Anthems öppna värld sägs ta knappt fyra minuter att flyga igenom

Robot
Anthems öppna värld sägs ta knappt fyra minuter att flyga igenom

Liten spoilervarning om du inte vill se världskartan.

#anthem, #bioware


Skribent

Är ingen anhängare av långa transportsträckor, så det blir säkert bra om världen är väldesignad och full med saker att göra.

Medlem

Det här behöver dock inte vara en negativ grej. Tycker många studios fick nojan den här generationen när de kunde göra openworldspel som inte riktigt var möjligt på föregående generations konsoler. Många spel som haft stora och öppna världar men allt för ofta tomma och intetsägande, med mycket medioker utfyllnad.

Bättre då med kvalitet över kvantitet.

Med det sagt, med tanke på att vi snackar om EA här är väl chansen oerhört stor att spelet lär vara sönderklippt för de ska kunna sälja diverse DLC och liknande efter release.

Moderator | Testpilot

@Sapiens: Bioware har varit ganska tydlig med att så inte är fallet. Möjligen att det kommer någon expansion men all story content ska vara gratis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming

För er som är sugna har vi slängt upp några spelkanaler för Anthem på FZ's/Sweclockers discord.
Både för VIP demot(25-27 feb) och öppna demot(1-3 feb).

Alla är givetvis välkomna.

Försöker spela Vip demot just nu.. men enda den säger e att Ea´s servers är fulla just nu försök igen senare.. undra om det kommer hänga hela helgen och man inte får lira nåt om man har otur


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

"Anthems öppna värld sägs ta knappt fyra minuter att flyga igenom"

Men 1+ timme att logga in!! Goodshit!!!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Man blir ju inte förvånad att det inte går att logga in.

Medlem

Någon som har en demonyckel för pc? *nudge nudge*

Medlem
Skrivet av andur:

Någon som har en demonyckel för pc? *nudge nudge*

Håll koll i https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/ai4exj/friend... eller discord.

Lyckades få en kod på reddit otroligt nog


signatur

The more I practice, the luckier I get.

känns som dom rippat av desteny 2 rakt av


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det här behöver dock inte vara en negativ grej. Tycker många studios fick nojan den här generationen när de kunde göra openworldspel som inte riktigt var möjligt på föregående generations konsoler. Många spel som haft stora och öppna världar men allt för ofta tomma och intetsägande, med mycket medioker utfyllnad.

Bättre då med kvalitet över kvantitet.

Med det sagt, med tanke på att vi snackar om EA här är väl chansen oerhört stor att spelet lär vara sönderklippt för de ska kunna sälja diverse DLC och liknande efter release.

Det känns som att EA satsar på att sälja access & premier. Då är det ju en månadskostnad och man behöver inte ta betalt för nytt innehåll.

Medlem

Jag kommer inte ut i världen, står bara och laddar forever efter jag valt mission.
Nån som har samma problem?

Några andra saker i staden, hur springer man?
Det är nått med mus styrningen, känns floaty. Satt den på 100, men är ändå inte tajt.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Jag kommer inte ut i världen, står bara och laddar forever efter jag valt mission.
Nån som har samma problem?

Några andra saker i staden, hur springer man?
Det är nått med mus styrningen, känns floaty. Satt den på 100, men är ändå inte tajt.

De ska lägga till mer servrar.

Avstängd

Jag har bestämt mig för att aldrig mer gå (eller använda "mount") i ett open world spel.
Är det nån som har nån jävla quest att ge mig eller om det finns nått monster som inte gillar mig, ja då får ni fanimej lägga manken till och traska till början av spelet så ska ni få så jävla mycket stryk (ja även quest-givern kommer få däng).

Medlem
Skrivet av Maysay:

De ska lägga till mer servrar.

Jag kan inte ens logga in på Origin längre.... Stabilt EA

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Jag kommer inte ut i världen, står bara och laddar forever efter jag valt mission.
Nån som har samma problem?

Några andra saker i staden, hur springer man?
Det är nått med mus styrningen, känns floaty. Satt den på 100, men är ändå inte tajt.

Det blir bättre när man kommer ut från staden, och om det hänger sig vid laddning så är det pga serverstrul, jag fick starta om spelet.

Problemet nu är att det går inte att logga in på Origin längre.

Medlem

Har lirat lire nu, dom måste verkligen fixa pc kontrollerna speciellt när man flyger.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Har lirat lire nu, dom måste verkligen fixa pc kontrollerna speciellt när man flyger.

Kommit in nu...

Japp kontrollerna när man flyger är inte så sköna.
Jag har vant mig lite nu, men skulle vilja ha direkt kontroll inte sådan där muspekare-style sikte, man skjuter ändå inte när man flyger.

Also... verkar inte finnas nån text chat i spelet så lite svårt när man spelar med random folk att kommunicera.

Medlem

om VIP har kö... undrar hur den öppna demot kommer vara i början av februari xD jag som tänkte spela... får se om man ens kommer in

Medlem

Alpha hade samma problem med överbelastade servrar.
De har några veckor på sig i alla fall 👍


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Yabba:

Har lirat lire nu, dom måste verkligen fixa pc kontrollerna speciellt när man flyger.

Spelet gör sig bäst med handkontroll, imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

känns som dom rippat av desteny 2 rakt av

Kan ju hoppas att det blir roligare än Destiny.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tommy Körberg? Vad har han med spelet att göra.


signatur

Det var detta...

Det där ser ut att vara 1/100 av kartan i "Horizon: Zero Dawn".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

känns som dom rippat av desteny 2 rakt av

På vilket sätt?

Medlem
Tid
Skrivet av ruva:

Tommy Körberg? Vad har han med spelet att göra.

Han sjunger väl en låt som är 3-4 minuter lång

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

Han sjunger väl en låt som är 3-4 minuter lång

Som heter Anthem... Inga detektiver här

Medlem

Jag har ett tips! Köp Monster Hunter World jätte bra spel!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag har ett tips! Köp Monster Hunter World jätte bra spel!

OK? 😊

12
Skriv svar