Hands-on – Anthem

Robot
Hands-on – Anthem

Inledningen av Anthem vittnar om att Bioware är på rätt väg, men med lång väg kvar.

#anthem, #bioware


Moderator | Testpilot

Tjena alla som läser Fredriks fina text!

Jag har 3 koder som jag har tänkt ge bort ikväll runt 22.50 tiden(Utökat till 13.00 i morgon Fredag).Är ni sugna att testa spelet efter vad ni har läst här eller vad ni sett från det i allmänhet så hoppa in här och ta chansen att få en av dessa nycklar.

https://www.fz.se/forum/trad/433555-pc-3-anthem-koder-up-for-...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trevligt skriven artikel Fredrik, tackar!

Kommer prova open demo sen så får vi se.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Förhandsboka inte Anthem:
https://www.youtube.com/watch?v=uEYBO5A18YQ

eller något annat spel för den delen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

My Warframe is ready, in this Borderlands what is my Destiny?
Kill enemies!
And then?
Collect loot!
An then?
Upgrade gear!
An them?
Kill enemies!
Anthem?

-Från novellen "Dude where's my Bioware?"

Medlem

Lång väg kvar?
spelet är ju redan klart för guds skull.

Vi förstår mellan raderna att det är ett kasst spel, frågan är varför ni envisas med att försöka stödja en hype och förhoppning?
Är det EA ni smörjer, eller är det i hopp om fler klick på artikeln?

Moderator | Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Förhandsboka inte Anthem:
https://www.youtube.com/watch?v=uEYBO5A18YQ

eller något annat spel för den delen...

Inget att oroa sig över. Utvecklarna har varit väldigt öppna med det här på twitter redan från början och har även berättat HUR det kommer bli annorlunda vid release


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Lång väg kvar?
spelet är ju redan klart för guds skull.

Vi förstår mellan raderna att det är ett kasst spel, frågan är varför ni envisas med att försöka stödja en hype och förhoppning?
Är det EA ni smörjer, eller är det i hopp om fler klick på artikeln?

Vi ser troligen bara början på den massiva pr-kampanj som kommer att omge släppet. EA har satsat allt på det här spelet i förhoppning om att kunna hålla kvar Bioware som ett ledande bransch-namn och de kommer att kämpa för att trycka in nyheter och hype så gott de bara kan. Med det sagt är det ju ett sunt tecken att de låter FZ (och andra) att titta på spelet innan släpp. Jag är betydligt mer skeptiskt inställd till utgivare som lägger locket på.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget att oroa sig över. Utvecklarna har varit väldigt öppna med det här på twitter redan från början och har även berättat HUR det kommer bli annorlunda vid release

Ja, men hur ser spelet sen ut när det väl har landat?

För mig luktar det här sminkad död gris, som de nu försöker sälja, innan kadavret träffar marken.

Medlem

Antar att ni har kört den falska demon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Utifrån den första trailern som spelet hade så förutsåg jag att spelet aldrig kommer att hålla i längden. Jag håller fortfarande benhårt fast vid detta. Det är nästan en identisk mönster som The Divison och dylika spel vars djup besegras av en vanlig pöl på vägen efter en halvtimme duggregn.

Medlem

Det blir inget för mig. Jag vill ha singleplayer RPG, inget jävla multiplayer.

Medlem

Men är det som destiny eller så, att det är en stor öppen värld med massor av spelare som man kan lira med eller inte hur man vill?

Jag får nästan en känsla av att man kör solo eller så joinar tre andra och thats it typ.


signatur

K9
:.:

Moderator | Testpilot

@Sapiens: Okej? De har redan gått ut med vad som kommer vara annorlunda. Skulle de ljuga så kommer de åka dit på det utan tvekan så det känns onödigt. Du kan ta av dig foliehatten


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har fortfarande inte sett någonting som lockar mig att spela det här...

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Patrik1975:

Lång väg kvar?
spelet är ju redan klart för guds skull.

Vi förstår mellan raderna att det är ett kasst spel, frågan är varför ni envisas med att försöka stödja en hype och förhoppning?
Är det EA ni smörjer, eller är det i hopp om fler klick på artikeln?

Jag förstår inte din kritik. Med "lång väg kvar" menar Fredrik att inledningen skapar nyfikenhet, men att den stora frågan är om resten av spelet håller ihop.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox

Är grymt skeptiskt till att demoversionen är någon form av lightversion med god-mode. Är inte poängen med ett demo att få känna på spelet, inte en specialversion som inte säger något om den riktiga? Mycket märkligt.

Jag är å ena sidan väldigt sugen på spelet, det ser tilltalande ut gameplaymässigt, men å andra sidan så kan det ju bli hur som helst när det släpps. Ge fasiken i att förboka spel, särskilt sådant här.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Förhandsboka inte Anthem:
https://www.youtube.com/watch?v=uEYBO5A18YQ

eller något annat spel för den delen...

Brukar kolla på the quartering och han har ofta poänger i sina videos, denna är dock fylld med genomgående faktafel. Utvecklarna har redan gått igenom det han snackar om och förklarat tankarna bakom det hela.

Med det sagt, håller jag med om att inte förhandsboka spel längre.

Testa demot, få en egen uppfattning.

Medlem

Problemet med dagens större utvecklare är att dom tar för givet att folk är dumma och korkade, som förvisso stämmer. Med Anthem hoppas dom på en ”fortnite” där ungdomar ska ösa in pengar för nya ”hattar och solglasögon”.
Vilket kanske kommer ske, men i grund o botten är det en usel produkt. Det vet vi redan innan vi har spelat det.

fue
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Problemet med dagens större utvecklare är att dom tar för givet att folk är dumma och korkade, som förvisso stämmer. Med Anthem hoppas dom på en ”fortnite” där ungdomar ska ösa in pengar för nya ”hattar och solglasögon”.
Vilket kanske kommer ske, men i grund o botten är det en usel produkt. Det vet vi redan innan vi har spelat det.

Jasså. Intressant. Ha ha!

Medlem

Tar dom bort striderna kan det bli riktigt fett

Medlem

Supertaggad inför morgondagen! Fasiken vad kul det skall bli att spela detta med vännerna.

Det blir Storm för min del, en svartlackerad ringvålnad som leker Palpatine och skrattar maniskt mellan elstormarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Nilos:

Det blir inget för mig. Jag vill ha singleplayer RPG, inget jävla multiplayer.

Men nu är ju detta en multiplayer spel så varför ens kommentera?

-----

Jag är taggat som bara den.

Medlem
Skrivet av fue:

Jasså. Intressant. Ha ha!

Förvisso är det väldigt få spel nu för tiden som jag ens ödslar 5 minuter på så jag må vara extra kritisk, men skräp är det, utan tvekan.

Medlem

Suck...först gnäller man röven av sig över att företag aldrig släpper demos längre. Sen gnäller man röven av sig när man får en demo där demon inte speglar spelet till 100% (vilket man är tydliga med att det inte gör, och hur det skiljer sig). Var väl samma i alla andra demos för 15 år sedan? Man fick spela uppdrag som inte var med i spelet ofta, och djup som ekonomi osv existerade inte ens.

Istället för att bestämma er för att ni redan nu hatar spelet kanske ni kan vänta med att spy galla tills spelet är släppt, recenserat, och ni sett lite youtube på det istället. Jävla whine för ingenting - som vanligt.

Medlem

Tycker spelet ser sjukt kul ut tror verkligen detta kommer bli ett stort spel har inget negativt att säga folk gnäller och är så negativa herregud ta ett andetag och ge dem en chans

Redaktör
Ponny
Skrivet av Patrik1975:

Lång väg kvar?
spelet är ju redan klart för guds skull.

Vi förstår mellan raderna att det är ett kasst spel, frågan är varför ni envisas med att försöka stödja en hype och förhoppning?
Är det EA ni smörjer, eller är det i hopp om fler klick på artikeln?

"Lång väg kvar", som i att det dels, som Gustav sa, finns mycket mer att se av spelet (den här förhandstitten täcker två inledningstimmar) samt att releasen för sådana här spel (förhoppningsvis!) bara är början. Nope, det känns inte kasst, men det ger definitivt inga enorma utslag på hype-o-metern. Det är ju inte vad man väntar sig av ett typiskt Bioware-spel. Å andra sidan: Bioware måste ju också få chansen att testa något annat. Lite som Creative Assembly gjorde med Alien: Isolation. Jag tror definitivt inte att de inriktade sig på Total War-fans med det spelet.

Nu var det dock (som jag skrev) första gången sedan första kiken på spelet för två och ett halvt år sedan jag blev nyfiken, trots att genren inte riktigt är min grej. Striderna var rätt sköna från start. Det finns något med världen som tilltalar mig. Med rätt crew av kompisar vid sin sida, så... kanske? Mitt största frågetecken är om det finns tillräckligt för att det ska hålla i längden. Där finns det, japp, en lång väg kvar att vandra.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Jag är intresserad av varför spelet körs med xbox kontroll till PC.
Får man bäst känsla av att lira det med kontroll, trodde mus+tbord vore mer optimalt för detta spelet? Låt höra!

Medlem

Har man inte origin premier kan man ändå spela i 24h sen refunda om man så vill.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är grymt skeptiskt till att demoversionen är någon form av lightversion med god-mode. Är inte poängen med ett demo att få känna på spelet, inte en specialversion som inte säger något om den riktiga? Mycket märkligt.

Jag är å ena sidan väldigt sugen på spelet, det ser tilltalande ut gameplaymässigt, men å andra sidan så kan det ju bli hur som helst när det släpps. Ge fasiken i att förboka spel, särskilt sådant här.

Jag kommer köra EA premier 1 månad för 149kr för att testa spelet i en månad, med allt extra.
Gillar man det inte så kan man bara avsluta det, man borde märka inom 30 dagar om man kommer spela vidare eller inte.

123
Skriv svar