Klockan 14 streamar vi Anthem, om EA-servrarna låter oss!

Robot
Klockan 14 streamar vi Anthem, om EA-servrarna låter oss!

Häng på Gurra in i Biowares nya värld av Javelins och skadesiffror.

#anthem, #bioware


Medlem

Själv kan jag bara gå runt i fortet. Alla försök att starta en spel-session fastnar i oändlig loading screen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Chiefen:

Själv kan jag bara gå runt i fortet. Alla försök att starta en spel-session fastnar i oändlig loading screen.

Jag sitter just nu fast i "Connecting to Online Services". Det kan bli en riktigt minimalistisk stream detta.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

eld
Medlem

Streamen beräknas ta slut 14:04

Moderator | Testpilot

Funkar rätt så bra för mig på PC nu. Bara loading screen buggen som är kvar men det kommer man förbi med en omstart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Försökt spela det men spelet har laggat kraftigt när man väl kommit ut i världen, teleporteras tillbaka flera sekunder hela tiden vid jämna tillfällen även fast jag har en bra internet anslutning. Hoppas de verkligen fixar såna här saker innan release.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Försökt spela det men spelet har laggat kraftigt när man väl kommit ut i världen, teleporteras tillbaka flera sekunder hela tiden vid jämna tillfällen även fast jag har en bra internet anslutning. Hoppas de verkligen fixar såna här saker innan release.

Ja det får man nog förmoda, går nog inte genom ens den enklaste kvalitetstest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ber om ursäkt för dröjesmålet, streamen borde börja på en stund.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Funkar rätt så bra för mig på PC nu. Bara loading screen buggen som är kvar men det kommer man förbi med en omstart.

skulle inte påstå att det fixar felet varje gång. fick starta om spelet 6 ggr för att få komma ut i spelvärlden och igår kväll försökte jag ca 10ggr innan jag gav upp och hoppa in i Warframe istället, idag har Bioware i alla fall gått ut på twitter och sagt att en omstart KAN hjälpa men det finns ingen permanent fix av "95% loading" felet.

Har lyckats spela två missions utan problem men tredje uppdraget så försvann ljudet när jag blev träffad av en flygande "fågels" eld-attack. Inte direkt optimalt att inte ha ljud när man spelar ett story mission X(

För att vara ett "DEMO" så är detta långt ifrån spelbart. De borde ha kallat det för alpha eller beta test. Och inte haft extra vip invite koder till folk som inte förhandsbokat spelet. Folk har ju (i alla fall i andra länder än Sverige) betalat för ett spel i förväg för att få exklusiv tillgång till något som inte fungerar.
Beroende på vad de kallar testet så har man ju olika förväntningar, och just DEMO är, enligt mig, i samma kategori som fullt fungerande i stil med det släppta spelet, medans beta betyder att det går att spela men ha massor med buggar så förvänta dig ett och annat problem.

Skribent

Så det är inte bara framsidor Gustav förstör?


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Ska inte nämna någonting specifikt om alphan som fortfarande ligger under NDA såvitt jag vet.
Men baserat på det skick spelet befann sig i bara 2-3 månader innan release så måste jag starkt rekommendera att man testar detta spel personligen innan man köper det.

Medlem

Hur går det, är streamen igång ?

Medlem

@Gaara: streamen är igång, men den går upp och ner så länken ändras
enklast om du går till deras YT-kanal och sedan hittar livesändningen där!

edit: här är den nuvarande länken: https://www.youtube.com/watch?v=CQ02_MZ8ofg

Medlem

En av de sämsta AAA spelen jag spelat tyvärr

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Uppdaterade nyheten med alla videoklipp.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Dralle:

En av de sämsta AAA spelen jag spelat tyvärr

Japp detta var nog bland det tristaste jag varit med om.
Inget djup alls. Vapnen var katastrof tråkiga, Styrningen helt mongo.
Riktigt skitspel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

ndr
Medlem

Ni som lirar detta på PS4, vilket språk har ni det inställt på?

Läste att det flöt på bättre (färre krascher osv) om man hade engelska som PS4 språk, har dock inte testat det själv.

Ambassadör
Xbox

Suget har minskat.


signatur

Jump in.

Avstängd

Sjukt dåligt att det inte går att ändra fov.

Avstängd
Skrivet av Fuidama:

skulle inte påstå att det fixar felet varje gång. fick starta om spelet 6 ggr för att få komma ut i spelvärlden och igår kväll försökte jag ca 10ggr innan jag gav upp och hoppa in i Warframe istället, idag har Bioware i alla fall gått ut på twitter och sagt att en omstart KAN hjälpa men det finns ingen permanent fix av "95% loading" felet.

Har lyckats spela två missions utan problem men tredje uppdraget så försvann ljudet när jag blev träffad av en flygande "fågels" eld-attack. Inte direkt optimalt att inte ha ljud när man spelar ett story mission X(

För att vara ett "DEMO" så är detta långt ifrån spelbart. De borde ha kallat det för alpha eller beta test. Och inte haft extra vip invite koder till folk som inte förhandsbokat spelet. Folk har ju (i alla fall i andra länder än Sverige) betalat för ett spel i förväg för att få exklusiv tillgång till något som inte fungerar.
Beroende på vad de kallar testet så har man ju olika förväntningar, och just DEMO är, enligt mig, i samma kategori som fullt fungerande i stil med det släppta spelet, medans beta betyder att det går att spela men ha massor med buggar så förvänta dig ett och annat problem.

när de kallar det för beta gnälls det för att det är en demo, och nu gäller du över att de kallar det för demo 😂

Backloggens befriare

Tappert kämpat @Gustav Höglund !


signatur

Ad hoc addendum

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Spontant: Det enda som gjorde att jag kände "detta vill jag ha mer av" var mellansekvenserna med Matthias. Striderna kändes meh, flygandet kändes meh, gafiken var meh, prestandan på vanilla PS4 var under all kritik.

Jag kan se förbi allt teknisk strul (om de lyckas städa undan det inför releasen). Men spelet i sig skapade inget vidare intresse, tyävrr.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv

@Gustav Höglund: Tack för din insats

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gustav Höglund:

Spontant: Det enda som gjorde att jag kände "detta vill jag ha mer av" var mellansekvenserna med Matthias. Striderna kändes meh, flygandet kändes meh, gafiken var meh, prestandan på vanilla PS4 var under all kritik.

Jag kan se förbi allt teknisk strul (om de lyckas städa undan det inför releasen). Men spelet i sig skapade inget vidare intresse, tyävrr.

Det intrycket har jag också fått av att titta på allt jag kunnat; meh.

Det tekniska strulet fick mig att avstå från att testa själv, orkar inte med sådant. Då är det fint att du tar en för laget


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av keffkebab:

Tappert kämpat @gh0glund !

Skrivet av anon_119148:

@gh0glund: Tack för din insats

Tack! Ber om ursäkt för burkig mikrofon och streamhoppande. Kul att så många orkade följa trots det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare

Spiken i kistan för Bioware nu då, förhoppningsvis när EA gräver ner företaget så startar några ex Bioware en ny studio och gör bra spel igen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spiken i kistan för Bioware nu då, förhoppningsvis när EA gräver ner företaget så startar några ex Bioware en ny studio och gör bra spel igen.

Exakt, kan tänka mig titlar som Dragon Effect och Mass Age. Skulle kunna bli bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Testade det på PC och tyckte det var galet snyggt. Vapnena och styrningen kändes responsiv och bra. Har i nuläget inget att klaga på, givet köp för mig

Medlem

Kommer inga bra spel nu förtiden. Lika bra att packa ner datorn och köpa en surfplatta istället.

Avstängd
Skrivet av Dolrak:

Testade det på PC och tyckte det var galet snyggt. Vapnena och styrningen kändes responsiv och bra. Har i nuläget inget att klaga på, givet köp för mig

Du har då inte höga krav. Visst är det snyggt, men styrningen är seg och lider av input lag, att styra när man flyger är allt annat än responsivt. Sen tillkommer det faktum att det är alldeles för låg FoV, som inte går att justera.

123
Skriv svar