Avstängd

Det finns hopp. 2018 var enligt mig det sämsta spelåret på kanske 10 år. Kantat av fiasko efter fiasko och flopp efter flopp. Förhoppningsvis blir 2019 bättre. I er lista ovan finns följande som väcker mitt intresse:

1. AOE IV - Tyvärr nästan garanterat begränsat till Windows Store & W10, vilket isf innebär att detta kommer skippas av mig och många fler. Synd om så är fallet och hoppas verkligen inte det, då det definitivt finns utrymme för ett bra RTS släpp och ett nytt AOE i synnerhet.

2. Control - Vi vet inte mycket men Remedy kan göra otroligt bra storydrivna SPs. Om det nu även har bra gameplay (vilket remedy dock inte haft sedan typ Max Payne 2...) kan detta bli en stor hit.

3. Doom Eternal - Föregångaren vart hyllad för sin SP, där håller jag inte med utan den var medioker och knappt värt en playthrough... MPn däremot var otroligt bra och återupplivade gamla Q3 / UT - minnen. Att Eternal får mer fokus på bra MP.

4. Dying Light 2 ser snyggt ut, har dock ej testat första men blev sugen på det nu..

5. Metro: Exodus. Ser riktigt snyggt ut och en intressant story. Kan bli bra.

6. Total War: Three Kingdoms - Kina intresserar inte riktigt, men ett riktigt bra TW hade varit på sin plats.

Far Cry: New Dawn såg ut som skit. Vad fan har hänt med den serien kan man undra?

Medlem

@Starwarsmannen: Ganska säker på att du menar 20191, inte 2019... Jag är så sjukt sugen på det, men denna lååååååånga utvecklingstid oroar mig


signatur

I drank what?

Någon som vet om/när det blir en uppföljare till Ghost Recon Wildlands? Wildlands 2? Första installationen släpptes ju i Mars -17 så våren -19 eller -20 borde ju rimligt.

Medlem

De spel jag ser fram emot mest i år är:

1. Anno 1800
2. The Settlers
3. Tropico 6
4. Civilization VI: Gathering Storm

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Lauchen:

Ser ut att komma en hel del bra spel under 2019 men planen är ändå att främst att bara försöka beta av backloggen, eventuellt blir det gamepass efter sommaren och troligen Sekiro för coop:en. Lagom till 2020 lär 2019 releaserna vara patchade till perfektion.

Co-op i Sekiro? Jag har bara hört att From helt skippar multiplayerkomponenten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Kontot avslutas

Jag skulle vilja se nya Joy-Con handkontroller i år.
Stör mig så på att problemet med styrspaken även inträffade för mig


signatur

ゼルダの城

Medlem

@Gustav Höglund: Det stämmer, både jag och min polare hade missat att det endast är singel player.

12
Skriv svar