Final Fantasy VII-remakens actionfokus tycks ge Square Enix huvudvärk

Robot
Final Fantasy VII-remakens actionfokus tycks ge Square Enix huvudvärk

Kanske skulle man hållit sig till JRPG i tur och ordning?

#final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Behöver inte vara en 100% kopia, men önskar att de behöll ATB i någon form. FFXV hade riktigt tråkiga strider...

Medlem

Det är ingen som bett om realtidsstrider från första början. Klart som fan spelet skall ha turbaserade strider..... men icke.

Medlem

Ja det är väl självklart att man tror och vill se en modern version av spelet. Men inte helt förändrade förutsättningar genom förändrad spelmekanik. I så fall är det ju inte för "gamla" fans. Utan för att locka nya spelare som gillar actionspel. 🙁

Medlem

Oh my goodness, tänk om det blir FFVII fast med den trasiga combat-mekaniken från FFXV. Hemska tanke.

Medlem

Skrämmande att de inte har kommit längre med tanke på att spelet visades 2015. SE verkar ha väldigt tungrodd utveckling, först FFXV som tog elva år och nu detta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Meh action dom skulle bara haft kvar turordnings fighterna. Snart kommer väl en remake på remaken.

Medlem

Skulle personligen aldrig spela det ifall det behöll "random encounters", sedan tycker jag att stridssytemet i sig har åldrats dåligt, men där är ju smaken som baken. Ärligt talat om man bara kan "spola fram" stridsanimationerna så hade jag nog inte haft ett problem med det gamla systemet heller, då det är där skon klämmer för mig i kombination med att man konstant möter exakt samma saker om och om igen.

Inaktiv

Garanterat köp från min sida. Ett av mina lyckligaste spelminnen, föräldrarna skilde sig och detta spel gav mig ett riktigt bra ställe att sticka till när det var för mycket bråk och stök.

Men som så många andra redan anmärkt på så håller jag med om att de skulle behållt kvar turordningsstriderna. Stort minus för mig! Men kommer aldrig kunna hålla fingrarna borta från detta ändock!

Medlem

Hade föredragit om spelet var som originalet med modern grafik men kommer ganska garanterat att köpa spelet ändå. Tror det kan bli riktigt bra. Hoppas bara inte dem tar bort mycket från originalet och att rösterna man hörde i trailern bara var placeholders.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Skulle personligen aldrig spela det ifall det behöll "random encounters", sedan tycker jag att stridssytemet i sig har åldrats dåligt, men där är ju smaken som baken. Ärligt talat om man bara kan "spola fram" stridsanimationerna så hade jag nog inte haft ett problem med det gamla systemet heller, då det är där skon klämmer för mig i kombination med att man konstant möter exakt samma saker om och om igen.

Jag förstår, ditt resonemang är bra. Spelade allt JRPG jag fick tag på förr. Striderna idag med exakt samma system känns ansträngande. Lite med "snabbspolning" skulle jag acceptera idag. Särskilt om utgången av en strid är självklar, ofta när man är mycket högre "levlad" och monstren inte har en chans.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Skrämmande att de inte har kommit längre med tanke på att spelet visades 2015. SE verkar ha väldigt tungrodd utveckling, först FFXV som tog elva år och nu detta.

Gött jobb. Göra 4 spel, sen är det dags att gå i pension.

Vad gjorde du under din karaktär?
Jag började med Final Fantasy 15, sen när det var klart, gick jag över och började på Final Fantasy 20, därefter blev det Final Fantasy 25 och sen 30, därefter pensionerade jag mig och fick min guldklocka.

Inaktiv

Jag föredrar att de gör om spelet helt. Originalet har vi redan. Det viktiga är att atmosfären och världen sitter. Att få vara på plats där igen, mer levande än nånsin!

Medlem
Skrivet av Divion:

Det är ingen som bett om realtidsstrider från första början. Klart som fan spelet skall ha turbaserade strider..... men icke.

Jag älskar Final Fantasy 7 och jag har helt underbara minnen av spelet men turbaserat är så fruktansvärt föråldrat för min del. Orkar inte med det. Hade inte haft något emot att se någon form av det kanske men om det vore precis som det var i FF7 hade jag spytt galla.

Gamla fightingsystemet i alla ära, men mig gör det inget om det moderniseras. Det jag funderar mest på är hur de kommer göra med materia, särskilt summons nu då.

Inaktiv

Turbaserat funkar väl hur fint som helst, random encounters däremot!

Medlem
Ni då söta.
Skrivet av Troll1:

Oh my goodness, tänk om det blir FFVII fast med den trasiga combat-mekaniken från FFXV. Hemska tanke.

Hur lång tid kommer det ta innan ni kollektivt förstår att det är EXAKT det som kommer hända. Det kommer vara action orienterat precis som kingdom hearts och ffxv. Like, det är nog dags att bara bita i sura äpplet och fatta att det inte bara jag som är taggad för detta spel även om det inte är turnbased. Vill ni alla nostalgikåta människor spela EXAKT SAMMA SPEL, hitta en HD graphics mod till PC och låt oss andra vara taggade.

Medlem
Applåder
Skrivet av Luciphear:

Jag älskar Final Fantasy 7 och jag har helt underbara minnen av spelet men turbaserat är så fruktansvärt föråldrat för min del. Orkar inte med det. Hade inte haft något emot att se någon form av det kanske men om det vore precis som det var i FF7 hade jag spytt galla.

Skönt att det finns människor med sunt förnuft här 😁

Medlem

Spelade aldrig orginal FF7. Aldrig gillat stridssystemet i Final Fantasy. Remaken kommer jag garanterat köpa när det är annat combat system.

Medlem

Jag personligen vill ha live action (EDiT: realtidsstrider) o inte turordnings baserade strider. Känns så långsamt och "90-talet". (Vet att det finns mycket som är det idag i spel men ändå..) Sedan är jag ny inom rollspelen där The Witcher 3 var oskulden som blev ett kärt minne för livet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Jag personligen vill ha live action o inte turordnings baserade strider. Känns så långsamt och "90-talet". (Vet att det finns mycket som är det idag i spel men ändå..) Sedan är jag ny inom rollspelen där The Witcher 3 var oskulden som blev ett kärt minne för livet.

Du vill att det ska vara riktiga personer alltså?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av U54G1:

Hur lång tid kommer det ta innan ni kollektivt förstår att det är EXAKT det som kommer hända. Det kommer vara action orienterat precis som kingdom hearts och ffxv. Like, det är nog dags att bara bita i sura äpplet och fatta att det inte bara jag som är taggad för detta spel även om det inte är turnbased. Vill ni alla nostalgikåta människor spela EXAKT SAMMA SPEL, hitta en HD graphics mod till PC och låt oss andra vara taggade.

Fast ni "unga hippa coola" har ju alla nya spel nuförtiden, när de nu tänker göra en remake på ett av oss gamlingar väldigt uppskattat spel så kan vi väl få ha kvar vår nostalgi i det. Du verkar ha svårt att förstå att man kan vilja ha kvar kärnan i ett gammalt spel utan att man för den delen vill ha "EXAKT SAMMA SPEL"...

Jag vill såklart se mycket nytt i spelet, inte bara grafikmässigt, och jag har inga problem med att de gör om stridssystemet men jag blir extremt besviken om det inte är turbaserat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Arzei:

Skrämmande att de inte har kommit längre med tanke på att spelet visades 2015. SE verkar ha väldigt tungrodd utveckling, först FFXV som tog elva år och nu detta.

Var väl inget gameplay som visades då. Var ju bara en animerad film eller vad man ska säga.

Konstigt alla som klagar på stridssystemet i XV, jag tyckte det var bra. Men jag hade hellre haft turbaserat som det var i orginalet eftersom jag är en "gamling" också. Fast ni säger att stridssystemet i XV var tråkigt? Vad fan är inte turbaserat då? hahaha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag skulle föredra spelet försenas till nästa generation så man får ordentlig prestanda

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag skulle föredra spelet försenas till nästa generation så man får ordentlig prestanda

Håller med till 100% och tror dessutom att chansen är stor att det händer!

Medlem
Skrivet av breahl:

Var väl inget gameplay som visades då. Var ju bara en animerad film eller vad man ska säga.

Konstigt alla som klagar på stridssystemet i XV, jag tyckte det var bra. Men jag hade hellre haft turbaserat som det var i orginalet eftersom jag är en "gamling" också. Fast ni säger att stridssystemet i XV var tråkigt? Vad fan är inte turbaserat då? hahaha

Just stridssystemet tycker jag var en av de bättre delarna av XV. Magi var ju för det mesta helt värdelöst och rätt bökigt i och med att magi var consumables, men i övrigt tycker jag att det funkade bra och var hyfsat varierat. Jag stör mig dock fortfarande på att animationen för teleporteringen var väldigt mycket fulare än i Kingsglaive och Omen-trailern.

Slipar de stridssystemet en smula, får magi att funka ordentligt och implementerar materia på ett sätt som är intressant och lyfter gameplayet så tror jag det blir en hit.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fast ni "unga hippa coola" har ju alla nya spel nuförtiden, när de nu tänker göra en remake på ett av oss gamlingar väldigt uppskattat spel så kan vi väl få ha kvar vår nostalgi i det. Du verkar ha svårt att förstå att man kan vilja ha kvar kärnan i ett gammalt spel utan att man för den delen vill ha "EXAKT SAMMA SPEL"...

Jag vill såklart se mycket nytt i spelet, inte bara grafikmässigt, och jag har inga problem med att de gör om stridssystemet men jag blir extremt besviken om det inte är turbaserat.

Jag tycker som gammal räv att SE remake är mer ett "nytt" spel som kanske vara intressant baserat på sina egna meriter.
Vill man ren och skär HD glädje tycker jag man ska titta närmare på följande projekt. Även om det i dagsläget bara täcker ca 15% av alla bakgrunder så ger det en skön vibb av vad som komma skall.

http://forums.qhimm.com/index.php?topic=17791.0
http://forums.qhimm.com/index.php?topic=16748.0

Även av intresse är
https://www.facebook.com/Tsunamods/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du vill att det ska vara riktiga personer alltså?

Hehe. Perkele. Jag kom inte ihåg vad det rätta ordet var så skrev live action lite snabbt men det är ju skådisar det är tal om då. hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

De flesta gamla JRPG ha åldrats väldigt illa. Att kasta fire på isfiender är typ höjden av strategi många gånger.
Sen är det bara grinda lite smått här och var.

Samtidigt så är nya ofta för omständiga.
Alla hjältar har en dold stat ,och om man i strider aktiverar en comboblock så ökar en ultimatemätare,och då kan man göra synnergycharge om hjältarna har samma värde på den dolda staten.

Nu hittade jag på men skulld lätt passa i modernt JRPG.

Jag tror jag vuxit ifrån genren tyvärr. Sugen på att testa FFXV dock

Medlem

Mitt tips till alla kära fellow gamers är att inte ha för höga förväntningar på FF7 Remake. Om man inte är tokförtjust i FF13-spelen och FF15. Personligen förväntar jag mig ett nästan helt annat spel än originalet. Samma karaktärer och story, mycket som man känner igen ja, men fortfarande ett annorlunda, nytt spel. Annorlunda kanske är en underdrift också med tanke på hur förändrat fightsystemet och troligtvis även allt annat är. Borta är traditionell JRPG gaming, nu är det real time action combat där alla springer omkring i cirklar, teleporterar sig blixtsnabbt hit och dit, hoppar i cirklar kring fienden Kingdom Hearts style... Så är moderna spel idag. Jag älskade FF7 som barn och har spelat igenom spelet många gånger, men många av mina favoritserier från barndomen/ungdomsåren känns inte lika bra som förr och intresserar mig inte lika mycket längre (Resident Evil-serien tappade jag intresse för iom RE6, Metal Gear Solid MGS 4 och Final Fantasy FF13). Ärligt talat försöker jag ha så låga förväntningar som möjligt på FF7 Remake, för då kanske jag inte blir allt för besviken. De japanska jättarna idag är inte som de var förr i tiden.

12
Skriv svar