Anthem – 8 minuter gameplay med fokus på freeplay

Robot
Anthem – 8 minuter gameplay med fokus på freeplay

Se aktiviteter som world events och påskägg.

#anthem, #freeplay


Medlem

EA: Hejsan Bioware!
Bioware: Hallå EA!
EA: Gör ett spel som Destiny.
Bioware: Men vi har en bra idé till ett KOTOR3 som många fans vill ha och som vi verkligen vill göra.
EA: Gör ett spel som Destiny, det säljer bra.
Bioware: Okej..

Nä men Anthem ser väl rätt så kul ut, speciellt med kompisar. 150kr för en månads Premier Access blir ett bra köp fram tills The Division 2 släpps en månad senare

Geeks Gaming

Ser ju helt klart mer intressant ut än Destiny 2. Dock va intresset för Destiny 2 noll från min sida så inte så svårt att överträffa de.

Medlem

Varför envisas alla spel nu för tiden att man behöver "hålla in" X eller E för att öppna en kista eller interagera med något? Åtminstone på PC borde man kan disablea det för att det ska räcka med ett enkeltryck på knappen som vanligt :s

Medlem

Bulletsponge 2.0 med totalt Intelligens Befriad AI.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

150kr kan det vara värt....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ronzem:

EA: Hejsan Bioware!
Bioware: Hallå EA!
EA: Gör ett spel som Destiny.
Bioware: Men vi har en bra idé till ett KOTOR3 som många fans vill ha och som vi verkligen vill göra.
EA: Gör ett spel som Destiny, det säljer bra.
Bioware: Okej..

Nä men Anthem ser väl rätt så kul ut, speciellt med kompisar. 150kr för en månads Premier Access blir ett bra köp fram tills The Division 2 släpps en månad senare

Tror inte riktigt på att Bioware vill göra ett KotOR 3, lika lite som att Valve vill göra ett Half life 3. Det skulle aldrig kunna leva upp till hype:n.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ph4st:

Varför envisas alla spel nu för tiden att man behöver "hålla in" X eller E för att öppna en kista eller interagera med något? Åtminstone på PC borde man kan disablea det för att det ska räcka med ett enkeltryck på knappen som vanligt :s

Tror faktiskt det har en mening, Speciellt i multiplayerspel så vill det t.ex. stoppa att du snabbt kan loota och slåss samtidigt. Nertiden i att öppna gör dig sårbar. Om det sen är bra eller dåligt är en helt annan femma

Medlem

Hoppas verkligen att det leverar nu.
Diggar verkligen blandningen mellan Destiny och Warframe

Medlem

Ser ut som grafiken har tagit en smäll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Seraium:

Ser ut som grafiken har tagit en smäll.

De eller så har dom laddat upp extremt dåligt kvalité. Videon är extremt pixlig.

Medlem

Tråkigt att det inte visas upp någon PvP... Det är ju det mest intressanta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

tycker faktiskt att det ser väldigt tråkigt ut. Flyga runt i mech suits som flyger slöare än 1910 talets propellerplan, generiskt pang pang utan djup, det är känslan jag får.

Medlem

Usch vad mycket motion blur. Orkade bara kolla 30 sekunder.

Medlem

Jo, fortfarande inget med det som ser intressant ut. Spelet verkar ju helt sakna identitet och personlighet. Generiskt och tråkigt. Verkligen trist att se detta från en utvecklare som är känd för att göra spel med det motsatta. Rätt så tydligt att det inte längre är det BioWare som vi älskat

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att det inte visas upp någon PvP... Det är ju det mest intressanta.

"Rolig" eller ovetandes? ingen pvp i detta spel, så jävla rätt beslut. Äntligen ett onlinespel utan påklistrad pvp "cause muh skills" .

Medlem
Skrivet av bulleboss:

"Rolig" eller ovetandes? ingen pvp i detta spel, så jävla rätt beslut. Äntligen ett onlinespel utan påklistrad pvp "cause muh skills" .

Ovetande, helt klart, har inte läst något om spelet. Får hoppas att det läggs till senare. Ett onlinefokuserat spel utan PvP känns ganska meningslöst, finns ju inget att kämpa mot/för då.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Uran att ha kollat på videon, och enbart baserat på texten så känns det som ni skriver ovan ganska generiskt, grunt/tunt.

Återkommer efter titt.


signatur

Niet.

Medlem

@Dunder: Håller inte med, äntligen kan alla resurser läggas på att göra PVE-delen så bra som möjligt.

Ingen balans för både pvp/pve (kan lösas med separat balansering iofs, men sker sällan).

Själv älskar jag online coop rpg/dungeon crawlers/looters UTAN pvp !

Ska bli så himla mysigt med detta (TROR och HOPPAS jag) ! =D

Utan att hypea sönder tror jag att dom har hittat tillbaka lite spelarbasen (alla tröttmössor som anser sig veta bättre än utvecklarna själva vad dom ska utveckla för spel, begone!). Med det menar jag.. eller min känsla är, att dom har pressat "p2w" till sin gräns när FÖR många människor sa ifrån (sw:bf2), och självklart för att vinna tillbaka lite goodwill (EA i detta fallet då).

Om ni är osäkra gå in och läs på deras subreddit (reddit.com/r/anthemthegame), tycker dom har varit OVANLIGT transparenta under utvecklingens gång. Finns väldigt mkt info om spelet och vad som faktiskt gäller. Till skillnad från många här inne som ser EA och går bananas "NEJ FY EA FUCK YOU, YOU SUCK YOU WONT GET MY MONEY p2W IDIOTS".
Tycker ni dumförklarar er själva, men det får stå för mig.

Önskar att alla som är det minsta intresserade av coop online provar demot (ja demo, minns ej om det va pc och ps4 eller bara en plattform tbh) som kommer i februari (minns inte datum).

Skrivet av bulleboss:

Utan att hypea sönder tror jag att dom har hittat tillbaka lite spelarbasen (alla tröttmössor som anser sig veta bättre än utvecklarna själva vad dom ska utveckla för spel, begone!). Med det menar jag.. eller min känsla är, att dom har pressat "p2w" till sin gräns när FÖR många människor sa ifrån (sw:bf2), och självklart för att vinna tillbaka lite goodwill (EA i detta fallet då).

ironiskt att du säger begone till dom som anser sej veta bättre spelutvecklarna medans du själv sitter och påpekar hur dom ska göra med att inte ha PvP


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

@Newklear: Håller inte med, äntligen kan alla resurser läggas på att göra PVE-delen så bra som möjligt.

Ingen balans för både pvp/pve (kan lösas med separat balansering iofs, men sker sällan).

Själv älskar jag online coop rpg/dungeon crawlers/looters UTAN pvp !

Ja, vi är alla olika såklart... Jag känner ingen större utmaning i att bara spela mot datorstyrda fiender, eller att man åstadkommit något när man vunnit.
Det är en långt mer härlig känsla när man slått en annan spelare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att medge att det rent ytligt får mig att tänka på Destiny, Warframe och The Division. Vad har då dessa titlar gemensamt? Mitt totala ointresse. Synd.

Hoppet är det sista som överger människan, brukar det heta, så jag får väl helt enkelt hoppas att det en dag dyker upp ett vettigt Bioware-RPG igen.

Medlem

Ser ut som Warframe, men med mer visuella effecter, 'bullet spunging' och alldeles för mycket 'console UI' för min personliga smak.

Medlem

Ger mitt sista hopp till recensionen på FZ att övertyga mig, men det här såg då bra jäkla tråkigt ut för min del.

Gnällkuk

Mja... jag tror inte på det här spelet, typ alls. Jag tror det kommer vara kul att spela igenom en gång, njuta av de maffiga miljöerna och grafiken men i övrigt tycker jag inte det ser superskoj ut om jag ska vara ärlig. Luktar solklart som ett spel som kommer släppas halvfärdigt och som kommer vara runt 1.0-version ett år senare, om det ens överlever så länge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Han dödade den där bossy saken med typ noll skills och tog 0 skada... Vafnansde

Pansarknekt

Division in space.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Division in space.

Precis. Jag gillade Division, så har börjat smått se fram emot detta. Till och med frugan som inte är en gamer tycker det ser intressant ut.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Folk verkar jämföra detta med Warframe och Destiny.
Har aldrig kommit in i Warframe pga att jag tyckte det var så ful design på allt.
Destiny 2 var mer i min smak då jag tyckte det var mycket finare och mer logisk design.
Om jag ska spendera mycket tid i ett spel så vill jag ha en för mig schysst design.

Anthem ser schysst ut, men fienderna gjorde ju ingenting?
Jag vill hellre ha svåra rörliga fiender med mindre hp än helt docila med massor.

Ska prova demot 1 feb och se.

12
Skriv svar