Nya uppgifter från Nvidia: 4 miljoner VR-headsets har sålts till PC

Robot
Nya uppgifter från Nvidia: 4 miljoner VR-headsets har sålts till PC

Detta sedan starten för tre år sedan.


Medlem

Jag väntar fortfarande på nästan generations VR-headset med betydligt högre fov, upplösning och HZ, är dock osäker på om/när det sker. Tekniken är inte riktigt där än på flera håll och sen krävs det ju att fler utvecklare vågar satsa, blir väl dock ett moment 22 här. Sen vore det en fördel om AMD någon gång kunde få ändan ur vagnen och seriöst börja konkurrera med Nvidia igen, så vi slappa alla dessa ockerpriser på high-end grafikkort. Navi kan inte komma snabbt nog.

@Sapiens: Pimax 5k+ verkar ett steg i rätt riktning!

Medlem

Så nöjd med min HTC vive. Särskilt nu när man kan supersampla som faaan med Asus strix 2080ti oc.😁😁

Medlem

Köper inget nytt VR igen förrän det släpps bra spel till det. Skulle vilja se fler spel i stil med Nintendo.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

KoP
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Köper inget nytt VR igen förrän det släpps bra spel till det. Skulle vilja se fler spel i stil med Nintendo.

Fast Nintendo släpper väl generellt inte så mycket spel som är i first person vy utan antingen 3:e person eller 2D/2.5? VR lämpar sig väl ändå bäst för first person? 🤔

Medlem

Vr lämpar sig sämst för första person tycker jag personligen. Det sjuka är att jag köpte det mer som en skojig pryttel till PS4:an men det visade sig att de spelen är de roligaste av alla. Tror generellt att de som utvecklar till VR gör mer passionerade spel och det lyser igenom. De är mer lekfulla och spelupplevelsen är bättre än i de flesta AAA. Första gången jag spelade Astrobot så satt jag med ett leende som inte gick att få bort ifrån ansiktt och det var en lika fantastisk upplevelse som när man spelade 8-bitars Mario för första gången. Moss gav en likadan upplevelse och jag körde igenom det i en sittning (Tyvärr... hade gärna suttit i en vecka med det

Medlem

VR har misslyckats återigen men folk vill inte erkänna det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

@Sapiens: Pimax 5k+ verkar ett steg i rätt riktning!

Svindyr dock och då ingår fortfarande inte kontroller och all nödvändig setup.
Dessutom verkar byggkvalitén vara sämre än HTC Vive och Oculus Rift, med sämre passform och mer problem med fokus, vilket självklart blir oacceptabelt för en sådan dyr produkt.
Åh sedan blir problemet med krav på hårdvara ännu värre, då även 2080ti kan få problem i vissa spel att nå upp i stabila 90fps.

Kanske om något år eller två, men just nu känns det som att den VR upplevelse jag suktar efter inte riktigt är där än.

Medlem

jag har en Acer WMR och är jätte nöjd!
förutom att hela grejen är en häftig upplevelse, så är det kul att lira i VR.
fallout4 tex,, synd bara man har spelat söndet det innan.. Önskar att RE7 kan komma till PC med..

tycker att folk har överdrivet kravet på PC man måste ha.. min VR burk har en 2500k i sig, 8 först, men nu 16gig ram
det första gpu jag hade var ett 660ti...
men har nu ett 1070. Men det går att ha kul utan en i7 999999 och det senaste i allt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Vr lämpar sig sämst för första person tycker jag personligen. Det sjuka är att jag köpte det mer som en skojig pryttel till PS4:an men det visade sig att de spelen är de roligaste av alla. Tror generellt att de som utvecklar till VR gör mer passionerade spel och det lyser igenom. De är mer lekfulla och spelupplevelsen är bättre än i de flesta AAA. Första gången jag spelade Astrobot så satt jag med ett leende som inte gick att få bort ifrån ansiktt och det var en lika fantastisk upplevelse som när man spelade 8-bitars Mario för första gången. Moss gav en likadan upplevelse och jag körde igenom det i en sittning (Tyvärr... hade gärna suttit i en vecka med det

Angående spelet "Astro Bot" så önskar jag att Sony kan släppa det tids nog som vanligt PS4 spel utan VR kravet. Denna titel verkar vara en riktig plattforms pärla av skådat slag som ger självaste S-Mario en fight. Sedan skippar jag PlayStation VR då det är för klen prestanda i hårdvaran. Jag är på tok för bildkräsen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Angående spelet "Astro Bot" så önskar jag att Sony kan släppa det tids nog som vanligt PS4 spel utan VR kravet. Denna titel verkar vara en riktig plattforms pärla av skådat slag som ger självaste S-Mario en fight. Sedan skippar jag PlayStation VR då det är för klen prestanda i hårdvaran. Jag är på tok för bildkräsen.

Kan bara hålla med dig!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast Nintendo släpper väl generellt inte så mycket spel som är i first person vy utan antingen 3:e person eller 2D/2.5? VR lämpar sig väl ändå bäst för first person? 🤔

Tänkte mest på grafiken, den passar in på VR. Finns några spel som har liknande grafik som tex Work Simulator. Men man skulle vilja ha spel, som lutade sig mer åt nintendos grafik.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Angående spelet "Astro Bot" så önskar jag att Sony kan släppa det tids nog som vanligt PS4 spel utan VR kravet. Denna titel verkar vara en riktig plattforms pärla av skådat slag som ger självaste S-Mario en fight. Sedan skippar jag PlayStation VR då det är för klen prestanda i hårdvaran. Jag är på tok för bildkräsen.

Jag har inte spelat det men det verkar ju vara ett spel som är extremt anpassat för just VR och använder tekniken på finurliga sätt och lär inte fungera i "vanligt" perspektiv.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Köper inget nytt VR igen förrän det släpps bra spel till det. Skulle vilja se fler spel i stil med Nintendo.

Usch, kommer ihåg när jag hade en moddad Wii... fick en hd med 400 spel varav säkert 3/4 var "partyspel"...så nä.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tyvärr kommer inte det hända. Är massor av gånger man måste titta runt hörn och dylikt. Skulle aldrig funka med vanlig kontroller endast och dessutom är VR grejjen som gör detta till en aphäftig upplevelse. Det ärinte helt lätt ibland när astroboten är över en och hoppar på blomblad. Skitkul. Skulle våga mig på att säga att det är värt att skaffa PSVR bara för detta spelet.

Sen kör jag det på PS4 pro, är kräsen och kan lätt säga att det är snyggt. Betydligt snyggare än Zelda på Switch tycker jag.

Skrivet av CARTMAN:

Angående spelet "Astro Bot" så önskar jag att Sony kan släppa det tids nog som vanligt PS4 spel utan VR kravet. Denna titel verkar vara en riktig plattforms pärla av skådat slag som ger självaste S-Mario en fight. Sedan skippar jag PlayStation VR då det är för klen prestanda i hårdvaran. Jag är på tok för bildkräsen.

Medlem

VR är här för att stanna, att tro ngt annat är ju fånigt med tanke på det som bara VR kan erbjuda. Det finns ju någon regel som säger att tredje generationen är det som får massgenomslag (som för t ex smarttelefonen). Det är då hockeykurvan peakar på riktigt.

Så andra generationens VR som kommer i år kommer att öka takten några snäpp till. Men 2021+ kommer gemene man prata vr och ha det hemma. Oculus Quest har ju tagit bort många hinder som hindrar massadoption så ska bli spännande att se hur det går där. Något som jag själv skulle kunna köpa med tanke på hur smidigt det är.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har inte spelat det men det verkar ju vara ett spel som är extremt anpassat för just VR och använder tekniken på finurliga sätt och lär inte fungera i "vanligt" perspektiv.

Nej jag gick också i de banorna att det skulle kunna bli problematiskt. Fan, det spelet måste bara testas på.

Skrivet av Smultronizer:

Tyvärr kommer inte det hända. Är massor av gånger man måste titta runt hörn och dylikt. Skulle aldrig funka med vanlig kontroller endast och dessutom är VR grejjen som gör detta till en aphäftig upplevelse. Det ärinte helt lätt ibland när astroboten är över en och hoppar på blomblad. Skitkul. Skulle våga mig på att säga att det är värt att skaffa PSVR bara för detta spelet.

Sen kör jag det på PS4 pro, är kräsen och kan lätt säga att det är snyggt. Betydligt snyggare än Zelda på Switch tycker jag.

Nej jag gick också i de banorna att det skulle kunna bli problematiskt. Fan, det spelet måste bara testas på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

väntar definitivt på bättre då jag inte hört många WOW nog att lägga så mkt pengar än. men det kommer, helt klart.


signatur

//monster

Medlem

Spelar nästan bara VR numera. Det är dock fortfarande lite tunt spelutbud men det kommer mer.

Det största problemet för mig med WMR headset är att vissa spel är helt ospelbara eller delvis trasiga, kasta saker är ju helt omöjligt i många spel med WMR headsets.

1
Skriv svar