Jösses, nu finns över 30 000 olika titlar på Steam

Robot
Jösses, nu finns över 30 000 olika titlar på Steam

Då inkluderas inte ens DLC-paket eller övrig mjukvara.

#steam, #valve


Inaktiv

Tyvärr är en stor procent rent obejtkivt skit. Klonade spel och massa asset flips och annat skräp som nästan ingen kan vara intresserad av. Finns mycket bra spel också förstås men ibland tycker jag det är svårt att dra nytta av sökverktyget med allt skräp där

Medlem

Spelat cirka 23954 spel.

@anon_119148 Har du det problemet så rekommenderar jag att ignorera titlar du inte är intresserade av (alltså kryssa i not interested eller ignore) samt lägga till saker i din wishlist. Det är ju baserat på algoritmer antar jag för det är ytterst sällan jag ser rent skit på steam. För att göra en jämförelse med youtube så ser ju den sidan också katastrof ut när du inte är inne på ditt personliga konto.

Medlem

Mestadels skräp. Skulle nog säga att 99% är skräp. Kör själv med Epic och blizzards launcher nuförtiden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Mestadels skräp. Skulle nog säga att 99% är skräp. Kör själv med Epic och blizzards launcher nuförtiden

Lite ironiskt när Epic bara har skräp atm, om man bortser från subnautica.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

99% 90% värdelöst skräp. Jag lär inte vara ensam om att vara helt avtänd över att kolla runt efter spel på Steam längre. Stället grymma indie-utvecklare kunde lyckas på, har nu istället blivit en värdelös brinnande sopphög, pga allt skit som spammas ut. Enda som kommer på min wishlist är spel man blir rekommenderad från spelsidor som FZ eller youtube videos.

Medlem

71

håller med @Sillgam, använder man not interested/ignore så försvinner skiten rätt fort.

Medlem

Man får tycka vad man vill om steam. Det är inte perfekt aboslut inte. men glöm inte att det är Steam som är pionjär när det kommer till denna sättet det har byggt! en platform där både inde och helt okända spel dyka upp! Sen är det väl kul med konkurens för då behöver också steam förbättra sig och andra platformer eller vad man nu vill kalla detta för. Steam/GOG änn så länge mest använda för mig! Om Epic games kan erbjuda saker fine!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Testpilot

Vad spelar det för roll om majoriteten är dåliga spel? Det skadar inte min upplevelse det minsta. Jag väljer det jag vill köpa utifrån tidigare erfarenheter, utvecklare etc.

Tips hittar man alltid någonstans på nätet om man är sugen på det.

Medlem

Ni som säger att 99% är skräp måste ha väldigt höga krav.
Subjektivt får ni för min del lägga ribban ännu högre. Rent objektivt misstänker jag dock att tusentals spel kan klassas som "godkända", "bra" eller "mycket bra".

Skrivet av Mutumba:

Vad spelar det för roll om majoriteten är dåliga spel? Det skadar inte min upplevelse det minsta. Jag väljer det jag vill köpa utifrån tidigare erfarenheter, utvecklare etc.

Tips hittar man alltid någonstans på nätet om man är sugen på det.

Visst är det så, men det stora problemet, som jag ser det, är att det inte finns ett riktigt filter. Så många "utvecklare" ser det som ett sätt att tjäna lätta pengar, för att inte tala om "Early Access" som inte är mycket att skryta om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Knappt 5% är 'AAA' och 'AA' titlar.
Jag tycker inte om plattformsspel eller små indiespel som ser ut som NES-spel så en oerhörd mängd spel faller bort för mig, även om jag ignorerat över 300 titlar samt valt att exkludera 10 tags med dessa spel så är ändå 50% av min utforskarkö just dessa spel som jag inte ens vill veta att dom finns.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Ni som säger att 99% är skräp måste ha väldigt höga krav.
Subjektivt får ni för min del lägga ribban ännu högre. Rent objektivt misstänker jag dock att tusentals spel kan klassas som "godkända", "bra" eller "mycket bra".

1% av 30000 är fortfarande 3000 spel, oops det är det inte alls det, räkna fel på en nolla där xD. Men visst om man då istället säger 90% , dvs 3000st godkända, bra eller mycket bra spel, vilket jag fortfarande har svårt att tro.

Merparten, och då menar jag verkligen merparten av alla spel på steam, har lagts till senaste 4-6åren, efter greenlight och steamdirect lades till.

Men jag är visserligen en person som också tycker 99% av dagens AAA-spel är rena smörjan, så jag kanske har för höga krav. Och nu menar jag faktiskt 99%, om man nu inte räknar med Nintendos spel... i så fall är väl typ 97% av dagens AAA-spel är rena smörjan. Må vara välproducerad smörja men fortfarande skräpspel i mitt tycke.

Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Visst är det så, men det stora problemet, som jag ser det, är att det inte finns ett riktigt filter. Så många "utvecklare" ser det som ett sätt att tjäna lätta pengar, för att inte tala om "Early Access" som inte är mycket att skryta om.

Ja, filter är nog ingen dum idé. Men det finns en del att klicka på i klienten som jag aldrig undersökt eftersom behovet inte funnits riktigt, så kanske har de goda idéer men att de inte är lättillgängliga.

Early access spel bör ju strykas innan de är färdiga för release om du frågar mig.

Medlem

Filter finns ju i steams affär, vad snackar ni om :>
Ni kan till och med filtrera bort spel med tags som "Indie".


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Håller med dom andra. Iaf 90 % är ren skräp. Spel man lirade via Flash Player på Browsern typ för 10 år sen kostar nu 5 euro att köpa på Steam.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Filter finns ju i steams affär, vad snackar ni om :>
Ni kan till och med filtrera bort spel med tags som "Indie".

https://i.imgur.com/lp3fg8o.png

Da fak? Var hittar man den där inställningen?

Medlem

@Sapiens
Settings - > Account - View Account Details upp i högra hörnet -> Preferences
eller helt enkelt bara gå in här.
https://store.steampowered.com/account/preferences


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
eld
Medlem

Skulle vilja köra ett psykologist experiment och ta bort alla spel som folk anser är dåliga på steam, se vad som blir över!

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Filter finns ju i steams affär, vad snackar ni om :>
Ni kan till och med filtrera bort spel med tags som "Indie".

https://i.imgur.com/lp3fg8o.png

Att filtrera bort indie vore att filtrera bort 75% av det bästa på Steam samt 75% av det sämsta.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Filter finns ju i steams affär, vad snackar ni om :>
Ni kan till och med filtrera bort spel med tags som "Indie".

https://i.imgur.com/lp3fg8o.png

Saknar möjligheten att filtrera bort titlar som fått mestadels negativa omdömen. Eller går det?

Backloggens befriare

Jag har 64 spel i mitt spelbibliotek på Steam, men det är ju verkligen mitt minsta bibliotek av alla. Har fler på GOG, fler fysiskt till PC, långt fler till XBOX och PS (alla generationer i båda fallen).

Jag har dock bara "spelat"(=>2h speltid) 19 av spelen.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av eld:

Skulle vilja köra ett psykologist experiment och ta bort alla spel som folk anser är dåliga på steam, se vad som blir över!

The Witcher 3?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Exxo:

Saknar möjligheten att filtrera bort titlar som fått mestadels negativa omdömen. Eller går det?

Nixx, inte vad jag vet ^^

Skrivet av anon_119148:

Att filtrera bort indie vore att filtrera bort 75% av det bästa på Steam samt 75% av det sämsta.

Folk klagar på indies, sen finns det folk som klagar när man ger en lösning på det
Går inte att göra alla belåtna :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

@Godofcheese: Jag vet inte om det var så du mena men jag menade inte att klaga på ditt tips, bara min åsikt att man kan hitta det bästa och det sämsta i spelväg där. Vet dock att det finns många som inte är mycket för indiespelen i stort som kan ha bra användning av ditt tips

Medlem

Finns mycket bra på Steam också.
Som sagt, bara o filtrera bort skitet man inte gillar. Funkar hyffsat bra iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Läste att de kom 9000 spel bara under 2018....dax å sortera ut all EA skit som aldrig blir nåt kanske

KoP
Medlem

Har/behöver bara ett spel i mitt spelbibliotek på Steam: Eurotruck Simulator 2.

:'D

12
Skriv svar