Cyberpunk 2077:s creative director lämnar Polen för Kalifornien

Robot
Cyberpunk 2077:s creative director lämnar Polen för Kalifornien

Sex år in i utvecklingen avslutar han sin tjänst hos CD Projekt för att istället ta anställning hos Blizzard.

#blizzard, #cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem

Vilken nedgradering för honom kan man tycka

Medlem

Hoppas han tar med sig en flytväst.


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd

Välkommen in i den moderna spelbranschens kulturella spelutvecklingsfilosofi där vinst görs på MTX, lootboxes & DLCs istället för kompletta bra spel!

Medlem
Skrivet av speccaN:

Vilken nedgradering för honom kan man tycka

Jag gissar att han uppgraderade sin lön rejält. Sådant betyder fortfarande oerhört mycket mer än att få jobba på ett företag som fansen älskar.

Medlem

Spelet är väl storymässigt klart. Han är väl sugen på nya utmaningar och mer pröjs. Som med alla. Plus Los Angeles vs Krakow........

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag gissar att han uppgraderade sin lön rejält. Sådant betyder fortfarande oerhört mycket mer än att få jobba på ett företag som fansen älskar.

samt Polen vs Kalifornien som bo/arbetsplats...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Synd, men förståligt att man tar chansen att ta sig ut i vårlden.
Men hade man själv fått valet hade jag tagit Krakow alla dagar i veckan.
Världens rikaste land, men vilket U-land USA är.
Man får hoppas att han kan hjälpa till att styra upp på Blizzard lite innan de sjunker.

Medlem

Jag tror att många utvecklare fortfarande ser upp till Blizzard. Måhända inte för de senaste årens stapplande förvirring, men för allt dessförinnan. Kanske kan han rent av hjälpa till att få Blizzard på rätt köl igen, eller i vart fall att leverera någon riktigt häftig titel igen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Usch, vilket dåligt byte.

Medlem

gör han en kamekaze ? Något fel på honom, någon chip ploppat ut? Han behöver programmeras om verkar det som.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Om det inte hade varit för Activision är en del av Blizzard nu och påverkar alla beslut för att tjäna mer pengar så hade det varit intressant att se vad som skulle hända, nu tycker jag bara att det är synd när CD Projects tappar honom.

Medlem

Önskar honom lycka till där ute! Han är nog välkommen tillbaka om det skiter sig skulle jag tro


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Var det inte CDPR som rapporterades ha dålig arbetsmiljö och usla förhållanden för de anställda?

Geeks Gaming
Skrivet av anon_319742:

Var det inte CDPR som rapporterades ha dålig arbetsmiljö och usla förhållanden för de anställda?

Mjae, där var en del snack men hur allvarligt det är/var blev nog lite förstorat

Medlem
Skrivet av speccaN:

Vilken nedgradering för honom kan man tycka

Han tycker nog inte det själv, han får nog en sjuk löneförhöjning kan man tänka sig, bo varmare (då bättre?), det är säkert generellt bättre förmåner på blizzard med.

Däremot kanske det inte så lika sjysta spel, men det beror väl på vem man frågar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varför inte, 6 år på ett och samma projekt kan vara rätt tröttsamt för vissa.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja det var ju positiva nyheter för Blizzard om inte annat.

Skrivet av heady89:

Varför inte, 6 år på ett och samma projekt kan vara rätt tröttsamt för vissa.

Precis min tanke.

Gnällkuk
Skrivet av speccaN:

Vilken nedgradering för honom kan man tycka

Skrivet av Fr0gg0.:

Usch, vilket dåligt byte.

Va? Det är ju tvärtom! Witcher 3 var en succé utan dess like, Cyberpunk återstår att se, men har svårt att se att inte blir en succé även här. Han gör i mitt tycke helt rätt val i karriären, slutar på CDPR när han är på topp och beger sig till ett klassikt företag som befinner sig lite på dekis. Helt ny miljö, antagligen helt ny typ av spel och inriktning. Stannar man för länge på samma ställe och gör samma sak riskerar man att stagnera i utveckling och inspiration. En stor förlust för CDPR och en potentiellt stor vinst för Blizzard.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Edit *facepalm*

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Det är ju tvärtom! Witcher 3 var en succé utan dess like, Cyberpunk återstår att se, men har svårt att se att inte blir en succé även här. Han gör i mitt tycke helt rätt val i karriären, slutar på CDPR när han är på topp och beger sig till ett klassikt företag som befinner sig lite på dekis. Helt ny miljö, antagligen helt ny typ av spel och inriktning. Stannar man för länge på samma ställe och gör samma sak riskerar man att stagnera i utveckling och inspiration. En stor förlust för CDPR och en potentiellt stor vinst för Blizzard.

Exakt vad jag också tänkte skriva! Dvs jag håller med dig till 100 %.

Ibland är det helt enkelt bra att röra på sig. Ta sig ur sin comfort zone. Kanske utmana sig själv lite. Utvecklande!

Medlem

@xermalk: Varför skulle han hjälpa EA? Det är Blizzard han börjat på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Som ett fan av CD Projekt: Synd
Som ett fan av Blizzard: UNDERBART, IN OCH STYR SKUTAN ÅT RÄTT HÅLL FÖR HELVETE!

Skribent

Diablo 4 och/eller Warcraft 4 i The Witcher 3-stil CONFIRMED!?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Herregud vad det gnälls på Blizzard här då.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Jag gissar att han uppgraderade sin lön rejält.

Tvärtom mot vad man hört om Blizzard i så fall, dvs att man får skitlön där..

The Quartering har tagit upp det, tror det är i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=SrKDgDlbsS8

men antar han skulle ligga på lite högre än normen där iofs.

snacka om kulturshock det kommer bli f.ö lol... han kommer ju spy på deras "PK"-inriktning

Gen
Medlem

@Snaskfarbror: Du har rätt, det borde klagas på Activision och inte Blizzard.

Frilansare

Om det inte ligger något surt bakom så kan man ju se det som positivt att en creative director nu går vidare efter så många år med projektet. Spelet har kommit så långt i utvecklingen att den övergripande kreativa skapandefasen är överspelad?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Om det inte ligger något surt bakom så kan man ju se det som positivt att en creative director nu går vidare efter så många år med projektet. Spelet har kommit så långt i utvecklingen att den övergripande kreativa skapandefasen är överspelad?

Man får onekligen hoppas att utvecklingen gått så pass långt. Törs man hoppas på en julrelease? Optimisten i mig gör nog det i alla fall.

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Man får onekligen hoppas att utvecklingen gått så pass långt. Törs man hoppas på en julrelease? Optimisten i mig gör nog det i alla fall.

Skulle inte lägga några pengar på ett datum tidigare än maj 2020.

12
Skriv svar