Generation Zero har releasedatum – och lyxutgåva med dalahäst (!)

Robot
Generation Zero har releasedatum – och lyxutgåva med dalahäst (!)

Släpps 26 mars till pc, Playstation 4 och Xbox One.

#avlanche-studios, #generation-zero


Releasehästryttare
Medlem

De lär ändå inte fixat alla mina klagomål som jag skickade in under betan. Men blir intressant att se, största punkterna var att alla vapen kändes så tama, det var dåliga animationer och ingen kraft i vapnen. De kändes plastiga. Sen var det inget djup i loot- och skills-systemet, kändes som att de bara slängt in det bara för att. Känns som rätt stora punkter för ett sånt här spel.

Medlem

Förbeställde på Webhallen och valde att betala i butik, man kan ju alltid ångra sig


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Avstängd

Det verkar riktigt ruttet detta. Kommer inte gå nära ens.

Medlem
Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Det verkar riktigt ruttet detta. Kommer inte gå nära ens.

Ja utveckla gärna..

Medlem

Pinsamt av Avalanche att inte erkänna var deras inspiration kommer ifrån.

Medlem

Men...de hade chansen att göra en mecchh-bot dalahäst...och tog den inte. :'(

Medlem
Skrivet av snubben:

Pinsamt av Avalanche att inte erkänna var deras inspiration kommer ifrån.

De vill väl slippa ge honom royalty, men ja, pinsamt o sniket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bra pris på spelet. Kan vara värt pengarna även om det är halvbra.

Medlem

Kan bli hur bra som helst. Dom har ju gjort Just cause, ett spel som jag viserligen inte gillar men kartan är ju enorm.
Bara kartan blir stor som i just cause och dom ändrar game playet till lite mer överlevnad så kan det bli en hit

Och att det går att spela solo givetvis annars är det inget att ha

Medlem
Skrivet av snubben:

Pinsamt av Avalanche att inte erkänna var deras inspiration kommer ifrån.

Vadå? Varifrån?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vadå? Varifrån?

Länk i artikeln https://m.fz.se/nyhet/277518-stalenhag-kommenterar-generation...

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Det verkar riktigt ruttet detta. Kommer inte gå nära ens.

Jaså? Det jag har sett såg rätt kul ut faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av snubben:

Pinsamt av Avalanche att inte erkänna var deras inspiration kommer ifrån.

Jepp, DayZ med robotar. Var tusan är cred till Dean Hall?!?!

Medlem
Skrivet av ProPain:

Jepp, DayZ med robotar. Var tusan är cred till Dean Hall?!?!

👍

Medlem

Körde betan och det var ganska kul. Men inventory-systemet var väldigt "clunky". Osmidigt och krångligt som gjorde det onödigt krångligt att spela. Och håller med det som nämnts det var ingen riktig känsla i vapnen. Men miljön och helhetskänslan var rätt mysig

@sgtblack ajabaj inte förhandsboka


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

I dunno. Jag la en hel del tid i betan och även om det är vackert och charmigt så kändes det ganska snabbt enformigt och lootsystemet kändes inte så djupt. Jag körde dock hela betan solo, det är möjligt att det är mycket roligare med en 4-man premade.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@ProPain: Dom kan inte erkänna det, Amazon gör TV serie med hans böcker minsta hinten av att dom har haft han som inspo och amazon stämmer röven ur avalanche.

Testpilot

Ni förstår väl att de skickar med en Releasehäst juuh!

Medlem
Skrivet av matas99:

@ProPain: Dom kan inte erkänna det, Amazon gör TV serie med hans böcker minsta hinten av att dom har haft han som inspo och amazon stämmer röven ur avalanche.

Det är en bra poäng kring det och för alla som inte behöver ta hänsyn till den punkten så är det nog väldigt klart att Avalanche hämtat inspiration från Stålenhag.

Min poäng var mest att det i GZ och i princip alla andra spel finns inspiration från alla möjliga håll och det knappast var så att Simon Stålenhag uppfann robotar i en nedsliten värld 2004.

Personligen, av det jag sett (inte kört betan), så förknippar jag GZ mer med DayZ än med Stålhagen även om konceptet med svenska robotar på 1980 talet såklart påminner mycket om hans arbete.

MEG
Medlem

Tycker att ni på Fz ska sluta att skriva lögner, vadå fiktivt 80tal?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ah, hade missat helt! Intressant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av matas99:

@ProPain: Dom kan inte erkänna det, Amazon gör TV serie med hans böcker minsta hinten av att dom har haft han som inspo och amazon stämmer röven ur avalanche.

Är det sant? Vad heter den serien?

1
Skriv svar