Machinima har låst hela sitt Youtube-bibliotek

Robot
Machinima har låst hela sitt Youtube-bibliotek

Var länge främsta kanalen för användandet av datorspelgrafik i filmskapandet.

#machinima


Releasehästryttare

Handen på hjärtat, hur många av er gick och kollade på gamla machinima videor regelbundet?
Gissar: väldigt få här.

ELF
Medlem

Var en hel del sköj som klämdes ut.
Mario som intervjuvades och en liten flicka som ägde och tbagade en man i cod.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem

Enda kopplingen jag har till Machinima är WoW.

Medlem

Visste inte ens att de fortfarande var aktiva, jag trodde de hade lagt ner för flera år sen.

Medlem

Var nog ca 10 år sen sist man kollade på dem.

Geeks Gaming

Finns bara få staka saker man tittat på hos dom. Resten har bara varit skräp.

Medlem
Skrivet av Devan:

Handen på hjärtat, hur många av er gick och kollade på gamla machinima videor regelbundet?
Gissar: väldigt få här.

De sa inte heller till de som skapat videorna att de skulle ta ner allt så ganska mycket arbetshistorik har försvunnit för ganska många. Så handlar inte BARA om att man inte längre kan kolla på gamla videor, handlar även om folket som jobbat på videor där. Sen så är det lite av en youtube institution som ser ut att gå i graven (om de inte laddar upp gamla videor på någon legacy kanal eller liknande) och det är lite trist.

Medlem

Mest förvånand över att detta inte skedde tidigare, då personerna bakom företaget kändes som typiska skitstövlar, ute efter snabbba cash och utnyttja sina content providers https://www.accursedfarms.com/posts/news/escape-from-machinim...

phi
Medlem

Visste inte ens att de fortfarande existerade.

Frilansare

Känns som om storhetstiden låg strax innan 2006, när dåvarande chefen slutade pga den nya inriktningen.

Medlem

I slutet hade de svårt att ens få över 100k på deras videos och för en kanal som hade över 12 millijoner prenumeranter, då är det ila.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Inside Gaming ♥

Gnällkuk

Har de dessutom inte varit i blåsväder ett antal ggr gällande copyright-strikes?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Devan: Jag höll på att kolla på den nya Transformers serien, blir att se om jag kan hitta den någon annan stans nu..

Medlem

Var det inte dom som gjorde den där korta Mortal Combat serien, jag gillade verkligen den. Men säsong 2 hamnade dock bakom nån betalvägg för att sedan plockas bort helt. Samma hände väl Street Fighter.

Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Var det inte dom som gjorde den där korta Mortal Combat serien, jag gillade verkligen den. Men säsong 2 hamnade dock bakom nån betalvägg för att sedan plockas bort helt. Samma hände väl Street Fighter.

Den med Michael Jai White och Jerri Ryan? För den tycker jag var cool, alltså sjukt "B" men hade velat ha mera ändå. Man kan nog inte göra bättre av MK tror jag, det måste blir lite B liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skyrim cribs var bra som fan.

Medlem

Visste inte ens vad Machinima var, eller att sidan fanns, innan denna artikeln.


signatur

I drank what?

Medlem

Minns främst musikvideon I'm still seeing Breen v1.1 (finns fortfarande lite utspritt på YT, dock inte hittat över 480p-kvalitet - den fanns tidigare i 1080p), tyckte när den gjordes att det var ruggigt imponerande vad det gick att göra med Source-motorn.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Visste inte ens att Battlefield friends låg under Machinima. Jag som bara hade kollat första säsongen

1
Skriv svar