Recension – Ace Combat 7: Skies Unknown

Robot
Recension – Ace Combat 7: Skies Unknown

Flygspelens svar på Michael Bay är tillbaka, sprängfyllt av attityd, action och lövtunn story. Vi kan inte låta bli att älska det!

#ace-combat-7, #bandai-namco, #recension


Medlem

Ingenting om vr-delen? Och varför är nackdel ett minus 😋

Medlem

Vad menas med "-nackdel"?

Medlem

Autoaim buuuu


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Storyn har väl alltid varit lite udda i Ace Combat-serien?

Fast 6:an hade en mer intressant trailer måste jag säga:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Redaktör
Skrivet av Map-pen:

Vad menas med "-nackdel"?

Det menas att redaktören missade att ta bort en rad kod från betygsmallen. Den slarvern!


signatur
Medlem

Lite sugen på detta. Vet du något om eventuella pspro/ Xbox X förbättringar? Osäker på om man ska vänta på pc release eller köpa till boxen.

Medlem

Testade Ace Combat Assault Horizon och ville verkligen gilla det men näeee... är man en DCS nörd så verkar det svårt med AC.. ändå blir jag sugen på det här. Fanå!

Fragtjuv
Skrivet av Kilrah:

Testade Ace Combat Assault Horizon och ville verkligen gilla det men näeee... är man en DCS nörd så verkar det svårt med AC.. ändå blir jag sugen på det här. Fanå!

Skulle precis skriva samma sak själv. Hade verkligen velat älska det här men flyger vidare i min Cessna i FSX och försöker lära mig F-15 i DCS istället :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Skulle precis skriva samma sak själv. Hade verkligen velat älska det här men flyger vidare i min Cessna i FSX och försöker lärarna mig F-15 i DCS istället :).

Man ska inte blunda för att det faktiskt är lite skillnad mellan att sitta 50 meter bakom planet när man flyger det och att lägga en halvtimme på att bara starta det. Även om både DCS och Ace Combat handlar om flygplan.


signatur
Medlem

118 missiler ... OK arkad. "looks like he got what it takes".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Älskar Ace Combat, blir att skaffa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är lite sugen på ett lightweight flightsim, kan detta vara något? Vill ha lite realism med inte för mycket, gör mig inget med oändlig ammunition etc. men kan man spela i cockpit view? Behöver man missile lock för att träffa? Kan man använda HOTAS? Får man starta och landa etc? Älskade Il-2 Sturmovic, det var visserligen inte arcade, men då planen var så gamla var de enkla att hantera. Skulle gärna hitta ett spel med samma svårighetsgrad fast moderna plan, vilket per automatik betyder mer arcade.

Har försökt hitta information med google men det verkar som det tycks att alla rent instinktivt bör veta vad det innebär med ett arcade flightsim, så det finns ingen anledning att skriva ut det.

Fragtjuv

@Tomas Helenius: Så är det ju förstås! Kanske skulle ge det en chans trots allt. Verkar ju vara ett sanlöst ös i alla fall.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

@Ristaaf:
Cockpit view - yes.

Missile lock - jo, men det är rätt förlåtande kring hur exakt du måste låsa på fienden. Ju längre in i spelet du kommer, desto bättre blir fienderna i luften, vilket borgar för mer exakt lock-on från spelarens sida. Men du låser upp ny utrustning som du kan modda planet med, vilket kan hjälpa till att få snabbare lock-on och liknande perks.

Starta och landa - inte på alla uppdrag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag nöjde mig med att ladda ner PSVR demot. Den är förvisso begränsad till fem minuters speltid men det får räcka iom att jag inte är intresserad av det platta spelet. Vid första bästa rea kommer jag nog köpa det för resten av 45 minuters VR-spel

Medlem

Med tanke på att det är så action orienterat, är det ok att spela med gamepad?

Medlem

Hade det varit 100% Vr hade det blivit köp. Nu känns det inte speciellt lockande.

Medlem

@Mike Stranéus: Tack!, låter som ett spel jag kan uppskatta, får nog bli ett köp framöver.

Medlem

Detta kan nog bli ett köp. Har sedan barnsben gillat stridsflygplan och flygsimulatiorer, men nu var det ett bra tag sedan jag spelade ett sådant. Detta ser ut som en lagom avancerad "arcade-sim" att åter sätta sig i cockpiten med.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Detta kan nog bli ett köp. Har sedan barnsben gillat stridsflygplan och flygsimulatiorer, men nu var det ett bra tag sedan jag spelade ett sådant. Detta ser ut som en lagom avancerad "arcade-sim" att åter sätta sig i cockpiten med.

Testa warthunder det är gratis. Där kan man börja på arkad och gå över till mer realistiskt om man känner för det. Flygplan från 30 talet till de tidiga jetplanen. Finns även båtar tanks och helikoptrar. Däremot är det ett online spel.

Medlem

Kan man starta och landa från hangarfartyg?
I så fall är jag hooked.

Medlem

@jOnÄTÄn: Tackar för tipset, men nu slog jag precis till på AC7. Föredrar "single player". Men skulle jag bli sugen på lite "multiplayer" så kostar det ju inget att prova "War Thunder".

Skribent

@Bulberfoot:
Det förekommer i spelet. Men ungefär lika ofta som en bra låt i melodifestivalen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent

@Petrik:
Helt ok att köra med gamepad.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Svar på Michael bay = hur man pajjar ett franchise för tiotals miljoner fans efter att ha inbillat dem att deras drömmar ska besannas

Inaktiv

Har btw precis spelat några missions i det och det är Ruggigt trevlig arcade action. Sim eller simlikt är det Inte. Den som påstår det har dåliga kunskaper i ämnet eller ljuger

Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testa warthunder det är gratis. Där kan man börja på arkad och gå över till mer realistiskt om man känner för det. Flygplan från 30 talet till de tidiga jetplanen. Finns även båtar tanks och helikoptrar. Däremot är det ett online spel.

Hade stora förhoppningar på war thunder men tyvärr är realism läget på tok för dåligt och borde inte kallas realism. Battleground Europe (eller World War II Online som det hette innan)är det enda spelet med flygning, stridsvagnar och strid som är värt att kallas för sim eller med någorlunda realism. Lärde mig. Flyga i det med Stukas och ME.

Medlem

Verkar bra, men jag skulle gärna sett hur det är i VR, ni får gärna uppdatera detta på FZ om ni har möjlighet.

Har PSVR och är sugen på detta.

Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Verkar bra, men jag skulle gärna sett hur det är i VR, ni får gärna uppdatera detta på FZ om ni har möjlighet.

Har PSVR och är sugen på detta.

Nu finns ju inte pSVr på den bästa konsolen (XX) men vad jag har läst så ska delen med pSVr vara grymt bra om än väldigt begränsad till bara några specialuppdrag. Givet köp. Eller vänta på MS nya giv i år

12
Skriv svar