Bästa spelvapen är avgjort!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Freakon: Do it! Går att skapa omröstningar i forumtrådar, hojta om du behöver guidning.

Kanon, tack!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Otroligt att ingen har nämnt BFG än :)!

My own mind!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Kemista:

Gjallarhorn ( År 1).

Håller med och den måste få delad plats med "Vex Mythoclast".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad sägs om ett vapen med ett jäkligt schysst beat? (Battlezone, 1998)
(VARNING FÖR EPILEPSI?)


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

KoP
Medlem

1. Shrink Ray (Duke Nukem 3D)
2. Banana Bomb (Worms)
3. The Penetrator (Saints Row 3)
4. Hammer of Dawn (Gears of War)
5.Cat Silencer (Postal 2)

Gen
Medlem
Skrivet av Aggur:

Otroligt att ingen har nämnt BFG än :)!

Precis vad jag tänkte skriva

BFG (Doom) - Gör inte bara massiv skada när den träffar monstret, den skjuter även ut gröna laserstrålar som träffar alla fiender i en radie om plasmabollen. Lycka till att gömma dig för detta vapen ditt fula monster!
Devastator (Duke Nukem 3D) - Minimissiler som kontinuerligt skjuts ut från dubbla armar och demolerar allt och lite till.
Whirligig Saw (Bloodborne) - Slå, banka, såga och strimla med detta riktigt fräsiga "The slafs mejker"
Cannon (Serious Sam: The First Encounter) - Löser du ett enormt vapen åt mig? Kanon!
Silver Talon (Soldier of Fortune) - En Desert Eagle med ett smidigare namn som skjuter av allt möjligt, näsa, ben, njure och ackompanjeras av ett atombombsliknande ljud!

Medlem

1. AWP (Counter Strike)
2. Rail Gun (Quake 3)

Medlem

Finns pilbåge i spelet brukar jag gilla att använda den.

Ex tombraider 2013 och AC origins Eller halflife 2 (armborst)

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Dubstep Gun i Saints Row IV är lite najs också!

https://www.youtube.com/watch?v=YWrGHJoOBng

Dubstep Gun är ett av mina favoritvapen 🙂 Även fantastiskt underhållande att smacka ner folk med en meter lång, lila dildo. 😋


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Testpilot

Golden gun i Goldeneye. Ett skott räcker.

Glömde nämna Squalls Gunblade, det är ju det snyggaste i alla fall.

Redaktör
Ponny

Fram till i fjol hade jag nog haft väldigt svårt att välja, men Leviathan Axe känns given.

Hedersomnämnande för cirka varenda vapen i Ratchet & Clank-serien.


signatur

En Bamseponny av folket

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Buster Sword i FFVII, helt enkelt för att det är helt orimligt stort och ikoniskt för världens bästa JRPG


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Quake-konnässsör

1. Keyblade (Kingdom Heart)
2. Railgun (Quake 2)
3. Gunblade (Final Fantasy 8)
4. Portal Gun (Portal)
5. Stake Gun (Painkiller)

Men svårt att välja, men dessa kom direkt till minnes.

Medlem
Medlem

Lägger min röst på BFG, utan tvekan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag är fullt medveten om att det inte finns några rätt eller fel vad det gäller preferenser till vapen och det känns nästan som personangrepp att skriva det här men vissa svar här känns så otroligt färglösa.

Hursomhelst, här är några personliga favoriter i ospecifik ordning:

1. Gravity Gun, Half-Life 2 (Av uppenbara skäl)
2. Tau Cannon , Half-Life (Ljuddesignen, det visuella och skadan den orsakade allt man siktade på gav en känsla av att ha ren energi till sitt destruktiva förfogande)
3. Portal Gun, Portal
4. Hagelbössan, SoF2 (kanske inte så mycket själva bössan i sig utan hur fiendernas kroppar svarade på en salva i magen)
5. Railgun, Quake 3

Medlem

Vilket rolig diskussion, det finns fem som jag tänker på direkt.
1. BFG från DOOM
2. Master Sword ifrån Zelda
3. Keyblade från Kingdom Hearts
4. Buster Sword ifrån FF7
5. Ripper från Unreal Tournament.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Kul diskussion! Här är min femma:

5. Master Sword, behövs ingen närmare förklaring
4. Squalls gunblade i Final Fantasy VIII - Revolver
3. Dubstep-vapnet i Saints Row
2. SPAS12'an i Half-Life
1. Snakes 1911 i MGS3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

1. Gjallarhorn (Year 1, Destiny 1)
2. Silenced M4 (CS 1.6)
3. Raze Lighter (Destiny 1)
4. AK i typ alla spel
5. KAR98K (Medal of Honor: Allied Assault)

Medlem

Groovitron (Ratchet and clank)
Mini Nuke (Fallout 3)

Medlem

Firehorn - The Bards Tale


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Ponny

@almblad: Herregud, hur kunde jag inte tänka på Keyblade!? Så många feelings knutna till det där vapnet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Jag håller på att starta en omröstning, börjar med bästa närstridsvapen. De förslag som jag har kommit fram till ligger ute nu, men omröstningen är inte igång. Tänkte be om tips på fler vapen innan den drar igång, har säkert missat en del

Frågan är vart gränsen går? Tänkte först att endast ett vapen per spelserie, med föll rätt snabbt då både Leviathan axe och Blades of chaos är värda att ha med och båda är från God of war.. Kanske får tygla mig och ta bort ett av dem. Eller ska vi tillåta max två vapen från en serie? Finns ju flera grymma i exempelvis Bloodborne och Dark souls.

Anyways, fyll på med tips på NÄRSTRIDSVAPEN så slänger jag med de alternativ som känns lämpliga


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Allting Warhammer 40k! Dock håller så klart boltern #1.

Medlem

Gravity gun i halflife 2.
Svårslagen måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Orkar inte fundera ut en hel lista med favoriter, men jag tycker Penetrator från F.E.A.R förtjänar att nämnas. Det är något tillfredsställande att nagla fast någon i väggen med en påle, i slow motion.

wFI3GQmi0I4

Penetratorn är nog mitt favoritvapen.

Medlem

Nu är ju frågan vilket som är det bästa vapnet. Inte vilket som är favoritvapnet... tycker man ska skilja på detta...

För att svara på frågan som ställs måste ju ändå det BÄSTA vapnet vara "Blades of chaos". Vilket annat vapen är kapabelt till- och har dödat så många gudar?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

För mig är det solklart Frostmourne från Warcraft

Skriv svar