Äntligen! Crossplay för alla i Rocket League

Robot
Äntligen! Crossplay för alla i Rocket League
Medlem

visste inte att folk fortfarande spelade det här faktiskt. Minns att jag tyckte att det var riktigt tråkigt förr när det kom ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

visste inte att folk fortfarande spelade det här faktiskt. Minns att jag tyckte att det var riktigt tråkigt förr när det kom ut

k

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kleptoman:

visste inte att folk fortfarande spelade det här faktiskt. Minns att jag tyckte att det var riktigt tråkigt förr när det kom ut

Det är ett trevligt casual-lir när man vill slå ihjäl lite tid tycker jag. Alltid mycket folk som spelar också!


signatur

Jump in.

Medlem

Om jag inte orkar spela engagerat i något annat spel, tar jag gärna några orankade matcher i det här. Få spel som är snabbare från power on på konsolen till man är igång och spelar än vad Rocket league är.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe76:

Om jag inte orkar spela engagerat i något annat spel, tar jag gärna några orankade matcher i det här. Få spel som är snabbare från power on på konsolen till man är igång och spelar än vad Rocket league är.

Ja, precis så. När backloggen stirrar på en och beslutsångesten tar vid så är det ett perfekt spel att dra igång snabbt och i alla fall få lite speltid.


signatur

Jump in.

Medlem

Kul för de som behöver funktionen, men om ni lirar regelbundet på Steam (och står ut med lite längre kötider) stäng då av Crossplay. EU-servrarna har varit bedrövliga länge nu och det blir knappast bättre när Steamspelare möter konsolspelare. Nätkoden gynnar nästan uteslutande konsolsidan i ett "50/50"-läge. Precisionsskott kan man glömma när bollen "jojar" över fältet som om den satt fast med gummisnodd.

Det blir betydligt bättre om det är en ren Steammatch. Dock såklart kul att möjligheten nu finns!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

visste inte att folk fortfarande spelade det här faktiskt. Minns att jag tyckte att det var riktigt tråkigt förr när det kom ut

Det är större än någonsin och enligt mig ett av världens absolut bästa spel, alla kategorier. En tidlös klassiker jag fortfarande kommer spela om 20 år.

Medlem

Jag spelar det då och då, från och till. Kan spela mycket i perioder, sen ligger det still en längre tid igen. Tog mig upp till Champ 2 nyligen. Vet inte om jag blivit mycket bättre eller om spelarbasen i allmänt blivit sämre...

1
Skriv svar