Vi har spelat Total War: Three Kingdoms

Robot
Vi har spelat Total War: Three Kingdoms

Jocke Bennet om strider, diplomati och förräderi i landet under himlen.

#ai, #creative-assembly, #gameplay, #spelat, #total-war-three-kingdoms


Frilansare

Ställ gärna frågor, jag ska göra min bästa för att besvara dem.

Medlem

@Joakim Bennet: Från vad jag sett från filmer och bilder från spelet så verkar det vara en nedgradering sett till grafik jämfört med TW:Warhammer 2 vilket är synd. Stämmer det i din mening?

Ytterligare frågor gällande generaler/hjältar: Hur effektiva är vanliga soldater mot en general och vice versa? Om du har en general som är klart starkare än motståndarens, kan du i princip bara högerklicka på motståndarens och tvinga fram en duell som du vinner?

Gnällkuk

Jag har en fråga, hur fan lyckas du spotta ur dig en halv roman efter tre timmars speltid?!
Synd att jag är helt ointresserad av spelserien :<


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur farligt är det att möta Lu Bu?

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Ställ gärna frågor, jag ska göra min bästa för att besvara dem.

Hur presterade det rent tekniskt? Jag har tyvärr inte kommit vidare i serien efter WH1 då det efter X antal rundor blir outhärdligt med fryslag och ensiffriga fps, trots relativt high-end setup (dessa problem är uteslutande på campaign map och inte i RTS-strider märkligt nog).

Frilansare
Skrivet av Gubbtjyv:

@Joakim Bennet: Från vad jag sett från filmer och bilder från spelet så verkar det vara en nedgradering sett till grafik jämfört med TW:Warhammer 2 vilket är synd. Stämmer det i din mening?

Ytterligare frågor gällande generaler/hjältar: Hur effektiva är vanliga soldater mot en general och vice versa? Om du har en general som är klart starkare än motståndarens, kan du i princip bara högerklicka på motståndarens och tvinga fram en duell som du vinner?

Tycker att kampanjkartan är supermysig, ser ingen nedgradering där. Strategikartorna och enheterna känns lite kantiga och urvattnade, men CA sa också att de fortfarande experimenterar med ljus, skärpa etc. Ser fram emot att se lite mer avancerade scenerier som de lagt mer energi på. Enheterna var kanske också lite för uniforma.

Kan inte svara på frågan om generalerna, får kika på det till recensionen.

Frilansare
Skrivet av trickeh2k:

Jag har en fråga, hur fan lyckas du spotta ur dig en halv roman efter tre timmars speltid?!
Synd att jag är helt ointresserad av spelserien :<

Vissa ämnen brinner man lite mer för än andra. Men ja, det blev lite långt...

Frilansare
Skrivet av Nordic Fox:

Hur farligt är det att möta Lu Bu?

Mötte ej Lu Bu! Men henom låter farlig!

Frilansare
Skrivet av EXPLICIT:

Hur presterade det rent tekniskt? Jag har tyvärr inte kommit vidare i serien efter WH1 då det efter X antal rundor blir outhärdligt med fryslag och ensiffriga fps, trots relativt high-end setup (dessa problem är uteslutande på campaign map och inte i RTS-strider märkligt nog).

Vi spelade de allra första rundorna i spelet så laddningstiderna var i stort sett obefintliga. Har också haft problem historiskt sett men tycker att det blev bättre efter Rome II och framåt.

Medlem

Ser fram emot det här spelet. Först var jag lite tveksam, eftersom jag hellre sett ett spel baserat i västerländsk historia. Men eftersom CA kraftigt förbättrat flera funktioner i spelet kommer jag stödja ett spel där de går i rätt riktning.

Medlem

Jag brukar gilla TW spel...iaf i teorin... men har väldigt svårt för den här settingen. kinesiska krig känns så otroligt tråkiga och avlägsna. Sen saknar jag den långsammare hastigheten i äldre titlar där man hade mer tid på sig att manövrera sina trupper i striden utan att behöva trycka på pausknappen.

Medlem

Älskar Total War-serien, men Kina intresserar sådär måttliga svalt. Foliehattsrösten inom mig säger att Creative släpper detta för att vinna mark på den enorma kinesiska marknaden.

Jag hade velat sett ett Total War: 30-åriga kriget...


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skrivet av Nordic Fox:

Hur farligt är det att möta Lu Bu?

Skrivet av Joakim Bennet:

Mötte ej Lu Bu! Men henom låter farlig!

Glöm Lu Bu!!

Det är Tuong Lu Kim ni ska vara rädda för:


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@EXPLICIT: Jag har ca 450 timmar i WH1 och upplever inget av det du beskriver. Det var ett problem vid release av Rome II, men inte sedan de släppte en patch. Dator i sig.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Vissa ämnen brinner man lite mer för än andra. Men ja, det blev lite långt...

Imponerande och hatten av!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra läsning. Nu är jag riktigt taggad på det här spelet

Medlem

Ser fram emot detta. Älskar total War! Hoppas dom gör grafiken lite snyggare i striderna annars får väl nån moddare fixa det.

Geeks Gaming

Ser tyvärr ut som AIn fortfarande är lika buggad som vanligt.

Frilansare
Skrivet av Jinxswe:

Ser tyvärr ut som AIn fortfarande är lika buggad som vanligt.

https://www.youtube.com/watch?v=5lK6HBSc1uE

Medlem

Trevlig läsning. Ser faktiskt fram emot det här, trots att jag inte kan något om kinesisk historia. Tror history/fantasy-mixen kan bli riktigt kul.

Videon som @Jinxswe länkar till är kanske lite oroväckande, men förhoppningsvis är det problem som går att lösa.

Geeks Gaming

@Bennii: Med tanke på att många av dessa problemen är kvar sedan Rome 2 så förväntar jag mig inte jätte mycket

Avstängd
Skrivet av Azureye:

@EXPLICIT: Jag har ca 450 timmar i WH1 och upplever inget av det du beskriver. Det var ett problem vid release av Rome II, men inte sedan de släppte en patch. Dator i sig.

Nix, mycket omskrivet problem med just WH1. Har provat i princip allt och har gett upp på WH1 och därmed WH2 & 3, tyvärr.

Medlem

@EXPLICIT: I feel bad for you then. Efter att Rome II var en sån katastrof vid release för mig (annan dator visserligen, men fortfarande high-end vid tidpunkten) så blev jag förvånad av hur väloptimerat WH1 var. Hade egentligen inte tänkt spela så mycket pga andra spel just då, men det slutade med kampanj efter kampanj med en kompis, dessutom utan desyncs. Sen blev det 400+ timmar till. Spelat WH2 i kanske 50 min. Men är inte riktigt klar med WH1 än...

Så jag antar att det inte är så väloptimerat, men att jag haft tur den här gången. Många hade ju t.ex. inte lika stora bekymmer med Rome II som jag..


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_(manga)

om ni vill ha en trevlig (läs uber våldsam) manga om kina i historien långt innan three kingdoms

Medlem

Det verkar intressant, men är fortfarande tveksam.
Det som intresserar mig mest i de kinesiska striderna är de ofantligt stora slagen med över 100000 kombattanter på varje sida. Dock så verkar 3kingdoms ha standard TW storlekar på striderna.

Frilansare
Skrivet av schill:

Det verkar intressant, men är fortfarande tveksam.
Det som intresserar mig mest i de kinesiska striderna är de ofantligt stora slagen med över 100000 kombattanter på varje sida. Dock så verkar 3kingdoms ha standard TW storlekar på striderna.

Jepp, det blir nog för moddarna att fixa storleken på enheterna.

1
Skriv svar