Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

@Över45: Hehe, trevligt med recap av skattjakten. Fick jag ju "uppleva" det i alla fall

@breahl: Det är ju mystiskt om liken har försvunnit för dig... När du säger det så undrar jag om det inte var ett par döingar där när jag kom dit första gången för läääänge sedan. Undrar om det är något Rockstar patchat bort? Underligt är det i alla fall.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Fler mysterier, vissa hade jag inte sett.

https://www.youtube.com/watch?v=HjDWXNYQQHo

Jag gillar OutlawGary på youtube. Han spelar verkligen och prövar underliga saker med lagom med humor.🙂 Han har ju inte supermånga följare som MrBoss. Men känns mer som vem som helst och verkar gilla vad han gör.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Hehe, trevligt med recap av skattjakten. Fick jag ju "uppleva" det i alla fall

@breahl: Det är ju mystiskt om liken har försvunnit för dig... När du säger det så undrar jag om det inte var ett par döingar där när jag kom dit första gången för läääänge sedan. Undrar om det är något Rockstar patchat bort? Underligt är det i alla fall.

Jag måste väl haft en väldig tur som fick uppdraget. Om liken till och med försvunnit. Jag gör nog en sista koll där när jag har tid. Har inte börjat om än. Det här mysteriet har ju tagit på mig så jag till och med börjat bli sur på R*. 🙁 Men för att kolla om JAG har kvar uppdraget måste jag ju kolla kap 2. Har ingen sparfil från så tidigt. Kul med underliga saker. Men inte på detta sätt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag måste väl haft en väldig tur som fick uppdraget. Om liken till och med försvunnit. Jag gör nog en sista koll där när jag har tid. Har inte börjat om än. Det här mysteriet har ju tagit på mig så jag till och med börjat bli sur på R*. 🙁 Men för att kolla om JAG har kvar uppdraget måste jag ju kolla kap 2. Har ingen sparfil från så tidigt. Kul med underliga saker. Men inte på detta sätt.

Ja, vissa har det bra! Nä, men jag tycker nog att Rockstar borde sälja uppgraderingar av spelet separat så att man kan komma åt grejer i alla fall. Även solen har sina fläckar!


signatur

Jump in.

Avstängd

En ny bra video om vad som hände i Blackwater massakern, kolla den inte förresten om du inte klarat spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=7lTiuQYXO38


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: mycket intressant! Journalen och alla andra texter här och där är riktigt välskrivna och underhållande.

Medlem

Jag hade en stund över och slängde ihop en lista.

Du vet att du spelat mycket RDR2...

... när det är svinkallt ute och du står och huttrar i väntan på bussen och utbrister "Fan, nu skulle man haft Arthurs björnmössa!"

... när du ska ut och gå en sväng och känner att du gärna tar med ett lasso. Och du ser massor av möjligheter att använda det!

... när du står i matkön på ICA och någon råkar knuffa dig och din första tanke är "Vad ska jag göra? Greet eller Antagonize?!"

... när du ser fyra hästryttare som är ute och rider och du ropar spontant "Dutch! Bill! Charles! Lenny!"

... när du hälsar på hos folk och känner ett starkt behov att öppna alla skåpdörrar och dra ut alla byrålådor.

... när någon råkar välta ett glas vin över dina kläder och du instinktivt tänker "Lugn och fin nu så jag inte får en bounty på mig!!"

... när du kliver in på lokala puben och hör dig själv säga "Mister!! Kan jag få en whisky, en älgstek, rum över natten och ett Deluxe-bad!"

Fritt fram att fylla på med mer om ni har

Medlem
Skrivet av Nemo:

@breahl: mycket intressant! Journalen och alla andra texter här och där är riktigt välskrivna och underhållande.

Skrev en del om journalen och att man skulle läsa allt man hittade långt tillbaks i tråden. Det är ju kul att de upptäckt det på youtube också haha ha😜😁. Skämt åsido så ger det lite mer cred till R* som bemödar sig om alla dessa detaljer. Det är ju många fina teckningar i journalen också. Arthur är konsnärlig! Eller man funderar på vilka som haft ett sådant jobb på R*. Skriva massor av saker,tidningar, brev, teckna m.m.m Grejer som bara några få spelare kanske upptäcker, läser eller tittar på. Otroligt genomförande av allt i spelet! 👍

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag hade en stund över och slängde ihop en lista.

Du vet att du spelat mycket RDR2...

... när det är svinkallt ute och du står och huttrar i väntan på bussen och utbrister "Fan, nu skulle man haft Arthurs björnmössa!"

... när du ska ut och gå en sväng och känner att du gärna tar med ett lasso. Och du ser massor av möjligheter att använda det!

... när du står i matkön på ICA och någon råkar knuffa dig och din första tanke är "Vad ska jag göra? Greet eller Antagonize?!"

... när du ser fyra hästryttare som är ute och rider och du ropar spontant "Dutch! Bill! Charles! Lenny!"

... när du hälsar på hos folk och känner ett starkt behov att öppna alla skåpdörrar och dra ut alla byrålådor.

... när någon råkar välta ett glas vin över dina kläder och du instinktivt tänker "Lugn och fin nu så jag inte får en bounty på mig!!"

... när du kliver in på lokala puben och hör dig själv säga "Mister!! Kan jag få en whisky, en älgstek, rum över natten och ett Deluxe-bad!"

Fritt fram att fylla på med mer om ni har

....när du får se något djur och tänker att jag måste studera och se om det har tre stjärnor.

Medlem

@Över45:

Har ett par till...

Du vet att du spelat mycket RDR2...

... när du äter en schysst stek på lunchen och känner "Ahhhh! Fulla cores!"

... när du vaknar och hoppar in i duschen på morgonen och tänker "höhö, nu slipper jag bli bitchslappad av Miss Grimshaw för att jag är för skitig".

(jag är inte spelskadad... inte ett dugg! 🤪😵🤤😂)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@Över45:

Har ett par till...

Du vet att du spelat mycket RDR2...

... när du äter en schysst stek på lunchen och känner "Ahhhh! Fulla cores!"

... när du vaknar och hoppar in i duschen på morgonen och tänker "höhö, nu slipper jag bli bitchslappad av Miss Grimshaw för att jag är för skitig".

(jag är inte spelskadad... inte ett dugg! 🤪😵🤤😂)

...när du väntar på tåget och funderar över vad dina medpassagerare har för värdesaker på sig.

...när du på pubkvällen ropar "Leeennnyy" efter ditt sällskap och random snubbe leende nickar igenkännande.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: haha, höjdare!

Låter helfestligt det där med "Leeennnyy".

Undrar om det skulle funka lika bra med "GAVIN! GAAAAVIIIN!"

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: mycket intressant! Journalen och alla andra texter här och där är riktigt välskrivna och underhållande.

Ja hoppas verkligen det blir en expansion bakåt i tiden som det ryktas om.

Skulle vara kul att spela allt det där!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Denna var ganska cool med, verkar som att night folks som man stöter på i swamps kommer från en viss familj.

https://www.youtube.com/watch?v=SxkCoJ5bp1w


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45:

Har ett par till...

Du vet att du spelat mycket RDR2...

... när du äter en schysst stek på lunchen och känner "Ahhhh! Fulla cores!"

... när du vaknar och hoppar in i duschen på morgonen och tänker "höhö, nu slipper jag bli bitchslappad av Miss Grimshaw för att jag är för skitig".

(jag är inte spelskadad... inte ett dugg! 🤪😵🤤😂)

När man cyklar till jobbet och ropar "Helloo Misterrr!" till alla man möter.

Inaktiv

Vet inte om någon annan har upplevt samma sak, men har klarat samtliga kapitel och epiloger, men har fortfarande bara fått 3/4 Robbery Types avklarade. Någon som vet om det är en del som inte tillgodoräknas i uppdragen?

Edit : Har gjort personrån och butiksrån i efterhand, men verkar inte vara någon av dessa som saknas.

Gen
Medlem
Skrivet av breahl:

Nä du lär nog få vänta. Kanske får höra något till hösten eller så.

Hoppas att det inte dröjer för länge. Efter att ha sålt PS4 versionen till en kompis saknar man det mer och mer.

Medlem
Skrivet av anon_109177:

Vet inte om någon annan har upplevt samma sak, men har klarat samtliga kapitel och epiloger, men har fortfarande bara fått 3/4 Robbery Types avklarade. Någon som vet om det är en del som inte tillgodoräknas i uppdragen?

Edit : Har gjort personrån och butiksrån i efterhand, men verkar inte vara någon av dessa som saknas.

Vad jag sett så är det de här rånen man ska ha gjort för att få 4/4 Robbery Types:

1 Coach Robbery
1 Home Robbery
1 Shop Robbery
1 Train Robbery

Jag antar att det bara är att göra om rånen en i taget tills det står 4/4.

Avstängd

Upptäckte idag att man kan få repeating shotgun rätt tidigt med i en stuga lite ovanför wallace station. Sitter en sur gammal tant där inne, hon har geväret i källaren.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Vad jag sett så är det de här rånen man ska ha gjort för att få 4/4 Robbery Types:

1 Coach Robbery
1 Home Robbery
1 Shop Robbery
1 Train Robbery

Jag antar att det bara är att göra om rånen en i taget tills det står 4/4.

Hmm, jag har också 3/4 och jag är helt säker på att jag gjort allihop. Vissa flera gånger dessutom. Märkligt.


signatur

Jump in.

Medlem

@anon_109177:
@Mortaigne:

Jag kollade runt lite och det verkar som att det är shop robbery som inte alltid registreras.
De här varianterna har visst funkat för en del spelare så att de fått 4/4:

Råna doktorns shop i Valentine.

Walk to the back room, you'll find a steel door and they won't let you in. Go back to the main room, take your weapon out and aim at the doctor, you will get a prompt to press Up on the D-Pad to get him to take you to the backdoor. Once its open, go in and kill everyone and you should get credit for it.

Råna General Store i Strawberry.

Go to Strawberry General Store, peek into the basement window facing the main street to spot the secret room. Then just head back into the store and make the shop owner show you the room. No need to kill anyone.

Det borde även funka att råna Gunsmith i Rhodes.

Man måste ta sig ned i källaren och rädda snubben som är fången där. Men man får inte vänta för länge, annars dör han.

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

@BassemedB:
@Mortaigne:

Jag kollade runt lite och det verkar som att det är shop robbery som inte alltid registreras.
De här varianterna har visst funkat för en del spelare så att de fått 4/4:

Råna doktorns shop i Valentine.

Walk to the back room, you'll find a steel door and they won't let you in. Go back to the main room, take your weapon out and aim at the doctor, you will get a prompt to press Up on the D-Pad to get him to take you to the backdoor. Once its open, go in and kill everyone and you should get credit for it.

Råna General Store i Strawberry.

Go to Strawberry General Store, peek into the basement window facing the main street to spot the secret room. Then just head back into the store and make the shop owner show you the room. No need to kill anyone.

Det borde även funka att råna Gunsmith i Rhodes.

Man måste ta sig ned i källaren och rädda snubben som är fången där. Men man får inte vänta för länge, annars dör han.

Jag har faktiskt gjort alla de rånen, så kan inte vara det heller...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@BassemedB:
@Mortaigne:

Jag kollade runt lite och det verkar som att det är shop robbery som inte alltid registreras.
De här varianterna har visst funkat för en del spelare så att de fått 4/4:

Råna doktorns shop i Valentine.

Walk to the back room, you'll find a steel door and they won't let you in. Go back to the main room, take your weapon out and aim at the doctor, you will get a prompt to press Up on the D-Pad to get him to take you to the backdoor. Once its open, go in and kill everyone and you should get credit for it.

Råna General Store i Strawberry.

Go to Strawberry General Store, peek into the basement window facing the main street to spot the secret room. Then just head back into the store and make the shop owner show you the room. No need to kill anyone.

Det borde även funka att råna Gunsmith i Rhodes.

Man måste ta sig ned i källaren och rädda snubben som är fången där. Men man får inte vänta för länge, annars dör han.

Har gjort alla utom den i Strawberry, får testa det då!


signatur

Jump in.

Avstängd

Det finns ju ett rån i st denis med, det glömde han nämna. Där dom spelar poker.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_109177:

Jag har faktiskt gjort alla de rånen, så kan inte vara det heller...

Synd att det inte funkade. Undrar vad det kan vara i så fall.

Skrivet av breahl:

Det finns ju ett rån i st denis med, det glömde han nämna. Där dom spelar poker.

Jag tänkte också på det men jag hittade inget inlägg som bekräftade att det också räknas i det här fallet. Men det borde ju också funka.

Jag såg att någon hade en teori om att fence i St Denis också kunde räknas som shop robbery. Det låter väl rimligt för det finns ju ett hemligt ställe där också med folk man ska rädda.

Medlem

@anon_109177:
@Mortaigne:

Jag såg att jag också hade 3/4 i Robberies.

Kom på att jag inte rånat handlaren i Strawberry ännu så jag red dit och rånade stället och länsade även hans hemliga ställe. Det gjorde dock ingen skillnad, jag hade fortfarande 3/4.

Efter det stack jag iväg till Riggs Station. Tänkte att jag skulle testa att råna ett tåg.

När jag nästan var framme vid stationen så hörde jag ett tåg på väg österut. Jag red ikapp tåget och lyckades stanna det strax före Rhodes. Jag rånade passagerarna och länsade alla skåp och lådor jag kunde se inklusive ett par kassavalv. Det uppstod samtidigt en eldstrid med vakterna som eskalerade snabbt och när jag stack därifrån så hade jag en bounty på $800.

Jag kollade sedan upp Robberies igen och nu stod det att den var klar dvs 4/4. Sweet! Så jag hade bara tågrånet kvar och nu var det också fixat.

Avstängd

Man kan tydligen göra häst glitchen vart som helst. Denna gjorde det i en livestream i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=oAyD306nw6M


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

SIRS!!

I have been seeking for two dead men in an old jail. My friend Arthur told me about a treasuremap he found in one of the cells, I still got the map in my satchel. He left it for me a long time ago and told me how he found the treasure. I wanted to check if the two skeletons of the men still could be found. I found the right place but the two deseased where not there. But at least I've still got the map as an evidence of the treasurehunt my friend did. Another strange thing at the place was that I found a gold bar in a lockbox at the same spot that my old friend told me he found one years ago. So someone must have placed a new gold bar there. Strange! I've also found some small treasures at other places Arthur told me about. One in an old chimney, that was the only thing left of an old house. A gold nugget and some jewelery was what i found there. So some thief or madman hides treasures in the same places he probably hid things long ago.

Your friend forever!

J.M

Medlem
Skrivet av breahl:

Man kan tydligen göra häst glitchen vart som helst. Denna gjorde det i en livestream i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=oAyD306nw6M

Testade på stället i den första videon och det fungerar men just det området är väldigt frustrerande att göra det i. Svår terräng; trångt med stenbumlingar, bergskullar/kanter mm. och sen både vargar och grizzlybjörnar som spawnar precis därikring så det är ju intressant att det funkar på andra ställen också. Tyckte väl att det kändes konstigt att en sån här glitch skulle vara bunden till ett visst område och inte enbart till händelsen! Upptäckte även att om man har fler än en temporary horse så de-spawnar alla utom en om man slår upp läger eller laddar om en sparfil... woops! Försvann bl.a. en fin Fox Trotter där när jag tänkte att jag skulle vila tills morgonen innan jag drog vidare. Tror det är den som man senast ridit på som stannar (tillsammans med din main som har din sadel på sig, såklart).

Efterårt så blev jag väldigt frustrerad eftersom jag lyckades få en silver Turkoman som jag tog med mig hela den långa vägen ner till stallet utanför Van Horn, bara för att sen upptäcka att den inte gick att ställa in i stallet eftersom det var en s.k. "gang horse" dvs det var en kopia av en unik (ironi?) häst som ägs av en gängmedlem, Hosea i det här fallet, som hade spawnat och inte en "free-for-all" variant... Kan såhär i efterhand meddela att om man inte får +Häst (typ?) när man klappar, matar eller ridit en kort stund på en häst man fått på det här sättet så är det en "gang horse" och den kommer aldrig kunna bli permanent. Önskar att jag fattat det lite tidigare

Edit: Glöm heller inte att använda bandana, väldigt lätt att man blir wanted, ofta, men då slipper man iaf att bounty läggs på.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd
Skrivet av Paiden:

Testade på stället i den första videon och det fungerar men just det området är väldigt frustrerande att göra det i. Svår terräng; trångt med stenbumlingar, bergskullar/kanter mm. och sen både vargar och grizzlybjörnar som spawnar precis därikring så det är ju intressant att det funkar på andra ställen också. Tyckte väl att det kändes konstigt att en sån här glitch skulle vara bunden till ett visst område och inte enbart till händelsen! Upptäckte även att om man har fler än en temporary horse så de-spawnar alla utom en om man slår upp läger eller laddar om en sparfil... woops! Försvann bl.a. en fin Fox Trotter där när jag tänkte att jag skulle vila tills morgonen innan jag drog vidare. Tror det är den som man senast ridit på som stannar (tillsammans med din main som har din sadel på sig, såklart).

Efterårt så blev jag väldigt frustrerad eftersom jag lyckades få en silver Turkoman som jag tog med mig hela den långa vägen ner till stallet utanför Van Horn, bara för att sen upptäcka att den inte gick att ställa in i stallet eftersom det var en s.k. "gang horse" dvs det var en kopia av en unik (ironi?) häst som ägs av en gängmedlem, Hosea i det här fallet, som hade spawnat och inte en "free-for-all" variant... Kan såhär i efterhand meddela att om man inte får +Häst (typ?) när man klappar, matar eller ridit en kort stund på en häst man fått på det här sättet så är det en "gang horse" och den kommer aldrig kunna bli permanent. Önskar att jag fattat det lite tidigare

Edit: Glöm heller inte att använda bandana, väldigt lätt att man blir wanted, ofta, men då slipper man iaf att bounty läggs på.

Hahaha tack för tipsen, du verkar ha hållit på med detta lite.

Jag har bara testat ett par gånger men får bara hästar jag inte vill ha.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar