Reaktionerna på Bethesdas dyra Fallout 76-läderjacka är precis som väntade

Medlem
Medlem
Skrivet av shelter:

Knepig färg att göra en läderjacka i. Även om den kanske är av bra kvalitet, vem vill gå omkring med den på sig? Tycker den var skitful.

Cosplay exempelvis?

Inget man har på sig till vardags kanske. Men vid diverse evenemang spökar en del ut sig.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Är väl en ganska vanlig felskrivning det där tror jag, vet att jag har sett det många gånger förr åtminstone, men lite märkligt äre ju.

Ja det har börjat bli vanligt senaste åren, men jag har främst sett det i samband med "should/could/would of" och där är det mer förståeligt - men inte mindre pinsamt - tycker jag iom att "should've" låter ganska likt "should of". Men det här är nog första gången jag ser någon bara ersätta "have" med "of" rakt av.

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Cosplay exempelvis?

Inget man har på sig till vardags kanske. Men vid diverse evenemang spökar en del ut sig.

Det måste ändå vara väldigt få som vill gå runt som reklampelare för ett spel som alla skrattar åt. Om man är ett FO-fan (äldre spelen te.x) så väljer man nog något som absolut INTE kan förknippas med just FO '76.

Nu när spelet är en sådan fail så är det ju istället läge (om man nu måste sälja kläder) att göra mer generell FO klädsel, som alltså INTE syftar till något speciellt spel i serien och definitivt inte för tankarna till '76.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Får man verkligen skriva "infamösa"?

Man får såklart skriva vad man vill. Men ökänd är det svenska ordet som vi vanliga översätter infamous till. Dock bonus för att lägga in ö i en anglicism. Mycket mer klädsamt än att stava ai som j.

Infamös finns inte med i ordlistorna men har använts lite i olika tidningar under i alla fall tio års tid, vilket är ett av de vanligaste sätten vi kan se att ord faktiskt används bland folk på.

Medlem

De som gnäller har inte ens spelet, men som vi alla vet är folk patetiska!


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

En blå läderjacka? Fyfan så fult och har ingenting med Fallout att göra.

Alla vet hur en riktig Fallout-läderjacka ser ut:

Medlem
Skrivet av Haziza:

De som gnäller har inte ens spelet, men som vi alla vet är folk patetiska!

Men bilden på IKEA-jackan var kul! Kom igen, erkänn att du garvade litet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Haziza:

De som gnäller har inte ens spelet, men som vi alla vet är folk patetiska!

Jag har spelet och jag gnäller, det är förra årets sämsta spel. Att göra ett påhopp att alla som gnäller är patetiska säger mer om dig än om de som faktiskt spelat skiten. Allt är dåligt med det, bethesda har visat ännu en gång hur usla de är på att programmera samt hanteringen av situation visar hur oproffsiga de är.

Medlem
Skrivet av Haziza:

De som gnäller har inte ens spelet, men som vi alla vet är folk patetiska!

De flesta som gnäller är de som inte köpt spelet på grund av att dom blev besvikna med hur det blev. Därav den helt legitima kritiken. (Just i detta fall är det har det dessutom blivit en slags meme eller vad man skall kalla det.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Haha även originalet är ju skitfult. Vad fan tänker de med på Bethesda? Varför håller de på med det här överhuvudtaget...

De har ju tappat det helt. Blivit branschens driftkucku.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_319742:

En blå läderjacka? Fyfan så fult och har ingenting med Fallout att göra.

Alla vet hur en riktig Fallout-läderjacka ser ut:
https://carboncostume.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/1...

Förstår inte...


signatur
Skrivet av conthox:

Detta har jag också tänkt på. Hade inte sett det felet förrän personer födda ca 88-92 och senare började med det. Helt plötsligt såg man folk som skriver "dem" precis hela tiden, oavsett om det egentligen skall vara "dom" eller "de".

Det är ett ganska pricksäkert åldersintervall där. Men det har nog att göra att vi gick lågstadiet eller mellanstadiet när "dom" verkligen var på tapeten i och med införandet i SAOL. Från skolans sida fanns det inte någon konsensus utan min lärare körde en stenhård utrensning av "dom" medan andra lärare uppmuntrade användandet. Så i många fall tänker vi fortfarande "dom" när vi ska skriva men vi ogillar att skriva "dom" – vilket blir lite pannkaka av det hela. Sen kan man tycka att alla borde ha fått ordning på detta efter gymnasiet...

Men vi är knappast ensamma om att ha problem med vissa ord. Engelskans "there", "their" och "they're" är ju ett högst aktuellt problem.

–––

Hur som helst, den där läderjackan var ful som stryk och någon produktutvecklare borde ha tänkt ett par steg extra. Till och med modellen på sidan liknar 'hide the pain'-Harold i ansiktet. Samtidigt är det ju lite typiskt 1950-tal med en skrikig skinnjacka i allt annat än naturlig färgning.

Jag kan åtminstone se att de inte använder "genuine leather" så där har de i alla fall gjort något rätt.
Priset är överkomligt för lammskinn.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror starkt att det kommer visa sig att jackorna är gjorda i fuskläder och inte äkta läder eller något annat skinn.
Jag menar, de kan ju inte bryta en så framgångsrik fail-streak nu.

MEG
Medlem

Men hur %¤#"! lyckas de, helt otroligt.
Men roligt för oss som inte köpt något av deras skräp


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Tror starkt att det kommer visa sig att jackorna är gjorda i fuskläder och inte äkta läder eller något annat skinn.
Jag menar, de kan ju inte bryta en så framgångsrik fail-streak nu.

Om de gör dem av riktigt läder så kommer ju alla veganer och SJW att skrika sig hesa. Jag tror att Bethesda förlorar PR på den här produkten oavsett hur dem gör. Dålig ide alltihop.

Medlem

Om det här verkligen är en jacka av Bethesda lär den vara full av hål som konsumenterna förväntas patcha till på egen hand för att få en komplett upplevelse.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Skrivet av Halvars90:

Om de gör dem av riktigt läder så kommer ju alla veganer och SJW att skrika sig hesa. Jag tror att Bethesda förlorar PR på den här produkten oavsett hur dem gör. Dålig ide alltihop.

"Real premium lambskin leather"
Frågan är om det är samma problematik som fallet med "genuine leather" (vilket inte alls är genuint läder).
Min oro väcks lite när storlek S har samma pris som storlek 3XL.

Skrivet av Banzeken:

Om det här verkligen är en jacka av Bethesda lär den vara full av hål som konsumenterna förväntas patcha till på egen hand för att få en komplett upplevelse.

"Black leather 76 patch on front"


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Gammaldags som jag är så tog det ett BRA tag innan jag fattade att Bethesda-jackan nog inte nått marknaden än :´)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av delli:

Nästan så jag skulle anmäla ditt inlägg
Fast sockervadd är köttfärs gjort på Mumin eller vad man brukar säga.

Keso brukar kallas muminfärs

Avstängd

Arthurs jacka från Red Dead 2 som tävlas ut just nu av Rockstar. Den är snyggare.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

hade kanske funkat om dom tog bort 76 på ryggen.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar