Se konceptbilder på (galna?) monsterkonsolen Mad Box

Robot
Se konceptbilder på (galna?) monsterkonsolen Mad Box
Gen
Medlem

Krävs ett 2080Ti för 4K@60fps och eftersom kortet kostar 15k lär det inte bli det. Så...det måste betyda att de sitter på riktigt smaskig framtida tech från förhoppningsvis AMD?

Medlem

hot damn! Älskar designen!

Medlem

Väldans va fort de visade upp idéer kring denna konsol. Just nu så tilltalar designen inte mig alltför mycket. Men ett nytt Project Cars?

Medlem

Kanske om man var en p12a så skulle det här anses vara snyggt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Visst är det snyggt att ha skärmar på handkontrollerna och själva konsolen, men samtidigt fullständigt onödigt. Sånt drar bara upp kostnaden utan att ge en egentligen bättre upplevelse.

Ingen vill sitta och konstant titta upp och ner mellan sin handkontroll och den riktiga skärmen hela tiden. Var ju bland annat Vavle som kom fram till det med sin Steam Controller, helt enkelt ingen bra idè. Information är bättre att levereras på den huvudsakliga skärmen, medans handkontrollen navigeras bäst genom känsla och ergonomi.

Samma sak med skärmen på konsolen - "Playing Project Cars 2"... det säger du inte? ^.^

Medlem
Skrivet av Gen:

Krävs ett 2080Ti för 4K@60fps och eftersom kortet kostar 15k lär det inte bli det. Så...det måste betyda att de sitter på riktigt smaskig framtida tech från förhoppningsvis AMD?

Nej det gör det inte om man inte tvunget ska dra varenda reglage och inställning till högsta.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Krävs ett 2080Ti för 4K@60fps och eftersom kortet kostar 15k lär det inte bli det. Så...det måste betyda att de sitter på riktigt smaskig framtida tech från förhoppningsvis AMD?

Jag tror inte det betyder något, skulle tippa på att det mesta är i konceptstadiet än så länge.

Känner mig lite kluven kring designen, ser småball ut men lite överdriven. Handkontrollen tyckte jag var skitful men jag tyckte att displayen på kontrollen som visade olika saker beroende på spel såg läckert ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

4K är överskattat ännu för vad man får för det kontra prestandaförlusten. Om de nu ska köra high-end kör 2560x1440 i ordentligt flyt, 4k är inte ens lönt på de mest kraftfulla datorer. Hoppet mellan 1080p känns mer imo.

Medlem

Smaken är som baken. Jag tror det mesta är tomma löften.

Medlem

Spak på kontroll måste bort imo. Jag uppmuntrar steget som Valve gjorde med sin Steam controller, även om det kanske inte går hela vägen fram. Men jag efterlyser i alla fall snabbare och noggrannare styrning än det jag upplever att man få med dagens kontroller.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Spak på kontroll måste bort imo. Jag uppmuntrar steget som Valve gjorde med sin Steam controller, även om det kanske inte går hela vägen fram. Men jag efterlyser i alla fall snabbare och noggrannare styrning än det jag upplever att man få med dagens kontroller.

Fast STEAM kontrollen är ju verkligen inte bra att styra med för 5 öre, äger en själv och den är helt ospelbar med... inte ens efter många timmars användade fungerar den som man vill. Nej sparkar is the shit.

Jag tycker dessutom idéen med display på kontrollen är svincool för att visa tex. inventory, stats m.m

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kanske om man var en p12a så skulle det här anses vara snyggt.

Det var exakt min tanke. Har svårt att tänka mig en vuxen människa placera den monstrositeten i sitt vardagsrum.

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Fast STEAM kontrollen är ju verkligen inte bra att styra med för 5 öre, äger en själv och den är helt ospelbar med... inte ens efter många timmars användade fungerar den som man vill. Nej sparkar is the shit.

Jag tycker dessutom idéen med display på kontrollen är svincool för att visa tex. inventory, stats m.m

Steamkontrollen var gjord för att spela alla spel som finns på steam (och fler), inte bara spel som stödjer gamepad.

Medlem

Kul idé men realistisk nja, studion gör verkligen skäl för sitt namn

Medlem
Skrivet av Gen:

Krävs ett 2080Ti för 4K@60fps och eftersom kortet kostar 15k lär det inte bli det. Så...det måste betyda att de sitter på riktigt smaskig framtida tech från förhoppningsvis AMD?

Planen är release om 3 år. Så de kan väl stoppa i ett 2260 eller nåt typ

Medlem

En konsol idag är i grund och botten en PC, sett till hårdvaran, men det krävs otroligt mycket mer för att maximera vad du får ut av den relativt klena hårdvaran. Det krävs till att börja med ett optimerat operativ och bra utvecklingsverktyg.

Min gissning är att det här blir en PC, med antingen Linux eller Windows 10 i någon begränsad utgåva. Frågan är ju då varför jag då inte ska bygga min egen PC. Det blir troligtvis billigare, den går att uppgradera, jag kan själv välja kontrollmetod och programvara, och jag slipper den där fruktansvärt ultrafula designen.

Blir det en "riktig" konsol har de ett sjujäkla jobb framför sig.

Men det är ju heller inte första gången som någon lovar en ultrasnabb "konsol" som ska konkurrera med de etablerade aktörerna. Phantom, någon?

Medlem
Skrivet av Bennii:

En konsol idag är i grund och botten en PC, sett till hårdvaran, men det krävs otroligt mycket mer för att maximera vad du får ut av den relativt klena hårdvaran. Det krävs till att börja med ett optimerat operativ och bra utvecklingsverktyg.

Min gissning är att det här blir en PC, med antingen Linux eller Windows 10 i någon begränsad utgåva. Frågan är ju då varför jag då inte ska bygga min egen PC. Det blir troligtvis billigare, den går att uppgradera, jag kan själv välja kontrollmetod och programvara, och jag slipper den där fruktansvärt ultrafula designen.

Blir det en "riktig" konsol har de ett sjujäkla jobb framför sig.

Men det är ju heller inte första gången som någon lovar en ultrasnabb "konsol" som ska konkurrera med de etablerade aktörerna. Phantom, någon?

Ifrågasätter ej varför denna konsol ska ha ett existens berättigande, men du nämner varför du ej ska bygga eget.
Jag tror ej majoriteten har den kunskapen, så denna best är nog ej ämnad för dig om den då kör Linux eller Windows

Medlem
Skrivet av eld:

Steamkontrollen var gjord för att spela alla spel som finns på steam (och fler), inte bara spel som stödjer gamepad.

jag vet hur den funkar. Men den funkar ju inte.... Vem vill spela fps med touch? Det är ju som att spela på en telefon fast sämre då det är sämre precision på steamkontrollen än på en telefonskärm.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Ifrågasätter ej varför denna konsol ska ha ett existens berättigande, men du nämner varför du ej ska bygga eget.
Jag tror ej majoriteten har den kunskapen, så denna best är nog ej ämnad för dig om den då kör Linux eller Windows

Du behöver inte ha kunskapen att bygga själv, eller ens kunna installera Windows, för att köpa en speldator till hyffsat pris. Det finns både märkesdatorer och pre-builts från Komplett eller Inet.

Det jag ifrågasatte på ett bredare plan var varför jag skulle köpa en "konsol" om den i princip är en PC med begränsad funktionalitet. Som jag skrev, PS4 och XB1, och deras uppföljare, har annat än bara en PC-lik arkitektur. Vad gör Slightly Mad för att det här inte ska bli en kraftigt begränsad PC, och vad skiljer det här från t.ex floppen Steam Machines. Troligtvis inte mycket, men framtiden får utvisa.

KoP
Medlem

Designmässigt ser den ju inte något vidare ut direkt. Något stilrenare tack, så att det inte skär sig i tv-bänken. :'D Men ja, dom har ju ett par år på sig att ändra designen.

Sen undrar man ju vilka dom tänker konkurrera med? Kommer maskinen köra ett eget OS? Kommer det exklusiva titlar till konsolen eller är det vanliga pc-spel man dl'ar och installerar?

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

jag vet hur den funkar. Men den funkar ju inte.... Vem vill spela fps med touch? Det är ju som att spela på en telefon fast sämre då det är sämre precision på steamkontrollen än på en telefonskärm.

Det är en trackball, touchscreen, joystick eller dpad. Det är det som är poängen.

Visst vill jag spela fps med en mus och tangentbord, men sitter jag i soffan och vill spela systemshock eller ultima underworld så finns det inga alternativ än just steam controller.

Medlem

och hur lirar man på den då?
köper via deras egna affär eller går det att lira pc/ps4/xbox spel på den eller vad?

Medlem
Skrivet av robbis:

jag vet hur den funkar. Men den funkar ju inte.... Vem vill spela fps med touch? Det är ju som att spela på en telefon fast sämre då det är sämre precision på steamkontrollen än på en telefonskärm.

Jag spelar mycket hellre touch än en spak. Men jag håller med om att en telefonskärm har bättre precision än Steam controllern, men jag ville bara uppmuntra idén. En version 2.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
konsoleländet

Ge er....PC-gaming rules.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
spakar

@SuperTank: Man spelar på tangenter och mus.
Spaken är XXX.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

http://www.piedpiper.com/thinking-inside-the-box/

Fick mig ofrånkomligt att tänka på min favoritserie 😁

Medlem

Garanterat pr-trick.

Gen
Medlem
Skrivet av heady89:

4K är överskattat ännu för vad man får för det kontra prestandaförlusten. Om de nu ska köra high-end kör 2560x1440 i ordentligt flyt, 4k är inte ens lönt på de mest kraftfulla datorer. Hoppet mellan 1080p känns mer imo.

Jag tycker skillnaden mellan 1440p och 4K är riktigt stor så jag uppskattar verkligen 4K på en TV. Texturerna är så oerhört krispiga och fina.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är en trackball, touchscreen, joystick eller dpad. Det är det som är poängen.

Visst vill jag spela fps med en mus och tangentbord, men sitter jag i soffan och vill spela systemshock eller ultima underworld så finns det inga alternativ än just steam controller.

Är det så mycket bättre än spakar alltså? Har inte vågat testa då det.. känns fel. Nu blev jag sugen


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar