 2 tänkte jag.

Tacksam för alla tips!

Spelar du på PC något?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

@Frasstheass: Crosscode! Där har du 80+ timmar av ett underbart spel, demo finns på Steam om du vill testa det.

Medlem

Glömde nämna det märker jag. Spelar enbart på PS4 PRO.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelar du på PC något?

Nope. Sålde av den för något år sen. Huserar enbart på Ps4 numera.

Medlem
Skrivet av Welo:

Om du vill gå ur din comfortzone lite så spela igenom Kingdom Hearts serien nu innan 3an kommer Annars skulle jag väl säga typ Horizon zero dawn.

Ska kika på dem. Även sneglat lite åt Odessey.

Releasehästryttare

@Frasstheass: Allright! Köp resident evil 2 remake när det släpps på fredag där har du 20+ timmar spel.

Medlem

Antar att nya Spiderman inte är att föredra för dig eller?

Spel som jag älskar på PS4 är:
Ironcast
The Witcher 3 plus DLC
Horizon Zero Dawn plus DLC
Mad Max (dock inte jättebra bilduppdatering tyvärr)
God Of War givetvis

Medlem

Skaffa PSVR och Astro Bot!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag är inte så bra på vilka spel som finns för respektive konsol, men skulle rekommendera Far Cry 5 och Assassins Creed: Odyssey.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Last of us ifall du inte spelat det

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Antar att nya Spiderman inte är att föredra för dig eller?

Spel som jag älskar på PS4 är:
Ironcast
The Witcher 3 plus DLC
Horizon Zero Dawn plus DLC
Mad Max (dock inte jättebra bilduppdatering tyvärr)
God Of War givetvis

Spelat samtliga utom Horizon och Ironcast. Ska kika på dem. Tack för tipsen!

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag är inte så bra på vilka spel som finns för respektive konsol, men skulle rekommendera Far Cry 5 och Assassins Creed: Odyssey.

Tycker FC är samma sak hela tiden. Men är nyfiken på Odyssey

Medlem

@Frasstheass: Om du gillar karaktärinteraktioner som finns i GoW och RDR2 så rekommenderar jag Origins framför Odyssey. Båda kommer ge dig långa speltimmar men Odyssey utmärker sig i att kräva en grind av XP för att "komma ifatt" lvl kraven på main quest, och det kan i sig bli något avmotiverande.

Ge annars Horizon Zero Dawn en chans, det är något annorlunda från mängden i frågan om backstory och fiendetyper (visst det är robotar, men det är DINOSAURIE-robotar).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent

Horizon helt klart om du letar öppen värld. Sen även Metro: Exodus, kommer ut om två veckor!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Tycker FC är samma sak hela tiden. Men är nyfiken på Odyssey

Om man skall hårddra det så är väl de andra det också, men visst är FC-spelen mer lika varandra. Själv tycker jag att storyn och miljön var tillräckligt bra för att det inte skulle kännas som "FC4 fast annorlunda", även om man kände igen väldigt mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Frasstheass:
Off-topic men On-topic? Partytrick för mindre smärta och snabbare rehab vid knäskada som de allra flesta sjukgymnaster ej går in på är att styrketräna fot- och fotledsmusklerna separat med tunga gummiband samt tåhäva kontrollerat med mycket kroppsvikt. Detta då foten sätter mycket av hela ledbalansen mellan fot, knä, höft och dessa muskler blir rätt slappa efter en knäskada eftersom man inte går runt så mycket. Svag ledbalans tycker jag oftast känns på insidan knä/ger sporadiska flex åt alla håll å kanter i knäled och löses med sagda muskler + lårmuskler och inte bara lårmusklerna

Nu vet jag ju inte om du jobbar tungt med knä men låter rent spontant som om att mer gick sönder förutom ett korsband om du ska vara sjukskriven 8+ månader. Jag förutsätter du hade en titthålsoperation där man tog bort det trasiga korsbandet helt och inspekterade leden i övrigt? Ett knä fungerar helt okej och ger inte direkt smärta även om du tar bort ett korsband om allt i övrigt är fint. Det som gör ont är om strängar från ledband och allmänt skit i leden kommer i kläm innan det operativt rensas bort. Alternativt att du har delar av en menisk som börjar lossna och likt ett uppvikt pappershörn far och slits i när leden rör på sig. Det gör även ont om musklerna i fot och lår ej kan hålla knä stabilt. Maxat morfin oavsett risk för opiatberoende/maxad övrig smärtlindring till förmån för att träna styrka och undvika att halta sades vara mycket viktigt när jag hade min stora knäskada.

Sätta i ett nytt korsband ska du göra först när svullnaden lagt sig till 100% (6 månader+?). Ledens stoppläge sätts mekaniskt vid operationen och en polare som opererades när han fortfarande svullen kan nu inte böja sitt knä fullt.

On-topic: Metro-spelen och Bioshock Infinite har jag bra minnen från under min knä-sjukskrivning

Mvh / En som har klippkort hos ortopeden och knäskademässigt inte var sjukskriven 8+ månader trots 67 dagar innan första gången han stod på sjukhuset efter att ha sprängt och tagit bort ett korsband i samband med att han även klöv två menisker, slet av två sidoligament, och spräckte två ledytor.

Medlem

@Frasstheass: far cry: new dawn kommer snart och ska tydligen vara lite annorlunda jämfört med de tidigare, kan va värt att spana in även om du inte brukar gilla far cry. Alternativt Rage 2, ser ut som två liknande spel så du kan testa båda och berätta vilket som var bäst : p
Skulle sen INTE rekommendera Assassins Creed Origins som en annan gjorde. Är en stor öppen men väldigt tom sandlåda och är allmänt besviken på spelet. De flesta av uppdragen är också ganska ”same same” och upplevde att man var tvinga att göra de flesta sidouppdragen för att hålla jämna steg med den level som krävdes för storyn. Klart sämre än formulan de använde i tidigare spel, i min enkla mening.
Övriga kommande spel att hålla ett öga på: Left Alive, Days Gone, A Plauge Tale

Då du är sjuk ett tag till kan du ju också spana in lite indie spel och Walking Simulators också. Såhär klockan 1 på natten kommer jag bara på Maize, men det var sjuk kul. Även Hong Kong Massacre är riktigt nice. Och sen Evoland: Legendary Edition (kommer snart). Bara tips i fall du vill pröva något nytt.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Själv tycker jag att storyn och miljön var tillräckligt bra för att det inte skulle kännas som "FC4 fast annorlunda", även om man kände igen väldigt mycket.

Kan skriva under på detta. Tycker om så gott som alla Far Cry och femman var inget undantag. Visst känner man igen det men inge mer torn samt mycket öppnare då man får välja fritt vart på kartan man vill besöka redan från början vilket för mig gav en större känsla av frihet. Miljön är också så pass annorlunda från tidigare spel så det känns fräscht.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

@Frasstheass: far cry: new dawn kommer snart och ska tydligen vara lite annorlunda jämfört med de tidigare, kan va värt att spana in även om du inte brukar gilla far cry. Alternativt Rage 2, ser ut som två liknande spel så du kan testa båda och berätta vilket som var bäst : p
Skulle sen INTE rekommendera Assassins Creed Origins som en annan gjorde. Är en stor öppen men väldigt tom sandlåda och är allmänt besviken på spelet. De flesta av uppdragen är också ganska ”same same” och upplevde att man var tvinga att göra de flesta sidouppdragen för att hålla jämna steg med den level som krävdes för storyn. Klart sämre än formulan de använde i tidigare spel, i min enkla mening.
Övriga kommande spel att hålla ett öga på: Left Alive, Days Gone, A Plauge Tale

Då du är sjuk ett tag till kan du ju också spana in lite indie spel och Walking Simulators också. Såhär klockan 1 på natten kommer jag bara på Maize, men det var sjuk kul. Även Hong Kong Massacre är riktigt nice. Och sen Evoland: Legendary Edition (kommer snart). Bara tips i fall du vill pröva något nytt.

"Den där annan" har ett namn Men yes jag kan hålla med om att Origins har en grind, men det är inte lika illa som i Odyssey. I Origins behöver du inte utföra lika många sidouppdrag, fienderna är inte löjligt starka eller "för högt" levlade, eller tvingas byta "approach" för att ta ut ett mål. Vad jag säger att det är inte lika illa som Odyssey, så utav båda valen så är Origins ett bättre val. Varför jag också rekommenderade Origins är just pga karaktärinteraktionerna som huvudkaraktären har, jag vill inte säga att det är motsvarande till God of War men Origins visar utveckling gentemot andra protagonister från tidigare spel i serien denna generation.

Men jag respekterar din åsikt om det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

@Frasstheass: Om du gillar karaktärinteraktioner som finns i GoW och RDR2 så rekommenderar jag Origins framför Odyssey. Båda kommer ge dig långa speltimmar men Odyssey utmärker sig i att kräva en grind av XP för att "komma ifatt" lvl kraven på main quest, och det kan i sig bli något avmotiverande.

Ge annars Horizon Zero Dawn en chans, det är något annorlunda från mängden i frågan om backstory och fiendetyper (visst det är robotar, men det är DINOSAURIE-robotar).

Verkar vara en del delade meningar vilken av Origin och Odyssey som är bäst att införskaffa - men lutar själv mot Origins just nu. Ska se om det dyker upp på någon rea igen så plockar jag hem det. Horizon är intressant, men har lite svårt med just robot-dinos som fiender. Kanske är bättre när man väl spelar det?

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Horizon helt klart om du letar öppen värld. Sen även Metro: Exodus, kommer ut om två veckor!

Metro är en grym serie, spelat det tidigare spelen flertalet gånger. Dock på PC. Känns som att det är mer givande på en dator än konsol?

Hedersmedlem

Om du söker ett långt (och bra) spel så rekommenderar jag Persona 5, det är PS4-exklusivt och huvudstoryn tar ca 100 timmar att spela. Väldigt mysigt och bra, perfekt att grotta ned sig i när man har mycket tid över. Det liknar inte riktigt spelen som du nämnde men du kanske kan passa på att testa något nytt?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Verkar vara en del delade meningar vilken av Origin och Odyssey som är bäst att införskaffa - men lutar själv mot Origins just nu. Ska se om det dyker upp på någon rea igen så plockar jag hem det. Horizon är intressant, men har lite svårt med just robot-dinos som fiender. Kanske är bättre när man väl spelar det?

Du kan ju börja med det som är billigast av de två?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av sCaz:

@Frasstheass:
Off-topic men On-topic? Partytrick för mindre smärta och snabbare rehab vid knäskada som de allra flesta sjukgymnaster ej går in på är att styrketräna fot- och fotledsmusklerna separat med tunga gummiband samt tåhäva kontrollerat med mycket kroppsvikt. Detta då foten sätter mycket av hela ledbalansen mellan fot, knä, höft och dessa muskler blir rätt slappa efter en knäskada eftersom man inte går runt så mycket. Svag ledbalans tycker jag oftast känns på insidan knä/ger sporadiska flex åt alla håll å kanter i knäled och löses med sagda muskler + lårmuskler och inte bara lårmusklerna

Nu vet jag ju inte om du jobbar tungt med knä men låter rent spontant som om att mer gick sönder förutom ett korsband om du ska vara sjukskriven 8+ månader. Jag förutsätter du hade en titthålsoperation där man tog bort det trasiga korsbandet helt och inspekterade leden i övrigt? Ett knä fungerar helt okej och ger inte direkt smärta även om du tar bort ett korsband om allt i övrigt är fint. Det som gör ont är om strängar från ledband och allmänt skit i leden kommer i kläm innan det operativt rensas bort. Alternativt att du har delar av en menisk som börjar lossna och likt ett uppvikt pappershörn far och slits i när leden rör på sig. Det gör även ont om musklerna i fot och lår ej kan hålla knä stabilt. Maxat morfin oavsett risk för opiatberoende/maxad övrig smärtlindring till förmån för att träna styrka och undvika att halta sades vara mycket viktigt när jag hade min stora knäskada.

Sätta i ett nytt korsband ska du göra först när svullnaden lagt sig till 100% (6 månader+?). Ledens stoppläge sätts mekaniskt vid operationen och en polare som opererades när han fortfarande svullen kan nu inte böja sitt knä fullt.

On-topic: Metro-spelen och Bioshock Infinite har jag bra minnen från under min knä-sjukskrivning

Mvh / En som har klippkort hos ortopeden och knäskademässigt inte var sjukskriven 8+ månader trots 67 dagar innan första gången han stod på sjukhuset efter att ha sprängt och tagit bort ett korsband i samband med att han även klöv två menisker, slet av två sidoligament, och spräckte två ledytor.

Tack för dina tips och tricks! Väldigt uppskattade!
Jag är såpass långt gången i rehab för tillfället att jag numera går utan större problem. Jag på sport-rehab, då skadan skedde i samband med innebandy, och jag ska spela igen så småningom.

Främre korsband och menisk var det som gick sönder. Första månaden satt jag hemma utan att kunna sträcka ut benet fullt. Första operationen så reparerades bara menisken, på grund av att benet inte var rakt än. Kört rehab sen nov för att räta ut benet och väntar nu på min andra operation som ska laga korsbandet. Dem gjorde titthål på korsbandet under första operationen, men åtgärdade som sagt inget den gången. Sydde ihop menisken enbart.
Gick i 10 veckor från att jag fick skadan med skena för hjälpa hålla benet stabilt, och hade även såklart kryckor.

Din skada låter otroligt mycket mer smärtsam än min (trots att min skedde i fart under spelets gång, och sen fick ligga med böjt ben i ca 16 timmar, innan jag med tyngre droger kunde räta ut benet någorlunda)

Tack för speltipsen också!

Medlem

Idag kom suget efter WoW tillbaka efter att man fastnade framför några vanilla-wow videos på youtube. Äger dock ingen dator, men tänker att en enklare bärbar skulle kunna göra jobbet kanske?

Faller helt ur topic med detta - men är det någon som har tips på bra private servers eller ska man skapa sig en ny tråd för det?

1
Skriv svar