Bästa spelvapen är avgjort!

Medlem
Medlem

Lightsaber för fan
Sedan finns lilarcor ifrån BG2

Medlem
Skrivet av feterobban:

Allting Warhammer 40k! Dock håller så klart boltern #1. https://www.youtube.com/watch?v=EOK-cdSG1fY

Nice men When i doubt!
BAAAANEEEEBLADE,
https://www.youtube.com/watch?v=N5Ox9A5dLn8&ab_channel=Spaced...

https://www.youtube.com/watch?v=B0jQJpli0n0&ab_channel=AfuLiu

Medlem

Obligatoriskt:

Medlem

Impaler från F.E.A.R känns som den borde vara med på listan. Spika motståndarna mot väggarna var något av det roligaste jag varit med om i ett singleplayer fps.

Edit: Det riktiga namnet var tydligen "10mm HV Penetrator" men kan nog kallas för nailgun med

Medlem

Det känns som att rimligaste faktorn att titta på är roligheten att använda vapnet. Inte hur pass bra det är i ren skada, för det är ju inte svårt för en spelutvecklare att komma på ett sånt vapen. Utan jag tänker mig ett bra men inte "för" bra vapen – välbalanserat och intressant. Gärna också i ett spel där det finns många vapen, så att det finns konkurrens inom ett och samma spel.

1. Laptop Gun (Perfect Dark)
2. Black Knight Greatsword (Dark Souls)
3. Flail of Ages (Baldur's Gate 2)
4. Anti-Materiel Rifle (Fallout: New Vegas)

Medlem

The Monado, Xenoblade Chronicles

In use:

Aegis Sword, Xenoblade Chronicles 2
3 Former:

Form 1:

In use:

Replika:

Form 2:

In use:

Form 3:

In use:

FM-guru
F.d. Sisyr

Pålvapnet i FEAR, givetvis. Märkligt att det inte är med på TS lista, känns som en miss. Enbart det och gravity gun i Half-Life 2 som jag ens minns något särskilt bland vapen. De enda som gjort bestående intryck.

Medlem
Skrivet av Intron:

Fast var verkligen Frostmourne legendariskt? Tyckte var och varannan Paladin, DK och Warrior hade den efter någon månad av ICC.

Hand of Ragnaros, där har du det mest legendariska vapnet. Så legendariskt att bara en eller två spelare per server orkade med den enorma grinden för allt material.

Vill kasta upp en lite utmanare som vapen: skalen i mariokart

Ska man vara petig så har ingen player haft "forstmourne" i wow.
Däremot så fick massor av players "Shadowmourne" som är yxan gjord från bitarna av Frostmourne om jag inte minns fel

inK
Medlem

Flak Cannon (Unreal Tournament).


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Crazy banana Bomb i Liero!!
Kolla in klippet och bli nostalgisk!
Spola fram till 11:00

https://youtu.be/C6rfXFyssbE

Medlem
Skrivet av insilence:

Ska man vara petig så har ingen player haft "forstmourne" i wow.
Däremot så fick massor av players "Shadowmourne" som är yxan gjord från bitarna av Frostmourne om jag inte minns fel

Justja, shadowmourne var det yxan hette och Frostmourne var LK's svärd. 8-9 år kan göra ett och annat med minnet.
Slutade raida i samband med ICC så den gjorde aldrig lika stort intryck på mig som Thunderfury, HoR eller Warglaives. Av någon anledning kändes det som varje gång man blev backstabbad efter BT var det en rouge med dubbla warglavies fastän <1% av alla 70 rouges hade dem.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Pålvapnet i FEAR, givetvis. Märkligt att det inte är med på TS lista, känns som en miss. Enbart det och gravity gun i Half-Life 2 som jag ens minns något särskilt bland vapen. De enda som gjort bestående intryck.

Är "pålvapnet" i FEAR ett närstridsvapen?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Modwyr, Pillars of Eternity 2. Ett kraftfullt soulbound vapen som har en själ fången i sig. Så svärdet är väldigt pratglad, har åsikter om folk, sin ägare eller platser och är väldigt ful i munnen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Är "pålvapnet" i FEAR ett närstridsvapen?

Nej, det är ett vapen man skjuter pålar med. Fiender som träffas nålas fast på väggen bakom dem.

Medlem

Hade en diskussion med kompis för några dagar sen om roliga vapen i spel. Första som dök upp i huvudet var just FEARvapnet som pålar fast folk i väggen. Ser att den nämnts en del, kul


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nej, det är ett vapen man skjuter pålar med. Fiender som träffas nålas fast på väggen bakom dem.

Då kommer det med i nästa omröstning

Edit: låter som Stake gun i Painkiller, det är en personlig favorit!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Orkar inte fundera ut en hel lista med favoriter, men jag tycker Penetrator från F.E.A.R förtjänar att nämnas. Det är något tillfredsställande att nagla fast någon i väggen med en påle, i slow motion.

wFI3GQmi0I4

Var det inte i Half Life 2 som man första gången kunde "nagla" fast någon med ett armborst ("X-bow")

https://half-life.fandom.com/wiki/Resistance_Crossbow

Det blev snabbt ett favoritvapen - kraftigt, tyst och häftig effekt när man naglat fast någon i en betong-vägg...

Medlem

Lilarcor (det pratande svärdet i BG2)
Carsomyr (2hands svärd i BG, Holy Avenger)
G3 i BF2 och Bf3
Pålyxan (For Honour, Lawbringer)


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Imorgon drar första omröstningen igång, då ska vi avgöra vad som är spelvärldens bästa närstridsvapen! Hoppas att folk är sugna på att rösta och att tråden inte har hunnit dö


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Idus:

Var det inte i Half Life 2 som man första gången kunde "nagla" fast någon med ett armborst ("X-bow")

https://half-life.fandom.com/wiki/Resistance_Crossbow

Det blev snabbt ett favoritvapen - kraftigt, tyst och häftig effekt när man naglat fast någon i en betong-vägg...

Gick redan i Claires kampanj på Resident Evil 2 till Nintendo 64 (förutsatt att du hade ett expansion pack. Gick inte utan) Motsvarande effekt med Leons shotgun var att du kunde skjuta av en zombie på mitten.

Medlem

Det metalliska ljudet från en Goliath i Starcraft 1. Underbart.

Medlem

Sprayn'pray ifrån Fallout 4 var ju inte med, men den är min favorit iaf...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Sprayn'pray ifrån Fallout 4 var ju inte med, men den är min favorit iaf...

Den kan komma med när vi har omröstning angående skjutvapen Just nu är det närstridsvapen som gäller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu är omröstningen igång, ska bli kul att se vilket vapen som vinner!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det hade varit kul om fler röstade, tar inte lång tid.

Nästa omröstning kommer att vara "Skjutdon", där snackar vi hagelbrakare från Doom, Awp från CS, pålskjutare från olika spel(vilken av de är bäst), rocket launcher från Q3, portal gun, med mera.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Omröstningen pågår fram till 12:00 måndagen den 21:e januari.

Nästa omröstning, Skjutdon, kommer att ha ett bättre underlag i form av bilder/videoklipp på samtliga vapen i listan. Det kommer att gå att komma med förslag om vilka vapen man vill se på listan, detta efter att pågående omröstning är avslutad.

Ser gärna lite fler röster under helgen, det är bara ett klick som krävs för att bidra. Just nu har 17 personer röstat, jag tror att vi kan bättre än så

Trevlig helg!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius

Lägg upp det här på förstasidan så omröstningen tar fart.

Medlem

Du har inte med det närstridsvapen som ger en så oerhörd belöning tillbaka vid träff, eller så har jag bara spelat alldeles för mycket Q3(och gillar close and personal där). Mindgamea din motståndare och smyg in några gauntletsmekningar är ruggigt tillfredställande!

Annars är jag svag för Super Shotgun(Doom), Railgun(Q3), Shock Rifle(UT99)..

Sen blir det helt plötsligt väldigt svårt att några särskilt utmärkande varianter, men de finns såklart därute bara mitt minne som inte infinner sig omedelbart.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Du har inte med det närstridsvapen som ger en så oerhörd belöning tillbaka vid träff, eller så har jag bara spelat alldeles för mycket Q3(och gillar close and personal där). Mindgamea din motståndare och smyg in några gauntletsmekningar är ruggigt tillfredställande!

Annars är jag svag för Super Shotgun(Doom), Railgun(Q3), Shock Rifle(UT99)..

Sen blir det helt plötsligt väldigt svårt att några särskilt utmärkande varianter, men de finns såklart därute bara mitt minne som inte infinner sig omedelbart.

Ahh, håller med. En klar miss.

Inför nästa omröstning så får vi alla hjälpas åt så att alla grymma vapen kommer med

Edit: "kniven" i CS borde också vara med..


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar