Hands-on – Anthem

Moderator | Testpilot
Skrivet av DeFeCT:

Jag kommer köra EA premier 1 månad för 149kr för att testa spelet i en månad, med allt extra.
Gillar man det inte så kan man bara avsluta det, man borde märka inom 30 dagar om man kommer spela vidare eller inte.

Annars finns 40kr varianten som låter dig spela 10 timmar. Det om något tycker jag borde räcka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0: Det nyttjade jag för BF5 sen köpte jag det på nån rea dom hade för 400 kr. En halv pizza för att testa ett spel i 10 timmar tycker jag är rimligt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Annars finns 40kr varianten som låter dig spela 10 timmar. Det om något tycker jag borde räcka.

Skrivet av anon_119148:

@uberpwnage2.0: Det nyttjade jag för BF5 sen köpte jag det på nån rea dom hade för 400 kr. En halv pizza för att testa ett spel i 10 timmar tycker jag är rimligt.

Fungerar också med EA Access på Xbox One så det blir ju perfekt, 10h bör räcka. From 15 februari, så en vecka innan release.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot

Ser ruggigt snyggt ut. Ser mediokert ut i gameplay. Blir som jag befarat en vara som säljer bra pga. folk förbokar EA spel men dör innom 1månad. Ja jag har rätt. NuZ ord är lag!! Bara jag har rätt och kommer inte argumentera med EA’s stora fanbase här.

Nej men seriöst, det ser lite tråkigt ut. Kanske är ett spel för de som uppskattar grindiga mmo, Destiny, The division osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bekräftat skräp nu alltså. Folk som gillar Destiny får något att bita i men för folk som gillar RPGs är detta, precis som någon skrev tidigare, en sminkad gris.

Medlem

Det har sett riktigt tråkigt ut sen dag ett och denna text gör ju inte saken bättre.

Medlem

Denna texten gjorde mig riktigt intresserad av spelet.
Eftersom de inte fick testa hela spelet så.
Det enda som tar emot är att det är 4 spelar Co-op och vi är 5-6 kompisar som spelar tillsammans.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aletheides:

Bekräftat skräp nu alltså. Folk som gillar Destiny får något att bita i men för folk som gillar RPGs är detta, precis som någon skrev tidigare, en sminkad gris.

Jag tycker din inställning är intressant (utan att säga att den är fel, du får tycka som du vill). Men det här med att något är "dåligt" bara för att det inte passar ens egen smak. Jag är nyfiken på hur snacket kring Anthem skulle ha sett ut om det var Respawn som gjorde det, istället för Bioware. Känns som det skulle passa bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Suck...först gnäller man röven av sig över att företag aldrig släpper demos längre. Sen gnäller man röven av sig när man får en demo där demon inte speglar spelet till 100% (vilket man är tydliga med att det inte gör, och hur det skiljer sig). Var väl samma i alla andra demos för 15 år sedan? Man fick spela uppdrag som inte var med i spelet ofta, och djup som ekonomi osv existerade inte ens.

Istället för att bestämma er för att ni redan nu hatar spelet kanske ni kan vänta med att spy galla tills spelet är släppt, recenserat, och ni sett lite youtube på det istället. Jävla whine för ingenting - som vanligt.

Håller fan med. Kan ju knappt gå in och läsa kommentarer till en sån här artikel längre utan att få hjärnblödning.

Spelade Alphan och det kändes bra! Ska bli kul att få testa mer i helgen

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget att oroa sig över. Utvecklarna har varit väldigt öppna med det här på twitter redan från början och har även berättat HUR det kommer bli annorlunda vid release

folk gnäller helatiden om allting, tycker det är bra att det faktiskt finns ett demo. Tycker Spelet ser intressant ut men hur ska det fungera ? har du nån link där man kan få läsa vore trevligt så man slipper leta

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Förhandsboka inte Anthem:
https://www.youtube.com/watch?v=uEYBO5A18YQ

eller något annat spel för den delen...

Redan förbokat, och ser fram emot spela detta sjukt mycket.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Förhandsboka inte Anthem:
https://www.youtube.com/watch?v=uEYBO5A18YQ

eller något annat spel för den delen...

Grattis. Du har lyckats ta en video med felaktig information och inte bara köpt det som sägs utan också blivit så säkert på att han har rätt att du sprider det. Sen har du dessutom fått upvotes för det. Internet är farligt. Tur att det bara handlar om ett datorspel denna gången.

Medlem
Skrivet av skinwrap:

folk gnäller helatiden om allting, tycker det är bra att det faktiskt finns ett demo. Tycker Spelet ser intressant ut men hur ska det fungera ? har du nån link där man kan få läsa vore trevligt så man slipper leta

www.polygon.com/platform/amp/2019/1/21/18179227/anthem-gamepl... lite smått å gott. Kanske mest är läsvärt för alla .. individer som bestämt sig för att spelet är skit utan ha läst någonting och säger "EA = skitspel" och på reddit.com/r/anthemthegame finns mycket bra info !

Medlem

När var det öppen beta? Vill iallefall ge det ett försök.

Medlem

@Fredrik Eriksson:

Jag har spontant ett par frågor, vet inte om du har hunnit spela tillräckligt för att kunna svara på dom, men här kommer dom:

1) Hur känns kontrollerna och styrningen?

2) Gränssnittet, är det en smidig upplevelse?

3) Striderna, är det högt tempo med mycket förflyttande eller är det lägre temp?

4) Hur är RPG-elementen? Alltså t ex skills och items. Hur är vikten av loot och placera skill points, antingen var för sig eller i kombination?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av skinwrap:

folk gnäller helatiden om allting, tycker det är bra att det faktiskt finns ett demo. Tycker Spelet ser intressant ut men hur ska det fungera ? har du nån link där man kan få läsa vore trevligt så man slipper leta

Allt kommer från tonvis med olika tweets från två av skaparna. Kan finnas någon som samlat allt i ett dokument men inget som jag hållit koll på tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av Frasstheass:

När var det öppen beta? Vill iallefall ge det ett försök.

Börjar 1 februari.


signatur
Medlem
Skrivet av fue:

Jasså. Intressant. Ha ha!

Hoppet är såklart det sista som överger människan. Men vi övriga vet redan.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Så du menar att om spel inte passar ens egen smak så är det fel att uttrycka att man tycker det är dåligt? Jag anser att Destiny är skräp det med. Att det finns människor som gillar Destiny gör det inte till ett bättre spel för det i mitt tycke och smak. Det är som att säga att om nog mycket folk delar en åsikt om något så är alla andra åsikter felaktiga och bör inte uttryckas. Det är just sådana mekanismer som utnyttjas i marknadsföring och som triggar lämmeltåg av hype för att casha in på preorders. Det är även samma mekanismer som utnyttjas av bruna krafter för att skapa åsiktskorridorer. Så jag tycker snarare det är intressant att du reagerar som du gör med tanke på ovanstående.

Bioware är kända för att göra RPGs. Det betyder helt riktigt inte att de inte får göra spel i andra genres. Men då vore det ju klädsamt att man är ärlig om vad det är för typ av spel det är man faktiskt arbetar på och inte försöker sminka det som om deras erfarenheter som RPG utvecklare gör det till mer ett RPG än den destiny klon det faktiskt är. Det är bara att kika på vilken sorts marknadsföringsmateriel som släppts när det gäller Anthem. I början var det mycket gameplay. Sedan när kritiken började regna så började det släppas "Story trailers" osv samt att företrädare för EA samt Bioware gör uttalanden där man inte riktigt vill definera spelet som en loot shooter utan pratar om Biowares RPG erfarenheter.

Sådant bygger förväntningar. Om jag gillar RPGs och det byggs förväntningar att ett spel skall ha bra RPG element och det sedan visar sig att det tvärt emot inte har det, då är det utvecklaren som inte bara har misslyckats att infria dessa förväntningar, de har också misslyckats med att vinna mitt intresse för sitt spel. Om det trycks mycket på att ett spel är något det inte är för att pusha sales så kan det istället uppfattas som falskt och då har vi en situation där marknadsföringen skapar badwill.

Det är i min mening vad vi ser runt Anthem idag. Det skapas mycket badwill för att EA inte är ärliga med vad det är för spel Bioware har blivit satta att utveckla utan gör sitt bästa för att vara luddiga. Folk som gillar loot shooters kommer säkert ha kul i Anthem, om de kan släppa Destiny 2 för en stund. Men folk som gillar RPGs kommer av allt att döma bli fruktansvärt besvikna.

Jag vet att du är ett Destiny 2 fan Carl, det har framgått två år i rad på Webhallens Streamhjälpen. Jag missunnar dig inte din personliga åsikt om den genren spel som du uppenbart brinner för. Missunna mig då inte min åsikt om samma genre då jag absolut inte är ett fan av den. Insinuera då heller inte att det skulle vara något konstigt att jag uttrycker min åsikt om detta eller att den skulle vara felaktig endast för att den inte överensstämmer med din egen.

Medlem

Jag tycker att det vore kul om Anthem visar sig hålla i längden och bli något man vill komma tillbaka till under lång tid, till skillnad från båda Destinyspelen och The Division som var kul i nån vecka eller två varpå intresset sedan totaldog.

Trots detta är jag också sjukt skeptisk, så planen nu är att köra pöbeldemot nästa vecka och om det är bra nog så blir det till att köpa en månads Premier. Det är ju först om man känner att man kommer stanna i mer än fyra månader som det blir ekonomiskt försvarbart att köpa Standard Edition istället för att köra vidare på Premier.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fredrik fick du en chans att testa endgame?

FM-guru
F.d. Sisyr

Första gången Bioware släpper ett spel som jag känner absolut noll hype inför. Totalt ointresserad. Kanske lika bra i och för sig med tanke på hur blåst man blivit tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aletheides:

@Carl Johansson-Sundelius: Så du menar att om spel inte passar ens egen smak så är det fel att uttrycka att man tycker det är dåligt? Jag anser att Destiny är skräp det med. Att det finns människor som gillar Destiny gör det inte till ett bättre spel för det i mitt tycke och smak. Det är som att säga att om nog mycket folk delar en åsikt om något så är alla andra åsikter felaktiga och bör inte uttryckas. Det är just sådana mekanismer som utnyttjas i marknadsföring och som triggar lämmeltåg av hype för att casha in på preorders. Det är även samma mekanismer som utnyttjas av bruna krafter för att skapa åsiktskorridorer. Så jag tycker snarare det är intressant att du reagerar som du gör med tanke på ovanstående.

Bioware är kända för att göra RPGs. Det betyder helt riktigt inte att de inte får göra spel i andra genres. Men då vore det ju klädsamt att man är ärlig om vad det är för typ av spel det är man faktiskt arbetar på och inte försöker sminka det som om deras erfarenheter som RPG utvecklare gör det till mer ett RPG än den destiny klon det faktiskt är. Det är bara att kika på vilken sorts marknadsföringsmateriel som släppts när det gäller Anthem. I början var det mycket gameplay. Sedan när kritiken började regna så började det släppas "Story trailers" osv samt att företrädare för EA samt Bioware gör uttalanden där man inte riktigt vill definera spelet som en loot shooter utan pratar om Biowares RPG erfarenheter.

Sådant bygger förväntningar. Om jag gillar RPGs och det byggs förväntningar att ett spel skall ha bra RPG element och det sedan visar sig att det tvärt emot inte har det, då är det utvecklaren som inte bara har misslyckats att infria dessa förväntningar, de har också misslyckats med att vinna mitt intresse för sitt spel. Om det trycks mycket på att ett spel är något det inte är för att pusha sales så kan det istället uppfattas som falskt och då har vi en situation där marknadsföringen skapar badwill.

Det är i min mening vad vi ser runt Anthem idag. Det skapas mycket badwill för att EA inte är ärliga med vad det är för spel Bioware har blivit satta att utveckla utan gör sitt bästa för att vara luddiga. Folk som gillar loot shooters kommer säkert ha kul i Anthem, om de kan släppa Destiny 2 för en stund. Men folk som gillar RPGs kommer av allt att döma bli fruktansvärt besvikna.

Jag vet att du är ett Destiny 2 fan Carl, det har framgått två år i rad på Webhallens Streamhjälpen. Jag missunnar dig inte din personliga åsikt om den genren spel som du uppenbart brinner för. Missunna mig då inte min åsikt om samma genre då jag absolut inte är ett fan av den. Insinuera då heller inte att det skulle vara något konstigt att jag uttrycker min åsikt om detta eller att den skulle vara felaktig endast för att den inte överensstämmer med din egen.

Wow, håll in ponnysarna! Det första jag jag skrev var "utan att säga att den är fel, du får tycka som du vill", och att det jag var nyfiken på hur man resonerar när "inte min smak = skräp", då jag själv tänker att när något är skräp är det de facto det för alla. Och så sköt jag in min lilla tanke om hur det skulle ha sett ut om Respawn stått bakom Anthem istället, det känns som en mer logisk match. Som du själv skriver, Bioware är rollspelsmakare i mångas ögon. Det var absolut inget påhopp och om du känner så ber jag om ursäkt.

Fotnot: Jag är inget fan av Destiny, jag tror att du måste ha blandat ihop mig med någon annan på Streamhjälpen. Vet att Swec-grabbarna spelat Destiny vid något tillfälle. Senast spelare jag Quake


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Annars finns 40kr varianten som låter dig spela 10 timmar. Det om något tycker jag borde räcka.

10 timmar lär ju knappast räcka för att se om end game är kul
149kr så kan man ju hårdtesta en månad och se

Moderator | Testpilot
Skrivet av DeFeCT:

10 timmar lär ju knappast räcka för att se om end game är kul
149kr så kan man ju hårdtesta en månad och se

Det är sant men jag tänkte rent generellt. Jag är inte den typen som klarar av att spela ett tråkigt spel i 30+ timmar innan jag når end game och då ska "ha kul". Är de första 10 timmarna roligt så brukar det räcka för mig då end game oftast är exakt likadana i sådana här spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

@Fredrik Eriksson:

Jag har spontant ett par frågor, vet inte om du har hunnit spela tillräckligt för att kunna svara på dom, men här kommer dom:

1) Hur känns kontrollerna och styrningen?

2) Gränssnittet, är det en smidig upplevelse?

3) Striderna, är det högt tempo med mycket förflyttande eller är det lägre temp?

4) Hur är RPG-elementen? Alltså t ex skills och items. Hur är vikten av loot och placera skill points, antingen var för sig eller i kombination?

Du kan se 25 minuter från Fredriks gameplay här.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dannemannen99:

Fredrik fick du en chans att testa endgame?

Ja, men det var ett separat embargo på det, så det kommer!


signatur
CFW
Medlem

Låter som Bioware ligger farligt nära det (in)famösa "Don't like it - don't buy it"-uttalandet från andra, fallna studior. Men visst, om de så vill, me no buy it.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, men det var ett separat embargo på det, så det kommer!

Hur långt tills det embargot släpper? Fisk, fågel eller mittimellan?

Redaktör
Skrivet av Govein:

Hur långt tills det embargot släpper? Fisk, fågel eller mittimellan?

Jag är osäker på om "inom kort" bryter något avtal, så jag säger inte det.


signatur
123
Skriv svar