Senaste filmen du såg

Medlem

Bird Box som droppade på Netflix igår med Sandra Bullock. Bra film som rekommenderas.

Medlem

Skämmerskans dotter

Filmen riktar sig (troligen) till barn i 12-15 års-åldern. Detta blir extra tydligt på slutet av filmen, då den helt och hållet undviker att nämna den troliga konsekvensen av huvudpersonernas handlingar.

Det jag ogillar mest med filmen är framför allt att...

filmen slutar med att hjältarna firar och är glada, men det känns som om att den logiska följden av det som hände i filmens huvudstad precis innan slutscenen borde rimligtvis vara början på ett inbördeskrig. Så varför firar de egentligen? Känns bara fel

En någolunda välgjord film. Om det inte hade varit för slutet, så hade jag trots att jag knappast tillhör målgruppen gett den en trea, Nu blir betyget dock bara två av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

The Post, drama om New York Times och (främst) The Washington Post runt kontroverserna att publicera hemlighetstämplade dokument om Vietnam-kriget.

Bra, men något långsamt emellanåt.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Aquaman. Över all förväntan, riktigt underhållande film!


signatur

I drank what?

Medlem

Guardians of the galaxy vol 2

Sämre än ettan, men okej.

Ger den med nöd och näppe Tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Kings Choice.

Handlar om norska kungafamiljen när Tyskland invaderade Norge under andra världskriget. Överträffade mina relativt höga förväntningar och är nog en av de bästa krigsdraman jag har sett.

Medlem

Såg Deadpool 2 Extended cut och såg innan dess A quite place. Båda är riktigt bra!


signatur

Infestissumam

Medlem

@Athaleos: Den filmen har jag haft mina ögon på. Låter som ett säkert val.


signatur

Infestissumam

Medlem

Isle of Dogs

En underhållande och bildskön stop-motion-film av Wes Andersson. Rekommenderas!

Betyg: 8/10

Medlem

Solo: a star wars story.
Mycket fan service och helt okej action, gjorde sig bra i 4k och hdr. Ganska långsam i mitten dock. Men mil bättre än den fruktansvärda the last jedi.
7/10.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bird Box, helt ok film men jag känner numera att skräckfilmer inte är för mig längre

Medlem

Last Jedi, ganska meh.

Skrivet av Akronym:

Guardians of the galaxy vol 2

Sämre än ettan, men okej.

Ger den med nöd och näppe Tre av fem.

Heh, jag tillhör den motsatta sidan. Tycker 2an var en stor förbättring från 1an


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Equalizer

Har missat filmen totalt och såg att tvåan kom sent förra året. Kände att det var dags att ge den en chans. Ganska speciell actionrulle enligt mig!

Medlem

Allied

Hade stått i filmhyllan och hånat mig länge nog, så tog mig tiden att se filmen och är överlag ganska glad att jag gjorde det. Gillade hur handlingen utvecklade sig, karaktärerna likaså. Samt twisten i filmen. Kan rekommenderas om man gillar WW2-thrillers (med lite romantik och drama inblandat).

Medlem

Thor - Ragnarök

En typisk marvel film som är sådär lagom underhållande med en någolunda förutsägbar intrig.

Det enda som överraskade mig på riktigt var, ironiskt nog den detalj som sänkte mitt betyg av filmen ett snäpp, nämligen...

när evakueringen av Asgård håller på att gå åt Hel-vete (förlåt) så dyker helt plötsligt Loke upp och räddar dagen. Det hade jag inte förutsett.
Hela den grejen känns så krystad, bara en lösning för att inte tvingas skriva ur Loke ur franchisen. Även om jag måste medge att jag alltid har tyckt att Loke var den mest intressanta karaktären i hela Marvel universumet, så känns detta så komplett "out of charachter" för Loke så att det blir "cringe alert" av det.

Således blir betyget Två åskgudar av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

@MaLiBu: Jag tror inte att Bird Box kategoriseras som en skräckfilm utan mer åt thrillerhållet.

Senaste jag såg på bio var Aquaman men trotts rätt låga förväntningar så var den inge vidare. Helt okej film men inte alls lika bra manus och fightingscener som andra filmer i samma kategori som t ex Marvels filmer.

Senaste filmen allmänt var Bird Box och den var en rätt stark 3/5. Den hade en del riktigt spännande scener där jag kände att filmen hade potential att bli en 5/5 men i slutet kände jag att den drog ut lite för länge och det var oerhört svårt att tycka om Sandra Bollocks karakär men ändå en fin alternativ film om föräldraskap Sevärd.

Medlem

The Predator 2018

Fruktansvärd. Jag hade inga förväntningar alls, men lyckades ändå bli besviken. Ett gäng komiker (förlåt, soldater menade jag) med PTSD och psykiska diagnoser slåss mot ett par predators som är skottsäkra, utom när manuset säger att de ska bli skadade. Ingen spänning, tråkig action, fåniga karaktärer.

Medlem

Efter Jockes Gettysburg stream förra veckan så klämde jag både Gettysburg och Gods and Generals i helgen - som alltid en mycket trevlig filmresa!

Gettysburg ligger oerhört högt på min topplista av filmer, tillsammans med Jurassic Park. Och appropå dinosaurier så såg jag även Jurassic World Fallen Kingdom för ett tag sen. Betydligt bättre än Jurassic World, men tyvärr faller den platt när det kommer till karaktärer och skådespel av Chris Pratt och Bryce Dallas Howard - det är många mil från Sam Neil och Laura Dern!

(Kan även passa på och tipsa om Jurassic Park boken, mycket läsvärd!)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Istället för att göra en ny tråd lånar jag denna lite istället.

En liten teaser på den kommande Ghostbusters-filmen släpptes för inte så längesen. Den skall regisseras av Jason Reitman, son till Ivan Reitman regissören till Ghostbusters 1 & 2 och kommer inte ha något med smörjan som släpptes 2016 att göra utan kommer antingen vara en renodlad uppföljare eller åtminstone vara i samma universum som dom första två filmerna.

Vet inte varför(kan ha med sången och ljuden i teasern att göra!) men blev förbannat hypad då jag älskar originalen(främst första då) och fick lite hopp om att detta kan kanske bli bra.(Det kommer 100% bli bättre än 2016 års fiasko iallafall)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Sett ANNA AND THE APOCALYPSE två gånger nu och älskar den.

Rekommenderas starkt till er som gillar musikaler!

Frilansare
Skrivet av Roten:

Efter Jockes Gettysburg stream förra veckan så klämde jag både Gettysburg och Gods and Generals i helgen - som alltid en mycket trevlig filmresa!

Gettysburg ligger oerhört högt på min topplista av filmer, tillsammans med Jurassic Park. Och appropå dinosaurier så såg jag även Jurassic World Fallen Kingdom för ett tag sen. Betydligt bättre än Jurassic World, men tyvärr faller den platt när det kommer till karaktärer och skådespel av Chris Pratt och Bryce Dallas Howard - det är många mil från Sam Neil och Laura Dern!

(Kan även passa på och tipsa om Jurassic Park boken, mycket läsvärd!)

Härligt! Måste nog få tag på Gettysburg till helgen för omtittning igen.

Min senaste: Bird box. Mysryslig med kajko slut.

Medlem

Såg Venom i förrgår. Vansinnigt dålig film, och de får fan inte ett rätt om karaktären Venom. Det är en monstruöst dålig film sett till story och karaktärer.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem

Secret Window med Johnny Depp.

Medlem

Before I wake

Skulle kategorisera den som en "Skräckfilm-light".

Om du gillar jump scares, så är det här kanske en film för dig.
Om du inte gillar jump scares, så rekommenderar jag att du undviker den.

En väldigt oinspirerad film i mitt tycke.

Ett av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av heady89:

Bird Box som droppade på Netflix igår med Sandra Bullock. Bra film som rekommenderas.

Såg den igår också. Bra film

Den bekräftar dock att du ALDRIG ska resa i NÅGOT fordon, NÅGONSIN, NÅGONSTANS med Sandra Bullock.


signatur

I drank what?

Medlem

Black Klansman (eller BlacKKKlansman som titeln skrivs)

Riktigt sevärd film. Rekommenderas.

Skägg.
10 Chambers

Såg Game Night igår, med Bateman från Ozark och Kyle Chandler från Bloodline. Båda de två spelade ju svårt pressade individer med ett lika svårt uttryck 99 % av tiden. Kul att se dem i en lättsam komedi om en spelkväll som spårar. Sevärd, om man är på det humöret.

3 av 5 kidnappningar.


signatur
Ambassadör
League of Legends
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg Game Night igår, med Bateman från Ozark...

Känner Bateman från Arrested Development så är van att se honom i komedier. Klarar inte av Ozark då jag bara kan koppla honom med komedier. Anser att Jesse Plemons (polis-grannen) är en av de bästa skådespelarna just nu, han förvånar alltid.

Inaktiv

Sett i januari:

Get Out (4/5)
Edit - Kan Andrev få en vän? (2/5)
Conan Without Borders (3/5)
Friends from College - Säsong 2 (3/5)
Downsizing (3/5)
Fyre (3/5)
Suburbicon (2/5)
The Circle (1/5)
Guldbaggegalan 2019 (2/5)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dali:

Känner Bateman från Arrested Development så är van att se honom i komedier. Klarar inte av Ozark då jag bara kan koppla honom med komedier. Anser att Jesse Plemons (polis-grannen) är en av de bästa skådespelarna just nu, han förvånar alltid.

Synd, gillade Ozark rejält. Bara sett Plemons i det där Black Mirror-avsnittet.


signatur
Skriv svar