Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

När jag köpt spelet tryckte jag på "Install all" och fick då även pre-order-grejerna installerade. Köpte det digitalt på Xbox dag 1 eller 2.

Ah, jag tror inte att jag hittade något där när jag plockade upp guldtackan. Får ta en extra koll men det verkar inte som om det är med i vanliga utgåvan då. Har för mig att cellerna var antingen tomma eller låsta.

Hittade inget i helgen heller när jag var och hämtade tackan. Liken finns där inne i cellerna, är kartan på dessa?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Såg att Kaili Vernoff fyllde år igår. Det är hon som gör rösten åt Susan Grimshaw.

Spelet skulle inte vara densamma utan Miss Grimshaw, det har han rätt i!

Och ingen vet bättre än Miss Grimshaw hur man ryter åt Arthur när han skitat ned sig.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Såg att Kaili Vernoff fyllde år igår. Det är hon som gör rösten åt Susan Grimshaw.

https://i.imgur.com/p6X1ai7.png

Spelet skulle inte vara densamma utan Miss Grimshaw, det har han rätt i!

Och ingen vet bättre än Miss Grimshaw hur man ryter åt Arthur när han skitat ned sig.

https://www.youtube.com/watch?v=BXwuVlCpiwE

Haha det där har jag faktiskt aldrig lyckats med. Att vara så skitig så hon säger till.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: det är sant! Man hinner ju ofta rida genom någon flod så man blir av med värsta skiten. 😀

Medlem
Skrivet av breahl:

Man fick bara den om man köpte special eller ultimate versionen. Jag köpte orginalet, dvs det billigaste.

Edit: Eller nä kanske har fel, ska kolla om jag hittar kartan i morgon. Kanske räcker med att man förbeställde.

Citerar kartsidan: "Les tresor des morts" is a special mission for those who ordered The Special or Ultimate editions of the Game. You can't get the mission later in the game or buying it from a "fence".

Så det är det för er andra och det är vad som visas som "treasure map" i Limpany på kartan jag visade tidigare. Har man fått saker ändå kan det ju bero på om man köpte på släppdagen, eller förbeställde. De hade väl koder i fysiska upplagan. Eller så har de bara gjort fel😁

Jag undrar bara över kan man KÖPA andra kartor hos hälare??

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Haha såg alltid till att hålla mig hyfsat ren efter det


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Aight ingen skattjakt för mig då verkar det som. Ska kolla bara för att vara säker ingame haha. Men det där med hälare låter mystiskt? Finns det andra skattkartor som man kan köpa av dem?


signatur

Jump in.

Avstängd

Dåligt att man inte kan köpa kartan i efterhand.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Dåligt att man inte kan köpa kartan i efterhand.

Ja många andra spel har ju så att man kan uppgradera sin standardutgåva genom att köpa "deluxe-pack" eller liknande i efterhand. Märkligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för en bra tråd alla ni medverkande. Har följt den dagligen från starten, läst alla inlägg (tyvärr även alldeles för många spoilers... 😁).

Jag bara instämma i denna hyllningskör till detta spel. Helt enkelt fantastiskt! Håller just nu på med kapitel 6 med allt vad det innebär.

Men nu har jag fått ett problem, och undrar om någon varit med om något liknande.
När jag startade spelet igår efter en knapp veckas uppehåll fick jag en smärre chock. Grafiken var helt plötsligt mycket sämre. Det blir som pixligt flimmer kring hästen när man rider, och t.ex. blommor ser helt platta ut. Många cutscenes ser hemska ut och objekt i bakgrunden laddar konstigt. Har försökt googla, men hittar bara info om problemen med 4K på ps4. Spelar själv på ett vanligt Xbox one.

Är inte så haj på det här med bildinställningar och sådant men har inte ändrat något från tidigare. Någon som har nån idé om vad det kan vara?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja många andra spel har ju så att man kan uppgradera sin standardutgåva genom att köpa "deluxe-pack" eller liknande i efterhand. Märkligt.

Ja det kunde de ju tjänat pengar på. Men det kan ju vara ngt som kommer. Kartan jag tog infon från är ju från ign.com .
Vet ju inte hur R* tänker omkring det. Men kollade XBOXshopen idag. Specialutgåvorna stod det pris på men det enda extra man kan köpa verkar vara guld till onlinespel😠. Inget extra uppdrag, hästar eller annat tillägg till storyn. (Dessutom kunde jag inte skapa konto eller logga in på medlemssidor på R* men det var kanske mitt nät som strulade just då). Känns rörigt iaf och onlinespel, onlinespel.........💩

Medlem
Skrivet av Dajjken:

Tack för en bra tråd alla ni medverkande. Har följt den dagligen från starten, läst alla inlägg (tyvärr även alldeles för många spoilers... 😁).

Jag bara instämma i denna hyllningskör till detta spel. Helt enkelt fantastiskt! Håller just nu på med kapitel 6 med allt vad det innebär.

Men nu har jag fått ett problem, och undrar om någon varit med om något liknande.
När jag startade spelet igår efter en knapp veckas uppehåll fick jag en smärre chock. Grafiken var helt plötsligt mycket sämre. Det blir som pixligt flimmer kring hästen när man rider, och t.ex. blommor ser helt platta ut. Många cutscenes ser hemska ut och objekt i bakgrunden laddar konstigt. Har försökt googla, men hittar bara info om problemen med 4K på ps4. Spelar själv på ett vanligt Xbox one.

Är inte så haj på det här med bildinställningar och sådant men har inte ändrat något från tidigare. Någon som har nån idé om vad det kan vara?

Låter tråkigt! Men tyvärr ??

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dajjken:

Tack för en bra tråd alla ni medverkande. Har följt den dagligen från starten, läst alla inlägg (tyvärr även alldeles för många spoilers... 😁).

Jag bara instämma i denna hyllningskör till detta spel. Helt enkelt fantastiskt! Håller just nu på med kapitel 6 med allt vad det innebär.

Men nu har jag fått ett problem, och undrar om någon varit med om något liknande.
När jag startade spelet igår efter en knapp veckas uppehåll fick jag en smärre chock. Grafiken var helt plötsligt mycket sämre. Det blir som pixligt flimmer kring hästen när man rider, och t.ex. blommor ser helt platta ut. Många cutscenes ser hemska ut och objekt i bakgrunden laddar konstigt. Har försökt googla, men hittar bara info om problemen med 4K på ps4. Spelar själv på ett vanligt Xbox one.

Är inte så haj på det här med bildinställningar och sådant men har inte ändrat något från tidigare. Någon som har nån idé om vad det kan vara?

Låter konstigt, är det likadant i andra spel eller på dashboard eller är det bara i RDR2? Har din TV fått någon uppdatering? Ibland kan det resetta ens inställningar. Hur gammal är konsolen?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Låter konstigt, är det likadant i andra spel eller på dashboard eller är det bara i RDR2? Har din TV fått någon uppdatering? Ibland kan det resetta ens inställningar. Hur gammal är konsolen?

Tack för svar!

Näe vad jag vet så har inte TVn uppdaterats. Men kan kan verkligen en TV ändra grafiken? Skärpan och konstrasten o.s.v. kan ändras såklart, men som jag tog upp som exempel, växterna har i princip ändrat utseende.

Hade inte tänkt på att kolla andra spel så startade Witcher 3, och inbillade mig att det såg sämre ut aswell...
Ska testa att återställa både TV och konsol, men är rädd att min sparfil försvinner då... Försöker kolla upp hur xbox-molnet fungerar

Konsolen är från 2015.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det kunde de ju tjänat pengar på. Men det kan ju vara ngt som kommer. Kartan jag tog infon från är ju från ign.com .
Vet ju inte hur R* tänker omkring det. Men kollade XBOXshopen idag. Specialutgåvorna stod det pris på men det enda extra man kan köpa verkar vara guld till onlinespel😠. Inget extra uppdrag, hästar eller annat tillägg till storyn. (Dessutom kunde jag inte skapa konto eller logga in på medlemssidor på R* men det var kanske mitt nät som strulade just då). Känns rörigt iaf och onlinespel, onlinespel.........💩

Nu har jag kollat onlineshopen (xbox) ordenligt igen. Kollade ordentligt på Special och Ultimate ed. INNEHÅLL-Alltså vad man får extra på dessa upplagor. Liten text: säljs inte separat. Och jag HAR KÖPT den billigaste upplagan. För jag har inte allt som listas där. Så det jag fick extra var för att jag förbeställde! Så tidigare uppgift från ign.com stämde inte helt alltså.

Blir lite långt, men vill ju se hur det var/är för allas skull🙂. Det jag fick för förbeställningen var alltså extra skattuppdraget och Warhorse tror jag fanns när stallen låsts upp. Allt annat bös har jag inte hittat ngt.

Ett underbart spel med öppen värld som jag gärna spelar! Men R* övriga värld vill jag inte bli inblandad i.😤 Man skall spela storyn sen är det visst bara online som gäller. Story DLC 😭

Ambassadör
Xbox

@Dajjken: Nej inte så mycket att det ser så knasigt ut, men den kan sätta på en del "bildförbättrande" skräpfunktioner som man normalt har avstängt i Game mode på TVn.

Om det är i flera spel/överallt på din Xbox så kan det ju vara hårdvaruproblem med tanke på åldern, men det får vi hoppas att det inte är.

Testa detta först innan du gör en återställning:

1.Testa att göra en hard reset på din konsol (stänga av den genom att trycka och hålla inne powerknappen på konsolen tills den stängs av och 5-10 sekunder efter det innan du släpper) då startar den om. Det kan lösa en del lustigheter ibland.

2. Stäng av konsolen ordentligt och dra ut strömkabeln från väggen. Vänta minst 5 min innan du drar igång det igen.

3. Avinstallera och installera om spelet. (beroende på internetlina mer eller mindre jobbigt...)

Lite småtips som kanske hjälper...

Du behöver inte oroa dig för dina saves, de sparas automatiskt i molnet så länge du har det enabled i Settings på konsolen, tror det är default dock.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Nu har jag kollat onlineshopen (xbox) ordenligt igen. Kollade ordentligt på Special och Ultimate ed. INNEHÅLL-Alltså vad man får extra på dessa upplagor. Liten text: säljs inte separat. Och jag HAR KÖPT den billigaste upplagan. För jag har inte allt som listas där. Så det jag fick extra var för att jag förbeställde! Så tidigare uppgift från ign.com stämde inte helt alltså.

Blir lite långt, men vill ju se hur det var/är för allas skull🙂. Det jag fick för förbeställningen var alltså extra skattuppdraget och Warhorse tror jag fanns när stallen låsts upp. Allt annat bös har jag inte hittat ngt.

Ett underbart spel med öppen värld som jag gärna spelar! Men R* övriga värld vill jag inte bli inblandad i alls längre.😤

Hm då kanske jag har kartan då.... Måste leta ikväll !


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hm då kanske jag har kartan då.... Måste leta ikväll !

Ja jag blir knäpp på detta😁. Men förbeställde du? Det är enda skillnaden jag hittat annars är det knäppt det också😵

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja jag blir knäpp på detta😁. Men förbeställde du? Det är enda skillnaden jag hittat annars är det knäppt det också😵

Nej, men jag fick andra pre-order bonusar ändå. Hästen, lite supplies o grejer. Haha, mysteriet tätnar!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hm då kanske jag har kartan då.... Måste leta ikväll !

Säg till om du hittar, har inte varit dit än och kollat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Mortaigne: Tack snälla för alla tips! Har inte hunnit prova alla än, får försöka imorgon. Hard-reseten fungerade inte iaf. Men troligen ligger nog felet hos konsolen, ska prova med några fler spel. To be continued!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Säg till om du hittar, har inte varit dit än och kollat.

Nepp, det fanns inte ens några lik i fängelset. Så det vart ingen skattjakt för mig.

Skrivet av Dajjken:

@Mortaigne: Tack snälla för alla tips! Har inte hunnit prova alla än, får försöka imorgon. Hard-reseten fungerade inte iaf. Men troligen ligger nog felet hos konsolen, ska prova med några fler spel. To be continued!

Lugnt, hoppas att det löser sig.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Nepp, det fanns inte ens några lik i fängelset. Så det vart ingen skattjakt för mig.

Lugnt, hoppas att det löser sig.

Hmm jag har liken, kanske måste dit och kolla igen då. För dom var där då jag hämtade guldtackan.

Edit: Nä hade tydligen inte det, eller så har dom försvunnit sen jag var där sist haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Om ni vill ha fox trottern innan kapitel 4.

https://www.youtube.com/watch?v=j1NlgRtKk6Y


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: vilka lustiga tricks folk kommer på!

Det verkar vara exploit av en bugg. Det är ju ingen "allvarlig" bugg direkt utan bara en glitch så jag vet inte om Rockstar brukar fixa sånt. Skulle i och för sig inte förvåna mig om tricket inte gick att göra längre efter nästa patch, särskilt om buggen finns i online-läget också för då kan det påverka ekonomin där (folk skaffar bra hästar som de sedan säljer).

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: vilka lustiga tricks folk kommer på!

Det verkar vara exploit av en bugg. Det är ju ingen "allvarlig" bugg direkt utan bara en glitch så jag vet inte om Rockstar brukar fixa sånt. Skulle i och för sig inte förvåna mig om tricket inte gick att göra längre efter nästa patch, särskilt om buggen finns i online-läget också för då kan det påverka ekonomin där (folk skaffar bra hästar som de sedan säljer).

Det fanns en likadan nästan utanför st denis förut men rockstar har patchat bort den. Jag var och testade denna nyss och den funkar, det spawnar olika hästar. Denna lär försvinna nästa patch antar jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Fler mysterier, vissa hade jag inte sett.

https://www.youtube.com/watch?v=HjDWXNYQQHo


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Sökandet efter "Les tresor des mortes"
Skrivet av breahl:

Hmm jag har liken, kanske måste dit och kolla igen då. För dom var där då jag hämtade guldtackan.

Edit: Nä hade tydligen inte det, eller så har dom försvunnit sen jag var där sist haha.

@Mortaigne
Jag drar själv skattletandet lite snabbt för er som är intresserade. Synd att de stökat till det så dj*vligt.

Ok, efter man hittat liken och fått en bild. Bilden visar lite vatten, ett skepp, en trappnedgång, en port/vägg och ett kryss vid några bjälkar som måste vara i byggnad eller gruva. Arthur noterar: en gammal bild , går det att hitta idag? Och namnet på skatten som ju är uppdraget.
Glömmer problemet i kap 2. Spelar tills jag kommer till St.Denis.

Tänka.... Verkar vara i en stad vid vatten och ngt som "liken" varit vid när det byggdes, skrivit ngt i byggnaden vid bjälken. Franska? Saint Denis naturligtvis!!
Var? Nära vattnet, skepp, port, större byggnad. Ett lager? Vid industri, hamnen? (fruktansvärt svårt att hitta exakt letade längeee). En större port till slut! Vid järnvägsgods och trolig hamn. De vägrar släppa in en genom porten!! Måste ju betyda ngt hemligt. Smyger in blir upptäckt "ut här får du inte vara" drar igång Trespassing Wanted.
Fly och gömma sig. Senare letar efter bättre väg - klättrar in vid baksida, smyga får inte bli upptäckt. Hittar en lite mer öppen lagerbyggnad smyger och tittar efter väggar tak. Förbannat svårt. Hittar text tillslut.

En liten dikt om att här vilar vi bl a. bla, bla vad fn.
Les tresor des mortes - De dödas skatt!!! Inte liken i början naturligtvis de levde ju då. Idiotiskt enkelt - fransk kyrkogård i St Denis. Syns lite anntydningar på karta. Letar mycket "krypta"? . Där är det ngt guldtackor vid gammal större "kryptgrav" Det var minst 6 st. 🤣

Gen
Medlem

Inget nytt om PC? Efter läckan härom månaden tändes hoppets låga.

Avstängd
Skrivet av Gen:

Inget nytt om PC? Efter läckan härom månaden tändes hoppets låga.

Nä du lär nog få vänta. Kanske får höra något till hösten eller så.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar