Se konceptbilder på (galna?) monsterkonsolen Mad Box

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast STEAM kontrollen är ju verkligen inte bra att styra med för 5 öre, äger en själv och den är helt ospelbar med... inte ens efter många timmars användade fungerar den som man vill. Nej sparkar is the shit.

Jag tycker dessutom idéen med display på kontrollen är svincool för att visa tex. inventory, stats m.m

Tycker steam controller fungerar utmärkt, förutsatt att man orkar pilla med inställningarna och kan ha koll på vad man bindade allt till, och det är där den fallerar för mig. Orkar helt enkelt inte sitta och tokpilla för att få schysta settings.
När man emulerar joystick med den är den ju gräslig och med standard inställningar, men när man emulerar mus tycker jag den är skön.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tycker steam controller fungerar utmärkt, förutsatt att man orkar pilla med inställningarna och kan ha koll på vad man bindade allt till, och det är där den fallerar för mig. Orkar helt enkelt inte sitta och tokpilla för att få schysta settings.
När man emulerar joystick med den är den ju gräslig och med standard inställningar, men när man emulerar mus tycker jag den är skön.

Har mest testat fps spel med den och då är den verkligen inte skön. Måste ju swipa flera gånger för att vända sig, kanske configat fel? Har testat ladda hem profiler oxå

Medlem

Blir detta alltså en konsol som ska konkurrera med Xbox och PS med spel utvecklade för just konsolen, eller är det en kompakt PC där vanliga pc spel fungerar?
Skulle vara trevligt med en tredje tillverkare av stationära konsoler nu när Nintendo verkar ha bestämt sig för att göra portabla grejer. Men tror inte de kommer lyckas.

Medlem

För mycket alienware för min smak

Medlem
Skrivet av robbis:

Har mest testat fps spel med den och då är den verkligen inte skön. Måste ju swipa flera gånger för att vända sig, kanske configat fel? Har testat ladda hem profiler oxå

Det finns ju ett gäng inställningar, det jag tycker fungerar bäst är att köra touchen som mus, utan smoothing, rätt hög sens, så man kan vända sig om snabbt osv. trackball på medium friction, sedan ha på gyro mouse, typ när man trycker på knappen för att sikta, så att man gör dom små finlir rörelserna med gyron.

Också kollat runt mycket på profiler, men jag tycker mig aldrig hitta sånna som passar mig så jag sitter alltid och knåpar själv. och vipps så har man knåpat dosa mer än vad man hunnit spela under sessionen xD...

12
Skriv svar