Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd

Förresten visste ni om att man får spelets bästa trinket om man inte dödar någon i detta uppdrag? Jag visste det inte, jag har alltid dödat dom.

Ni kan spola fram till 6 min.

https://www.youtube.com/watch?v=y6r9ajBtO4M


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Förresten visste ni om att man får spelets bästa trinket om man inte dödar någon i detta uppdrag? Jag visste det inte, jag har alltid dödat dom.

Ni kan spola fram till 6 min.

https://www.youtube.com/watch?v=y6r9ajBtO4M

Det hade jag missat! Tror att en och annan strök med i det uppdraget hehe.


signatur

Jump in.

Medlem

@breahl: intressant! Jag hade ihjäl allihopa... Men det kändes då som att det borde gå att fixa uppdraget enbart genom att smyga. Hehe, jag skulle ha kört om uppdraget. Fast jag var så inne i storyn då så jag ville veta vad som händer härnäst.

Medlem

Någon har lyckats ta sig in i det där lilla mystiska huset vid berget.

Han lyckas fixa det i online-läget genom en glitch och lite hjälp från en annan spelare.
Spola till 3:20...

https://www.youtube.com/watch?v=lgVtG8DzaE8

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@breahl: intressant! Jag hade ihjäl allihopa... Men det kändes då som att det borde gå att fixa uppdraget enbart genom att smyga. Hehe, jag skulle ha kört om uppdraget. Fast jag var så inne i storyn då så jag ville veta vad som händer härnäst.

Samma här!

(endgame spoiler alert)

Om man kör om uppdraget efter storyn, får John trinketen då?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: intressant! Jag hade ihjäl allihopa... Men det kändes då som att det borde gå att fixa uppdraget enbart genom att smyga. Hehe, jag skulle ha kört om uppdraget. Fast jag var så inne i storyn då så jag ville veta vad som händer härnäst.

Du kan köra om det nu med.

Han säger i videon att han körde om det när han spelar där, man går in på quester man gjort någonstans i menyn och väljer att man ska spela om det. Då får du trinketen på Marston sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Samma här!

(endgame spoiler alert)

Om man kör om uppdraget efter storyn, får John trinketen då?

Ja det får han, var precis det jag skrev åt Nemo. Han kör om uppdraget i videon.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

@BassemedB:
@Mortaigne:

Jag såg att jag också hade 3/4 i Robberies.

Kom på att jag inte rånat handlaren i Strawberry ännu så jag red dit och rånade stället och länsade även hans hemliga ställe. Det gjorde dock ingen skillnad, jag hade fortfarande 3/4.

Efter det stack jag iväg till Riggs Station. Tänkte att jag skulle testa att råna ett tåg.

När jag nästan var framme vid stationen så hörde jag ett tåg på väg österut. Jag red ikapp tåget och lyckades stanna det strax före Rhodes. Jag rånade passagerarna och länsade alla skåp och lådor jag kunde se inklusive ett par kassavalv. Det uppstod samtidigt en eldstrid med vakterna som eskalerade snabbt och när jag stack därifrån så hade jag en bounty på $800.

Jag kollade sedan upp Robberies igen och nu stod det att den var klar dvs 4/4. Sweet! Så jag hade bara tågrånet kvar och nu var det också fixat.

Gjorde samma sak och det stämde, verkar vara tågrånet som saknades. Tack för hjälpen!

Medlem

@anon_109177: kul att det löste sig!

Medlem
Skrivet av breahl:

Du kan köra om det nu med.

Han säger i videon att han körde om det när han spelar där, man går in på quester man gjort någonstans i menyn och väljer att man ska spela om det. Då får du trinketen på Marston sen.

OK, det måste jag ta och göra!

Must... have... trinket! 🤤

Medlem

Det här spelet har som vi vet fantastiska berättelser!

Vissa upplever man själv när man spelar, andra läser man om i tidningar som New Hanover Gazette och en del hör man talas om från folk på vägen som har massa skoj att berätta.

Sedan har vi förstås de lite mera gåtfulla berättelserna man kan hitta här och där genom att rida i random riktning och utforska lite.

Som den här till exempel. Jag var i södern och såg ett par gravstenar som stod bredvid varandra...

Lila Shelton och Edgar Shelton, 34 respektive 41 år. Verkar ha varit ett par.
Båda avled 1865. Dödsorsaken står på stenarna: Struck by lightning.

Attans otur. Hade de kanske varit och handlat i Armadillo och på hemvägen träffades vagnen av en blixt? Vad hände med deras gård? Hade de barn? Vad hände med dem? Etc.

Ingen aning men jag tycker det är fantastiskt med detaljrikedomen i världen där man kan hitta såna här små berättelser.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Det här spelet har som vi vet fantastiska berättelser!

Vissa upplever man själv när man spelar, andra läser man om i tidningar som New Hanover Gazette och en del hör man talas om från folk på vägen som har massa skoj att berätta.

Sedan har vi förstås de lite mera gåtfulla berättelserna man kan hitta här och där genom att rida i random riktning och utforska lite.

Som den här till exempel. Jag var i södern och såg ett par gravstenar som stod bredvid varandra...

https://i.imgur.com/ov3h3Xe.jpg

Lila Shelton och Edgar Shelton, 34 respektive 41 år. Verkar ha varit ett par.
Båda avled 1865. Dödsorsaken står på stenarna: Struck by lightning.

Attans otur. Hade de kanske varit och handlat i Armadillo och på hemvägen träffades vagnen av en blixt? Vad hände med deras gård? Hade de barn? Vad hände med dem? Etc.

Ingen aning men jag tycker det är fantastiskt med detaljrikedomen i världen där man kan hitta såna här små berättelser.

Ja det är fantastiskt. Dutch mamma ligger ju i Blackwater på kyrkogården.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten visste ni om att man får spelets bästa trinket om man inte dödar någon i detta uppdrag? Jag visste det inte, jag har alltid dödat dom.

Ni kan spola fram till 6 min.

https://www.youtube.com/watch?v=y6r9ajBtO4M

Kul att jag fick grejen redan första gången jag gjorde uppdraget. Man behöver inte vara jätteförsiktig jag slogs men hade inget vapen. "Knockade" ngn. Indianen frågade "dödade du ngn"? "Nej de överlever" blev svaret.!☺

Avstängd
Skrivet av Över45:

Kul att jag fick grejen redan första gången jag gjorde uppdraget. Man behöver inte vara jätteförsiktig jag slogs men hade inget vapen. "Knockade" ngn. Indianen frågade "dödade du ngn"? "Nej de överlever" blev svaret.!☺

Jag gillar lasso och hogtie, väldigt effektivt.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Ja det är fantastiskt. Dutch mamma ligger ju i Blackwater på kyrkogården.

https://i.redd.it/tw2fqui1tcw11.jpg

Det är så sjukt bra världsbygge! Detaljer överallt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag gillar lasso och hogtie, väldigt effektivt.

Ja det är det. Problemet jag hade först var att jag inte lärde mig att svinga lassot över huvudet så man kastar längre och träffar ordentligt. Det är ju väldigt mycket man lär sig efterhand som man spelar och prövar olika med handkontrollrörelser. Att springa rakt på och göra en hogtie direkt lärde jag mig tidigt. Men inte att kasta långt alltså. Fisket kan ju vara väldigt svårt också. Men efter ett tag lär man sig de mer exakta rörelser man bör kunna och sliter inte ut tummen.☺

Nu till en hemsk sak jag gjort.

Jag dödade Gavins vän!! När jag spelat som John upptäckte jag ju hur sliten och förstörd han blivit. Plötsligt när jag var i närheten av sista lägerplatsen dök han upp mitt i skogen. "Gaviiin osv..." Jag sköt honom helt enkelt "mercy killing"😁. Med Otis Millers revolver, så han hann knappt märka ngt och inga vittnen. Så lämnade jag honom. Undrar om något speciellt kommer hända John? Han blir kanske förföljd av spöket? Eller så kommer jag ligga och drömma och vakna skrikandes GAVIIIIN! 😨 🎩 😈

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja det är det. Problemet jag hade först var att jag inte lärde mig att svinga lassot över huvudet så man kastar längre och träffar ordentligt. Det är ju väldigt mycket man lär sig efterhand som man spelar och prövar olika med handkontrollrörelser. Att springa rakt på och göra en hogtie direkt lärde jag mig tidigt. Men inte att kasta långt alltså. Fisket kan ju vara väldigt svårt också. Men efter ett tag lär man sig de mer exakta rörelser man bör kunna och sliter inte ut tummen.☺

Nu till en hemsk sak jag gjort.

Jag dödade Gavins vän!! När jag spelat som John upptäckte jag ju hur sliten och förstörd han blivit. Plötsligt när jag var i närheten av sista lägerplatsen dök han upp mitt i skogen. "Gaviiin osv..." Jag sköt honom helt enkelt "mercy killing"😁. Med Otis Millers revolver, så han hann knappt märka ngt och inga vittnen. Så lämnade jag honom. Undrar om något speciellt kommer hända John? Han blir kanske förföljd av spöket? Eller så kommer jag ligga och drömma och vakna skrikandes GAVIIIIN! 😨 🎩 😈

Ja det finns ju massor av kontroller som inte är uppenbara men som man lär sig efterhand. Även där väldigt detaljerat, det märks att de lagt ned tid på alla delar av spelet.
Det värsta med det är att nu när jag spelar andra spel så känns de flesta...lite B på olika sätt jämfört med RDR 2...

Haha, mercy killing till slut alltså! Ja, den stackarn ser riktigt nedbruten ut i epilogen...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det är det. Problemet jag hade först var att jag inte lärde mig att svinga lassot över huvudet så man kastar längre och träffar ordentligt. Det är ju väldigt mycket man lär sig efterhand som man spelar och prövar olika med handkontrollrörelser. Att springa rakt på och göra en hogtie direkt lärde jag mig tidigt. Men inte att kasta långt alltså. Fisket kan ju vara väldigt svårt också. Men efter ett tag lär man sig de mer exakta rörelser man bör kunna och sliter inte ut tummen.☺

Nu till en hemsk sak jag gjort.

Jag dödade Gavins vän!! När jag spelat som John upptäckte jag ju hur sliten och förstörd han blivit. Plötsligt när jag var i närheten av sista lägerplatsen dök han upp mitt i skogen. "Gaviiin osv..." Jag sköt honom helt enkelt "mercy killing"😁. Med Otis Millers revolver, så han hann knappt märka ngt och inga vittnen. Så lämnade jag honom. Undrar om något speciellt kommer hända John? Han blir kanske förföljd av spöket? Eller så kommer jag ligga och drömma och vakna skrikandes GAVIIIIN! 😨 🎩 😈

Haha, priceless!

Plot twist: Gavin dyker plötsligt upp! 😱😬

"Hi, my name is Gavin! Have you seen my friend Nigel? I've been looking for him everywhere. Where can he be?.. Nigel! NIIIGEEEL!!!"

😯😬😁😂

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Haha, priceless!

Plot twist: Gavin dyker plötsligt upp! 😱😬

"Hi, my name is Gavin! Have you seen my friend Nigel? I've been looking for him everywhere. Where can he be?.. Nigel! NIIIGEEEL!!!"

😯😬😁😂

Haha det hade varit perfekt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten visste ni om att man får spelets bästa trinket om man inte dödar någon i detta uppdrag? Jag visste det inte, jag har alltid dödat dom.

Ni kan spola fram till 6 min.

https://www.youtube.com/watch?v=y6r9ajBtO4M

Jag lyckades spela om uppdraget utan att ha ihjäl någon och nu har jag också trinketen.

Tack för tipset!

Men jag tyckte att det var mycket svårare än jag kom ihåg!

Jag tittade på några videoklipp där de spelar samma uppdrag. I de klippen så var vakterna i princip blinda och supertröga, men när jag spelade igår så var de på hugget hela tiden.

Jag smög väldigt försiktigt och ljudlöst som en ninja men trots det så upptäckte vakterna mig hela tiden. Det var som att alla hade fått röntgenblick och superhörsel. När de upptäckte mig så hamnade jag i kraftig korseld eftersom jag var "mitt i smeten" och jag dog tre gånger på det viset när jag försökte smyga in i lägret från olika håll.

Jag försökte även med lassotaktik där jag binder vakterna en och en. Men så fort jag fångat in en vakt med lassot så skrek han på hjälp och de andra vakterna stormade stället på några sekunder.

Till slut testade jag en liten fint i stället. Jag distraherade vakterna så att alla följde efter mig. Sedan sprang jag en bit bort från lägret, vände mig om och smög tillbaka i en båge runt gänget som jagade mig. Det funkade bra. Jag tog mig tillbaka till lägret och lyckades sno prylarna precis innan gänget kom tillbaka.

Funderar på varför det var så svårt helt plötsligt. Är uppdragen svårare när man spelar om dem? Eller har Rockstar patchat uppdraget så att det blivit svårare?

Eller hade jag bara extremt oflyt? Mycket möjligt det också!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det finns ju massor av kontroller som inte är uppenbara men som man lär sig efterhand. Även där väldigt detaljerat, det märks att de lagt ned tid på alla delar av spelet.
Det värsta med det är att nu när jag spelar andra spel så känns de flesta...lite B på olika sätt jämfört med RDR 2...

Haha, mercy killing till slut alltså! Ja, den stackarn ser riktigt nedbruten ut i epilogen...

Min fetning.
Ja det var ju inte speciellt kul att dra igång Assassins Creed Odyssey (PC). Försökte intala mig att ge det en chans - det har säkert andra kvalitéer, men efter någon timme så gav jag upp. Kändes bara.. mäh..

Avstängd
Skrivet av Leon_:

Min fetning.
Ja det var ju inte speciellt kul att dra igång Assassins Creed Odyssey (PC). Försökte intala mig att ge det en chans - det har säkert andra kvalitéer, men efter någon timme så gav jag upp. Kändes bara.. mäh..

Jag har exakt samma problem. Jag har spelat ut Odyssey, som tur var gjorde jag det innan RDR2. Men nu då jag ska spela expansionen så känns det helt värdelöst. Man rider ju på häst där med men känns inte alls lika bra, där är ju dessutom hästen odödlig i princip. Jag spelade en bit på expansionen men återvände snabbt till Red dead igen, rockstar har förstört mina andra spel. Jag vill ha refund haha, det blir rockstar som får ge mig det eftersom dom förstört för dom andra.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Finns det förresten någon hjälpgrupp man kan få stöd av för folk som är beroende av RDR2? Känns som att tre genomspelningar är lite extremt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag har sökt jobb som hästskötare. Uppgav mitt red dead 2 som cv, kanske får det. Ifall jag får det ska jag fixa någon bild med jag och hästen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har exakt samma problem. Jag har spelat ut Odyssey, som tur var gjorde jag det innan RDR2. Men nu då jag ska spela expansionen så känns det helt värdelöst. Man rider ju på häst där med men känns inte alls lika bra, där är ju dessutom hästen odödlig i princip. Jag spelade en bit på expansionen men återvände snabbt till Red dead igen

Jag har funderat på om jag kanske borde skaffa Odyssey, men det verkar ju kört. RDR2-effekten är för stark så jag skulle bara känna likadant!

Medlem
Skrivet av breahl:

Finns det förresten någon hjälpgrupp man kan få stöd av för folk som är beroende av RDR2? Känns som att tre genomspelningar är lite extremt.

Jag är fast i post-story... det är lika illa! Omöjligt att släppa Vilda västern-världen som Rockstar byggt upp! 😬😀

Jag har spelat klart storyn och epilogerna för länge sedan och nu rider jag bara runt och gör allt och inget, och jag har sjukt kul!

Det är lustigt för inget annat spel har haft den här effekten på mig. Vanligtvis när jag spelat klart så släpper jag spelet och kör igång nästa spel, men med RDR2 är det omöjligt.

Det här är inte ett spel, det är en drog!

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har sökt jobb som hästskötare. Uppgav mitt red dead 2 som cv, kanske får det. Ifall jag får det ska jag fixa någon bild med jag och hästen.

https://i.imgur.com/HxdCALy.jpg

Haha, sjukt kul! Med sånt CV borde det vara lugnt.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha, sjukt kul! Med sånt CV borde det vara lugnt.

Jag nämnde dock aldrig hur många hästar jag haft ihjäl i spelet haha. Har blivit några stycken på mina tre genomspelningar.

Men Araben jag har nu har jag haft sedan början i tredje genomspelningen, är på kapitel 3 nu i den.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Apropå hästar, jag fixade äntligen Horseman 9 challenge där man måste rida från Van Horn till Blackwater på max 17 minuter utan att nudda vatten.

Endast en Horseman challenge kvar nu! Tämja en häst av varje vild hästras.

Det ska tydligen finnas 9 raser i spelet som räknas som vilda. De finns ju utspridda här och där och rör på sig en hel del så man får leta runt. Ska bli intressant!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Apropå hästar, jag fixade äntligen Horseman 9 challenge där man måste rida från Van Horn till Blackwater på max 17 minuter utan att nudda vatten.

Endast en Horseman challenge kvar nu! Tämja en häst av varje vild hästras.

Det ska tydligen finnas 9 raser i spelet som räknas som vilda. De finns ju utspridda här och där och rör på sig en hel del så man får leta runt. Ska bli intressant!

Kör du lasso när du fångar dom?


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar