Klockan 14 streamar vi Anthem, om EA-servrarna låter oss!

Moderator | Testpilot
Skrivet av EGS8877:

Tycker gameplay ser ganska tråkigt ut med massa grinding och repetiva moment. Inget jag har sett hittills har lockat mig. Ännu ett spel från EA där grafik och meningslös action i för höga doser prioriteras framför djup och en bra story. Jag tror man kommer tröttna snabbt på Anthem i längden.

Det man får tänka på här är att om det där är din synpunkt på spelet så borde du inte tycka om något grindigt spel överhuvudtaget. Om du gör det, t ex WoW, Diablo, Destiny osv så är inte problemet med grindandet av sig själv utan då tycker man gameplay är tråkigt. Pangandet, flygandet kanske även storyn och upplägget.

Ta inte det här som en känga mot dig men jag har haft konversationer med folk som varit i liknande tankar men på något sätt tycker det är okej i andra titlar. Som nämnt ovan då är inte allt grindande problemet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Något jag också störde mig på är när man hoppar in i sin Javelin. Den är så oproportionerlig till en människa. Kanske en bagatell, men ska man göra en sådan cut-scene så tycker jag man ska göra det ordentligt.

Medlem

Blir till att vänta på recensioner innan jag bestämmer mig.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag vill tillägga en sak: Det ser betydligt mjukare ut i videoklippen än vad det var att spela. Jag testade ett par timmar utan att belasta mitt stackars PS4 med att streama och fick samma resultat. FPS dyker rejält när striderna blir intensiva och Fort Tarsis håller samma låga nivå som Fallout 4 när det blev mycket på skärmen. Samma typ av prestandaproblem har rapporterats på PS4 Pro och Xbox One X, oklart om detta är knutet till demoversionen eller inte. Mitt råd är att vänta på Digital Foundry innan ni köper spelet till konsol.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

När jag kollar på Gurra tycker jag att spelet inte alls ser speciellt kul ut. Sedan kollar jag på Shroud när han spelar, wow, då ser det ut som ett givet köp.

Det som verkar mest intressant är "skillcapen" över hur du styr din Javelin, och den verkar hög. Det är en otrolig skillnad på att titta på olika spelare. Samtidigt ligger jag Shroud närmare än vad jag gör med Gurra, så det kanske är mer relaterbart. Tankegången blir snarare "hmm, snyggt, så kan jag göra" istället för "Varför gör du inte så?". No offense dock, men jag har nog bara spelat mer tv/datorspel än dig Gurra.

Jag kommer köpa spelet, testa det, och sedan dra slutsatser. Jag köper varenda "looter-shooter" jag kommer över xD.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är faktiskt väldigt intresserad av vad du tycker är så himla bra med spelet? Jag själv tyckte bara det såg bra ut. Grafiken gör ej spelet (Se bara Axiom Verge <3). Gameplaymässigt med för tight fov, smattrande av abilities, lootandet mm var inte alls bra faktiskt enligt mig. Tom. Destiny gjorde det bättre. Smaken är som baken dock

Destiny 2 på release var ju betydligt mer långsamt och långa cooldowns på alla abilities. Anthem har snabbare gameplay lägre cooldowns och fler sätt att gå tillväga, det känns mer avancerat. Det är inte mycket skillnad på klasserna i Destiny för man skjuter med samma vapen som alla andra 90% av tiden.

Det återstår att se om Anthem har mer fiende variation och nog med content men gameplay mässigt så tycker jag Anthem slår Destiny på alla sätt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av tjorb:

Destiny 2 på release var ju betydligt mer långsamt och långa cooldowns på alla abilities. Anthem har snabbare gameplay lägre cooldowns och fler sätt att gå tillväga, det känns mer avancerat. Det är inte mycket skillnad på klasserna i Destiny för man skjuter med samma vapen som alla andra 90% av tiden.

Det återstår att se om Anthem har mer fiende variation och nog med content men gameplay mässigt så tycker jag Anthem slår Destiny på alla sätt.

Bara jag som är sur. Älskade Borderlands
Jo precis som jag skrev, smattrandet av abilities gör det snabbare men är det av godo då? Fick en nyckel till demot/betan men ska hålla ögonen på det så kanske det blir ett köp för mina ADHD vänner gillar allt glittrande explosions spektaklet i demot så får väl hänga på där om spelet blir bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar