Omröstning – vilket är tidernas Resident Evil?

Robot
Omröstning – vilket är tidernas Resident Evil?

På fredag vänder vi åter till Raccoon City. Idag röstar vi fram det bästa spelet i serien.

#capcom, #resident-evil


Inaktiv

Har inte spelat alla så kan inte uttala mig riktigt om vilket som är bäst. Men det finns inget som fick mig att hoppa ur soffan som när hundarna hoppar in genom fönstret i första liret. Därav får det min röst som en äkta klassiker.

Medlem

Ettan har sin charm, men RE4 till GameCube tyckte jag var ett roligare spel.

Medlem

Resident Evil remake är ett tidlöst atmosfäriskt mästerverk.
Det mest stämmningsfulla spel jag känner till. Musik, ljud och miljö/grafik allt i perfekt synergi.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Har inte spelat alla så kan inte uttala mig riktigt om vilket som är bäst. Men det finns inget som fick mig att hoppa ur soffan som när hundarna hoppar in genom fönstret i första liret. Därav får det min röst som en äkta klassiker.

Klassiker

Kompisen frågade när han spelade RE2: remake demot "Är det ett sånt här hundar hoppar genom fönster spel?" ^^

Medlem

Älskade 1an men FAN vad bra 2an var!


signatur

I drank what?

Medlem

Har en soft spot för 3an, utöver den remaken så klart. Aldrig gillat vart 4an tog serien.

Medlem

Har bara lirat Resident Evil 4, Resident Evil Revelations 1, Resident Evil 6, och Resident Evil 7.
Har testat Resident Evil 5 någon timma. Röstade på RE7. RE4 var dock riktigt bra och spooky. Just nu håller jag på med RE Revelations 2 som jag verkligen gillar.

Tror att RE2 Remake kommer ta förstaplatsen för egen del i slutet av veckan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har bara kört Resident Evil 7: Biohazard i VR, men det är grymt bra!!

Medlem

RE2 följt av RE4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När man drog igång 4an första gången. Jävlar vilket spel det var. Snacka om revolution inom 3e person spel. Storyn vart väl b som den ska vara i resident evil 😂

Medlem

Världens bästa skräckuniversum. Hands down. Kommer ihåg när man lirade 1:an på PS1:an! Goda minnen och rädd var man!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Oj vad svårt.. RE1 och RE7 är nog trotts allt favoriterna. tätt följda av RE2.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Remus:

Världens bästa skräckuniversum. Hands down. Kommer ihåg när man lirade 1:an på PS1:an! Goda minnen och rädd var man!

1an är ju en riktig mardröm 👻

Medlem

Från en som följt serien från början och spelat samtliga spelen i huvudserien och några av avstickarna.

Ettan var onekligen något speciellt när den kom och uppföljaren var ännu bättre.
Men femman hade det jag och vännerna väntat på i åratal: Co-op! Miljöerna var sämre och fienderna var tråkigare, men det var så himla kul att få spela tillsammans äntligen.

Så Resident Evil 5 fick min röst trots sina skavanker.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Resident Evil remake

Medlem

Var lite för liten för att klara av 1 och 2 när de var helt nya. Plus att jag tyckte de var lite för läskiga!
3an spelade jag och en kompis, det borde kanske fått min röst, men det var inte "jag" som höll i kontrollen. Riktigt bra och ganska unikt spel om jag inte minns fel.

Skaffade 4an till GC när det kom, tyckte det var fränt och coolt med ny kamera. Men dock var settingen kass och tråkiga monster.

Sen har jag inte rört RE spel tills jag testade RE7 First hour demot.
Jääääklar det var bra, så himla coolt upplägg med massor av olika saker och värt att spela genom om och om igen. Man kan ju spela om det så många gånger att det får längre speltid än vissa Uncharted spel haha ^^.
Så det blev klart ett köp av RE7, som jag gav min röst åt. Rikitgt riiiiktigt bra spel, skön känsla hela spelet. Både kusligt, äckligt och spännande. Bra action med skönt tempo. Sen att First hour demot blev som en prologue-ish var också riktigt coolt.

Ett mästerverk!

SÅ nu är jag sjukt taggad på RE2! Hoppas det blir så bra som många förutspår!

Frilansare

Jag har i ett par Fräcka Fredag-avsnitt blandat ihop RE 1 & 2.
Såg fram emot hundar genom fönstret-scenen i remaken...

Medlem

RE4 följt av RE2

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag har i ett par Fräcka Fredag-avsnitt blandat ihop RE 1 & 2.
Såg fram emot hundar genom fönstret-scenen i remaken...

Så slipper du vänta till fredag alltså 😂 då kan du göra dig en Jill sandwich också 👍

Medlem

Jag röstade på remaken, men RE2 är fan inte långt efter. Sen har jag en rejäl soft spot för Code Veronica också, eftersom jag älskade min Dreamcast mer än själva livet en period.

Code Veronica fick mycket skit (aldrig riktigt förståt varför). Det var ju på många sätt det sista classics RE-spelet. Håller det betydligt högre än RE3 - Nemesis.

RE4 är klart bäst av de actionbetonade spelen. Troligtvis för att det är minst actionbetonat.

Medlem

Trots över 30 års av gaming så har jag aldrig spelat ett RE spel, men vore kul att testa. Ska man börja med RE7 demot måntro?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Trots över 30 års av gaming så har jag aldrig spelat ett RE spel, men vore kul att testa. Ska man börja med RE7 demot måntro?

Oj, då har du missat en hel del bra äventyr. Om du kör via PC och Steam så hittar du alla Resident Evil spelen för småpengar hos 3e partssidan Kinguin. Om sånt inte stör dig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Ganska enkelt beslut

Resident Evil 7 BioHazard lätt som en plätt

Medlem

Resident Evil 2 får det bli. Både PC och PS är inkluderade. Ett spel som funkar lika bra på handkontroll som på tangentbord.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

1an är ju en riktig mardröm 👻

Kanske inte just idag men när det kom så var det fruktansvärt.

Remaken är dock riktigt jävla bra än idag! Atmosfären är perfektion och mästerlig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av heady89:

Har en soft spot för 3an, utöver den remaken så klart. Aldrig gillat vart 4an tog serien.

Samma här, gillar 2:an och remaken på 1:an men har aldrig förstått mig på hypen kring 4:an. Sure det var ett bra spel för sin tid, men kan inte säga att jag tycker det är ett bra RE spel. Och efter det så började rutschkanan utför :P.

Inaktiv

Oj, hade ingen aning 2an var så poppis men skoj.
4an för mig dock, varvat det så så så många gånger, klassiker.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Från en som följt serien från början och spelat samtliga spelen i huvudserien och några av avstickarna.

Ettan var onekligen något speciellt när den kom och uppföljaren var ännu bättre.
Men femman hade det jag och vännerna väntat på i åratal: Co-op! Miljöerna var sämre och fienderna var tråkigare, men det var så himla kul att få spela tillsammans äntligen.

Så Resident Evil 5 fick min röst trots sina skavanker.

Fan, undra om jag inte håller med dig. RE2, CV, RE4 och R7 är alla enormt bra spel, men undra om inte RE5 var det jag spelat mest och haft roligast med. Inte ens RE6 var lika bra, det är något förjäkla bra med det. Av samma anledning gillade jag Revelations 2. Redigt bra Coop-funktion, om än lite annorlunda.


signatur

Videomupp

Medlem

Tvåan helt klart. Spelar fortfarande genom det på Vitan ibland.

12
Skriv svar