Metroid Prime 4-utvecklingen börjar om, nu med Retro Studios vid rodret

Robot
Metroid Prime 4-utvecklingen börjar om, nu med Retro Studios vid rodret
Releasehästryttare

Frågan är hur många som jobbade med Prime fortfarande jobbar kvar på Retro studios, känns lite som med 20 års gång så lär det inte vara många kvar.

Är dock hoppsam att de kan knåpa ihop ett bra spel!

Medlem

Lite segt, då är det rätt långt borta. 2-3 år?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

@Freakon: Om de nu verkligen börjar om från 0 så minimum 3 år.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Freakon: Om de nu verkligen börjar om från 0 så minimum 3 år.

Det känns sådär faktiskt.. Men men, bättre att det blir riktigt bra även om väntan är jobbig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lika bra det. Japaner avskyr fps så lika bra att ge det till några som kan bygga fps.

Medlem

Cred till Nintendo att skrota och starta om projektet så här sent inpå utvecklingscykeln. Samtidigt kan man tycka att de borde haft bättre koll utöver utvecklingen, nu när det faktiskt gäller ett av deras käraste IP:n.

Medlem

Nu kan jag sälja min Switch med gott samvete 👍

Medlem

Ja, vi kan nog inte vänta oss MP4 innan 2022 nu skulle jag säga.

Om de nu bara kunde komma med nån liknande statusuppdatering för Pikmin 4 så vore det ju fantastiskt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Trist sätt att börja en helg på... Gravöl.

Medlem

Oj då, denna nyhet slog ner som en bomb. Hade jag inte räknat med. Nu är jag inte något Metroid fan men tråkigt som tusan då väldigt många gamers sett fram emot denna tungviktare. Har själv bar lirat originalet till NES 8-Bit. Har dock inga speciella minnen från det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Nu kan jag sälja min Switch med gott samvete 👍

Exakt min tanke...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Lika bra det. Japaner avskyr fps så lika bra att ge det till några som kan bygga fps.

Det må så vara, men tycker inte Metroid Prime direkt är något FPS. First person, absolut, men med mer fokus på äventyr och problemlösning än "shooting" skulle jag påstå.

Tråkigt för den ursprungliga utvecklaren att bli av med sitt projekt, men samtidigt spännande att se Retro tillbaka!

Blev ingen brådska att skaffa en Switch nu iallafall, haha.

Medlem

Nintendo har mitt fulla förtroende! Har sån baklogg ändå när de kommer till spel. Jag tror MP4 kommer bli ett av de bättre Metroid spelen när de väl kommer! Ett bättre prime 1!

Medlem

Riktigt tråkigt, men förstås helt rätt beslut av Nintendo. Hellre bra än snart.

Inaktiv

Det enda jag tänker på är vad som hände med "det där nya" Retro Studios arbetat på sen Tropical Freeze kom ut för fem år sedan. Dödade de egentligen två spel till Switch här?

Medlem
Om du har några timmar över rekommenderar jag Super Metroid
Skrivet av CARTMAN:

Oj då, denna nyhet slog ner som en bomb. Hade jag inte räknat med. Nu är jag inte något Metroid fan men tråkigt som tusan då väldigt många gamers sett fram emot denna tungviktare. Har själv bar lirat originalet till NES 8-Bit. Har dock inga speciella minnen från det.

Det spelet håller än.
Har inte spelat om Prime sen Gamecube generationen. Första var helt jäkla fantastiskt . Andra var bra ,men inte på samma nivå. Trean körde jag som aldrig .

Medlem

Detta gav mig faktiskt mer hopp om detta spel!

Vart skeptisk när vi först fick reda på att Nintendo valt en annan studio än just Retro Studios.
Men nu är jag glad att dem insåg sitt misstag.

Min enda rädsla nu är att dem ska göra spelet mer "nybörjar vänligt". Som dem gjorde med Donkey Kong spelen (och därmed grävde graven för den spel serien).
Metroid är inte för småbarn. Så anpassa inte svårighetsgraden därefter Nintendo!

Medlem

Min känsla är att de utannonserade spelet för tidigt. Kanske för att de behövde ett storspel till Switch. Förmodligen hade de inte kommit så långt i utvecklingen och därför kostar det inte så mycket att börja om. Kan ha varit i planeringsstadiet. Nu får de mer tid med utvecklingen (utan att folk blir förbannade).

Inaktiv

@Kavakava83: Säljer du den till ett bra pris så kanske jag är intresserad!

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Nu kan jag sälja min Switch med gott samvete 👍

Vad sägs. Bästa konsolen denna generation är en pärla som ska bevaras så länge den lever


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Då kanske vi kan se fram emot en HD version av Prime-trilogin till switch så länge!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hoppas det släpps till Switch 2!

Medlem
Skrivet av korvmos:

Då kanske vi kan se fram emot en HD version av Prime-trilogin till switch så länge!

Håller tummarna för detta!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad sägs. Bästa konsolen denna generation är en pärla som ska bevaras så länge den lever

Märkt att folk har den inställningen till switch, vilket jag inte förstår alls. Den har verkligen överträffat mina förväntningar, kanske mest för att jag inte lirar så mycket trippel-a spel längre. Blir nästan enbart indie-titlar, men ändock. Älskar att kunna switcha mellan bärbart och stationärt läge

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Märkt att folk har den inställningen till switch, vilket jag inte förstår alls. Den har verkligen överträffat mina förväntningar...

Har läst meningen sju gånger och jag fattar ingenting. Håller du med eller inte?

Medlem
Skrivet av Vamp:

Har läst meningen sju gånger och jag fattar ingenting. Håller du med eller inte?

Han svarar på ett inlägg jag skrev längre upp

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad sägs. Bästa konsolen denna generation är en pärla som ska bevaras så länge den lever

Jag tycker självklart om konsolen. Däremot finner jag inga spel till den att spela. Den har samlat dam sedan dead cells i somras. Jag har liksom spelat många av de spelen som släpptes förra året då jag ägde en WiiU.

Medlem

@anon_1418: Vad är ett bra pris med 2 spel och extra kontroll (joy cons)?

Medlem

Bättre att vänta längre och göra ett bra spel än att släppa ett dåligt spel. Kan ju bli skit ändå men om redan tillverkarna tycker det är dåligt nu så ja...

12
Skriv svar