Bästa spelvapen är avgjort!

Medlem
Skrivet av conthox:

Nice! Rolig tråd btw. Tack för all tid, engagemang och energi du lagt ned. Till och med videos som visar vapnen

Kul att du uppskattar det

Edit: och tack.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vi har inget vapen från Battlefield, känns som en miss. Några tips?

Edit: samma sak med Call of Duty.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: Angående COD: Vet inte om det rent krasst var det bästa vapnet i serien, men varje gång jag spelade ett COD som utspelade sig i andra världskriget, så tycktes jag allt som oftast springa runt med en MP40.

Så som sagt, att MP40 skulle vara WW2 spelens bästa vapen låter jag vara osagt, men det var hur som helst den pangare jag hade roligast med. Vet inte om det platsar för omröstningen, men there you have it.

Ingen video, dock en länk till Wikipedia.

https://sv.wikipedia.org/wiki/MP_40


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Freakon: Angående COD: Vet inte om det rent krasst var det bästa vapnet i serien, men varje gång jag spelade ett COD som utspelade sig i andra världskriget, så tycktes jag allt som oftast springa runt med en MP40.

Så som sagt, att MP40 skulle vara WW2 spelens bästa vapen låter jag vara osagt, men det var hur som helst den pangare jag hade roligast med. Vet inte om det platsar för omröstningen, men there you have it.

Ingen video, dock en länk till Wikipedia.

https://sv.wikipedia.org/wiki/MP_40

Tack för bidraget, jag lägger till.

Att definiera ordet "bästa" var svårare än jag trodde, men tanken är väl att vi får ta det lite med en klackspark och satsa på att att ha med ikoniska, roliga och uppskattade vapen. Kofoten i Half life vann exempelvis i kategorin "närstridsvapen"


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vi har inget vapen från Battlefield, känns som en miss. Några tips?

Edit: samma sak med Call of Duty.

M1 Garand från Call of Duty 2 är en gammal klassiker, ping-ljudet vid tömt magasin kan jag fortfarande höra!

I lite modernare spel (Modern Warfare 2) är det nog ACR som tankarna drar sig till.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

M1 Garand från Call of Duty 2 är en gammal klassiker, ping-ljudet vid tömt magasin kan jag fortfarande höra!

https://www.youtube.com/watch?v=coiDC9dA20E

I lite modernare spel (Modern Warfare 2) är det nog ACR som tankarna drar sig till.

https://www.youtube.com/watch?v=TibRmfvA-FE

Tack för bidragen, de är tillagda.

Hade helt glömt bort M1 Garand, kände nostalgiska känslor när jag hörde ping-ljudet <3


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tydligen så kan man inte ha fler än 50 alternativ i en omröstning, så nu är listan full. Fick plocka bort vissa alternativ för att det skulle få plats.

Hoppas just din favorit är med, annars lämna en kommentar så ska vi se ifall vi kan lösa det. Exempelvis så känns skalen från Mario Kart lite fel, men vet inte riktigt annars var det ska kunna komma med. Det är värda att ha med i någon av omröstningarna tycker jag.

Annars drar vi igång på fredag! Ska bli kul att se vilket vapen som vinner


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Omröstningen är igång!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vänlig påminnelse om att inte glömma att lägga en röst under helgen, ju fler vi är som röstar ju roligare blir resultatet


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Endast 6 röster i skjutdon-kategorin, lite tråkigt - önskar det kunde bli fler. Det var ju många som röstade på närstridsvapen.

Medlem
Skrivet av Monsterfrukost:

Endast 6 röster i skjutdon-kategorin, lite tråkigt - önskar det kunde bli fler. Det var ju många som röstade på närstridsvapen.

Vi får hoppas att det drar igång, den pågår fram till 23:59 på måndag så där är tid. Fler än 6 måste vi ju bli!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tror du att vi kan få lite draghjälp med omröstningen?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

@Carl Johansson-Sundelius: Tror du att vi kan få lite draghjälp med omröstningen?

Självklart!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Självklart!

Stort tack!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Valfri RocketLauncher.


signatur

R.I.P The_maxx

Flakmonkey

Imo så bör originalitet värderas högt här så alla vapen som är "verkliga" faller bort. Visst är det tillfredsställande att skjuta en demon med hagelbrakaren i Doom men det är trots allt bara en hagelbrakare. Originalitet räcker ju dock inte utan det ska också vara användbart men samtidigt kräva lite av dig som spelare. BFG och Redeemer är ju tex roliga vapen men hur mycket skill kräver det? Finns några vapen som i min mening lever upp till allt det där men min röst faller ändå på Shock Rifle. Inte bara två "fires" utan det går att kombinera dem för en jävla smäll. Otroligt tillfredsställande att använda och ett extremt viktigt vapen att bemästra men det kräver en hel del övning.

Medlem

Flak Cannon i tighta korridorer, finns inget som slår det


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Super shotgun från Doom 2

Medlem

Just nu gillar jag 'Super Shotgun-El Diablo model' i Quake Champions väldigt mycket.
Annars är 'HV Penetrator' i F.E.A.R en klassiker samt 'G2A2 Assault Rifle' som knattrade mysigt!

Medlem

Inget Stouker Concussion Rifle från Dark Forces med i omröstningen?
Hur skall vi då kunna kora det till spelvärldens bästa bössa? "Förvirrad"

http://www.youtube.com/watch?v=ACTUb_YhK6E&t=362s


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Lade min röst på hjärnsugen från Turok (Cerebral core?). Finns inget annat vapen som har framkallat samma panik eller hysteriska hybris som det (beroende på om jag möter eller har det).

(Förvånades annars över att det var så få vapen jag hade någon starkare relation till. Är jag någon slags pacifist månne, som ignorerar vapnen i spelen? Vågar jag se mig själv i spegeln igen?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Svårt. För mig är det egentligen armborstet från HL2. Att nagla fast combinesoldater i väggar blir aldrig gammalt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tycker ljudet från railgun i quake är perfect

Medlem
Skrivet av IceMan:

Valfri RocketLauncher.

Det kommer med i nästa omröstning "Bomber och granater"


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag saknar spinfusor från Tribes....

Medlem

Drygt 6 timmar kvar, glöm inte att rösta!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det kommer med i nästa omröstning "Bomber och granater"

tack! isf blir det Flak ifrån UT


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tack! isf blir det Flak ifrån UT

Bra val, en personlig favorit


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Wargie:

Jag saknar spinfusor från Tribes....

Trist att det inte kom med förhoppningsvis så hittar du något annat kul på listan.

Inför nästa omröstning, "Bomber och granater", så får du gärna tipsa om en favorit så ska jag försöka att klämma in den på listan


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Just nu är det 150 som har röstat, med bra spridning på alternativen. Kommer att redovisa en del statistik kring detta efter det att omröstningen är avslutad.

Samtidigt så är det nästan 100 mindre än förra omröstningen. Vad betyder det? Är det tråkigt redan nu, eller är det för att videoklippen denna gången blev för mycket?

Inför "Bomber och granater" så kommer jag att ta fram en banner som kan användas vid behov om omröstningen hamnar på förstasidan. Tänker mig att det kan hjälpa att skapa intresse.

Måste säga att det är riktigt kul att se hur rösterna har fördelats, det är väldigt spritt. Många alternativ har fått kärlek


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar