Valve planerar stora Steam-uppdateringar i år

Robot
Valve planerar stora Steam-uppdateringar i år

Hade fler unika inloggningar varje dag 2018 än antalet människor bosatta i Spanien.

#steam, #valve


Medlem

Åh, vad jag väntat på "Steam PC Cafe Program"! Och Steam i Kina, vilket år för Valve alltså!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Åh, vad jag väntat på "Steam PC Cafe Program"! Och Steam i Kina, vilket år för Valve alltså!

Klagar för att klaga? Det finns gott om andra saker att fokusera på i listan, bara hoppa över det som inte påverkar dig.

Medlem

Steam i Kina? More hackers ftw!

Inaktiv

Äntligen kommer de göra något åt den nuvarande designen på biblioteket! Det tog bara 10 år (mer eller mindre)!

Medlem

Ja för att funktionen med "trusted matchmaking" funkar så bra i CS

Skrivet av Luciphear:

Klagar för att klaga? Det finns gott om andra saker att fokusera på i listan, bara hoppa över det som inte påverkar dig.

Generation Zebra, du vet. Klaga först och klaga sen lite till.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Klagar för att klaga? Det finns gott om andra saker att fokusera på i listan, bara hoppa över det som inte påverkar dig.

Nä, var mestadels ett skämt (likt Steams uppdateringar ).
Men om det andra tex. biblioteksuppdateringen nu är baserat på deras nya kassa chat- och vän-system så är det nog inte mycket att hänga i granen heller.

Medlem

Jag vet att många klagar på designen men kan ni ge exempel på butiker som har enklare design eller vad det nu är som efterfrågas?
Jag använder sällan Steam eftersom jag gett efter för konsoll.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Blir säker bara en mer bloated launcer som kräva mer ram minne. Lite störande när lauchers tar 1GB+ ram minne (Epic).

Avstängd

Grovt syftningsfel i underrubriken
Vad var det för inloggningar hela Spaniens befolkning hade, som var lika många som det totala antalet inloggningar på Steam, undrar jag?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag vet att många klagar på designen men kan ni ge exempel på butiker som har enklare design eller vad det nu är som efterfrågas?
Jag använder sällan Steam eftersom jag gett efter för konsoll.

Typ alla onlinebutiker på internet är bättre än steams horribla UI. 0 design eller UX


signatur

IDKFA

Avstängd

Min wish-list för steam:

1) Rensa bort all skit från store (anime, porr, clickbait, mobilskit.
2) Fixa client. Den är orimligt långsam och har varit i flera år.
3) Lägg ner steam levels, trading cards och hela den skiten
4) Återinför bra reor igen (senaste BRA rean var väl typ sommaren 2013 ?)
5) Fixa så att efterlängtade AAA-titlar från andra publishers dyker upp på steam. Titlar från Blizzard, EA osv. (vet att detta hänger på publishern främst, men valve kan förhandla något säkerligen genom att minska sin % cut)

~ ~ inget av detta kommer att inträffa ~ ~

@EXPLICIT: Det är inte konstigt att inget av det skulle inträffa. Av punkterna är det nog bara punkt 2 som inte skulle inverka negativt på försäljningen om de gjorde som du ville.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

47 miljoner loggade in varje dag, 90 miljoner varje månad, är det bara jag som inte förstår? Menar man 90 miljoner unika konton?

Redaktör
Skrivet av NiceAsBice:

Grovt syftningsfel i underrubriken
Vad var det för inloggningar hela Spaniens befolkning hade, som var lika många som det totala antalet inloggningar på Steam, undrar jag?

Fast det står ju inte att Spaniens befolkning loggar in på Steam:

"[Steam] Hade lika många inloggingar [47 miljoner] varje dag 2018 som hela Spaniens befolkning. [ca 46,5 miljoner]"

Däremot kan det förtydligas. Vilket jag fixar nu, till...

"Hade fler unika inloggningar varje dag 2018 som antalet människor bosatta i Spanien."


signatur
Redaktör
Skrivet av Redstar:

47 miljoner loggade in varje dag, 90 miljoner varje månad, är det bara jag som inte förstår? Menar man 90 miljoner unika konton?

Ja, båda är unika. Första framgick, andra hängde ihop med första. Men jag har förtydligat.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_276063:

Äntligen kommer de göra något åt den nuvarande designen på biblioteket! Det tog bara 10 år (mer eller mindre)!

Har väl sett liknande ut sen starten? Dvs 15 år ^^

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Min wish-list för steam:

1) Rensa bort all skit från store (anime, porr, clickbait, mobilskit.
2) Fixa client. Den är orimligt långsam och har varit i flera år.
3) Lägg ner steam levels, trading cards och hela den skiten
4) Återinför bra reor igen (senaste BRA rean var väl typ sommaren 2013 ?)
5) Fixa så att efterlängtade AAA-titlar från andra publishers dyker upp på steam. Titlar från Blizzard, EA osv. (vet att detta hänger på publishern främst, men valve kan förhandla något säkerligen genom att minska sin % cut)

~ ~ inget av detta kommer att inträffa ~ ~

Hoppas 5an skulle gå i uppfyllelse då jag avskyr exklusivitet. Däremot vill jag ha kvar levels och trading cards men putsa till de lite kanske. Iofs begränsade väl de så att utvecklare inte får sätta in 6000 achievments i ett spel utan max 100st. Det är ju helt mongo där flera har över 1.5 miljoner achievments har jag sätt. Själv ligger jag på 1447 st men de betyder något då jag inte köper dessa sjuka achievment hunter spel som bara är till för just tusentals enkla prestationer. Sedan är det bara de rika som kan komma upp i höga levels där man köper sin level vilket är fucked up. Angående reorna så kom jag in sent på Steam plattformen 2016 så vet inte hur det har sett ut. 2an angående långsamheten kan jag också känna av då o då.
Gillar Steams UI och tycker det är riktigt smidigt med biblioteket. Jag kanske har fastnat i 2000-talet i utvecklingen likt Valve å.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas på att kineser får spela på egna servers då det är acceptabelt att fuska i deras kultur.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Suveränt av steam. Epic.Origin, uplay, Gog. etc etc kan dra åt helvete. steam FTW.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Men man kan fortfarande inte byta användarnamn pinsamt.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Min wish-list för steam:

1) Rensa bort all skit från store (anime, porr, clickbait, mobilskit.
2) Fixa client. Den är orimligt långsam och har varit i flera år.
3) Lägg ner steam levels, trading cards och hela den skiten
4) Återinför bra reor igen (senaste BRA rean var väl typ sommaren 2013 ?)
5) Fixa så att efterlängtade AAA-titlar från andra publishers dyker upp på steam. Titlar från Blizzard, EA osv. (vet att detta hänger på publishern främst, men valve kan förhandla något säkerligen genom att minska sin % cut)

~ ~ inget av detta kommer att inträffa ~ ~

1. Jag bryr mig inte om anime, men många gör, så ser inget fel med att det finns. Porr skadar inte direkt heller så även det kan vara kvar. Clickbait är såklart skräp och ska bort, mobilspel är ju en sak, men om du menar att det är mobilspel som är portade till PC så ja, bort med det.

2. Inget större fel här tycker jag, men visst, Store och sen profiler får gärna visas snabbare.

3. Igen, skadar ingen och många verkar använda det.

4. Är inget fel med reorna, problemet är att det är reor varenda dag mer eller mindre, inte endast på Steam men överallt. Kanske låter konstigt men "magin" med att se lägre priser försvinner.

5. Garanterat inget Valve/Steam kan göra något åt. Steam skulle kunna ta 0% Cut och inget skulle ändras.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Har väl sett liknande ut sen starten? Dvs 15 år ^^

Nope. Steam såg ut såhär under 2003 och några år framåt (nostalgi deluxe!!!):

Källa: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=359876...

Hittade även en konceptbild (eller riktig?) på den kommande designen:

Källor: https://www.reddit.com/r/Steam/comments/5rhzkc/steamu_leaked_... & https://twitter.com/SteamDB/status/826888948660191232

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ja? Spellistan ser ju likadan ut, typ Bara lite andra färger.
EDIT: Fast det kanske bara är den kompakta listan som är samma...den är väl lite svårt att ändra på kanske 🤔

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Ja? Spellistan ser ju likadan ut, typ Bara lite andra färger.
EDIT: Fast det kanske bara är den kompakta listan som är samma...den är väl lite svårt att ändra på kanske 🤔

Hardly Ens bibliotek var väldigt fattig på innehåll för 14-12 år sedan, då det såg ut ungefär såhär:

Källa: http://forum.plyrics.com/read.php?2,613469,613473

Om man jämför biblioteksvyn från då med nu, så är det en rejäl skillnad.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Hardly Ens bibliotek var väldigt fattig på innehåll för 14-12 år sedan, då det såg ut ungefär såhär:

https://i.imgur.com/kuKKx7y.png

https://i.imgur.com/wbhjizu.png

Källa: http://forum.plyrics.com/read.php?2,613469,613473

Om man jämför biblioteksvyn från då med nu, så är det en rejäl skillnad.

https://i.imgur.com/WPPkUiY.jpg

https://i.imgur.com/tdgoiIk.jpg

Bra att du missar text som du t.o.m. citerar.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Bra att du missar text som du t.o.m. citerar.

Woot? Snälla, förklara vad du menar.

1
Skriv svar