Speedruns har redan blivit en grej i demot till Resident Evil 2

Robot
Speedruns har redan blivit en grej i demot till Resident Evil 2
Medlem

7:30 tog jag det på.

Medlem

Resident Evil 2 släpptes för över 20 år sedan, finns garanterat mängder med speedruns på nätet som man kan kolla på och sedan köra det på fullversionen för att öva och när man anser att man kan spela tillräckligt bra så kör man det "live". Tror även att begränsningen på en gång är knäckt, PC är inte konsol, sådant här stoppar inte folk från att finna svagheter i koden och "exploita" dessa.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Resident Evil 2 släpptes för över 20 år sedan, finns garanterat mängder med speedruns på nätet som man kan kolla på och sedan köra det på fullversionen för att öva och när man anser att man kan spela tillräckligt bra så kör man det "live". Tror även att begränsningen på en gång är knäckt, PC är inte konsol, sådant här stoppar inte folk från att finna svagheter i koden och "exploita" dessa.

Ja tidsbegränsningen är redan knäckt (till PC)! Samt spelar vissa med trainers osv. Jag själv körde och kommer köra på en Xbox One.

Medlem

Jag tycker de ska ta bort tidsbegränsningen nu så att alla kan spela hur mycket de vill utan att behöva ladda hem cracks för att spela i mer än 30 minuter. Tidsbegränsningen motsäger sig själv lite grann när allt man behöver göra får att få mer RE2 är att gå in på Youtube och kolla när andra spelar, men varför?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag tycker de ska ta bort tidsbegränsningen nu så att alla kan spela hur mycket de vill utan att behöva ladda hem cracks för att spela i mer än 30 minuter. Tidsbegränsningen motsäger sig själv lite grann när allt man behöver göra får att få mer RE2 är att gå in på Youtube och kolla när andra spelar, men varför?

Men vad ska du göra med över 30 min, på ett område som går snabbare att spela igenom än 30 min?

Medlem

Fattar inte hur folk kan vara så snabba, jag fastnade redan i första rummet. Tog mig nästan 20 minuter att hitta första spaken..... xD
Jag suger på spel som dessa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av magma:

Fattar inte hur folk kan vara så snabba, jag fastnade redan i första rummet. Tog mig nästan 20 minuter att hitta första spaken..... xD
Jag suger på spel som dessa.

Inte direkt deras första playthrough, om man säger så.

Avstängd

Speedruns är vad som gör speltittande ihärdigt - "let's play" eller "walkthroughs" är riktigt slött imho. Btw, AGDQ2019 samlade in dryga 2,1 miljoner dollar detta år!

Medlem

Vad innebär tidsbegränsat, demon är bara igåbg i 30 min, men jag kan spela om den gång på gång?
Eller att den bara kan startas och spelas under en begränsad tid?

Medlem

Klara mitt på 24.46. Mäktigt får jag väl säga. Blev en bokning efteråt

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad innebär tidsbegränsat, demon är bara igåbg i 30 min, men jag kan spela om den gång på gång?
Eller att den bara kan startas och spelas under en begränsad tid?

Du har 30 min, Thats it. Om jag fattat det rätt så får du inte spela mer, om du inte dör.
Dör du får du börja om på noll.
Folk har exploitat så det finns sätt att spela längre än 30 min.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Du har 30 min, Thats it. Om jag fattat det rätt så får du inte spela mer, om du inte dör.
Dör du får du börja om på noll.
Folk har exploitat så det finns sätt att spela längre än 30 min.

Spelar jag 30 min men inte dör. Försvinner demot från min hårddisk då eller vad menar du?

Medlem

Det finns två varianter, förr var det en del spel som hade tidsbegränsning enbart, vill minnas att Outcast hade ett sådant demo men det tillät en att spela om och Resident Evil spelen hade också detta om jag inte minns fel. Det är dock väldigt ovanligt med spel som har tidsbegränsning och som inte tillåter en att spela om (såvida man kör med ett annat konto eller finner sätt att helt ta bort detta) och det pågår nu rätt många debatter om detta. Kanske är det vad Capcom vill ska ske, för det verkar inte vara samma uppmärksamhet kring något som iaf jag finner vara betydligt värre att spelet använder sig av Denuvo.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Spelar jag 30 min men inte dör. Försvinner demot från min hårddisk då eller vad menar du?

Nej spelet håller reda på hur länge du spelat det och efter det kan du inte längre spela utan att använda ett annat konto. Det är rätt vanligt med att utgivare låter en testa det fulla spelet under en begränsad tid, The Divison har, eller hade iaf, möjligheten att spela under två timmar och Battlefield 4 och Titan Fall har liknande "demos". Capcom använder sig av ett liknande system men istället för att man kan köra hela spelet har de använt ett demo.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Nej spelet håller reda på hur länge du spelat det och efter det kan du inte längre spela utan att använda ett annat konto. Det är rätt vanligt med att utgivare låter en testa det fulla spelet under en begränsad tid, The Divison har, eller hade iaf, möjligheten att spela under två timmar och Battlefield 4 och Titan Fall har liknande "demos". Capcom använder sig av ett liknande system men istället för att man kan köra hela spelet har de använt ett demo.

Tack. Så 30 min är limiten no matter what.. Got it.

Releasehästryttare

Märkte om man kör med kontroll så va det lättare att sätta 3 skott i ett knä och sedan när de kryper mot en använda kniven än att sätta 1-8 skott i huvudet. (med pistol)

Medlem
Skrivet av Haddock:

Tack. Så 30 min är limiten no matter what.. Got it.

Ja om man inte använder sig av metoder som jag är rätt säker på att Capcom inte är så glada över (PC).

Medlem
Skrivet av Haddock:

Tack. Så 30 min är limiten no matter what.. Got it.

Nej, dör du så förbrukas inte din tid. Eller har misstolkat?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Devan:

Märkte om man kör med kontroll så va det lättare att sätta 3 skott i ett knä och sedan när de kryper mot en använda kniven än att sätta 1-8 skott i huvudet. (med pistol)

Yes, jag körde på den taktiken också för att spara skott om jag inte var dödssäker på att få bra headshot.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Releasehästryttare
Skrivet av SunShine:

Yes, jag körde på den taktiken också för att spara skott om jag inte var dödssäker på att få bra headshot.

Mm, skall nog köra igenom spelet på normal först. och de ger ju en så mycket ammo så det inte spelar nån roll hur man än gör (gissningsvis). Men när man väl kör på hard så känns det som det kan bli en taktik som funkar.

Inaktiv

@haddock tidsbegränsade demon av fullversioner brukar ofta kallas för trials

Medlem

Förstår inte folks gnäll om tidsbegränsningen. Resident Evil 2 är ett av de bästa spelen som gjorts i mitt tycke så jag har definitivt väntat på detta länge nu, men jag kan ändå uppskatta att man får detta som en liten tease bara när spelet ändå släpps om mindre än 2 veckor. Jag tyckte det var lagom, och ser fram emot releasen!

Medlem

Vad i helvete är det här!?? har suttit i 20 min och försökt hitta demot. finns ju inte (PSN)
Har skrivit "RESIDENT EVIL 2 1-Shot Demo" får ingenting....

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad i helvete är det här!?? har suttit i 20 min och försökt hitta demot. finns ju inte (PSN)
Har skrivit "RESIDENT EVIL 2 1-Shot Demo" får ingenting....

https://store.playstation.com/en-se/product/EP0102-CUSA14426_...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av Haddock:

Vad i helvete är det här!?? har suttit i 20 min och försökt hitta demot. finns ju inte (PSN)
Har skrivit "RESIDENT EVIL 2 1-Shot Demo" får ingenting....

I PSstoren gå på Games - Demos och så är RE2 demot där som första alternativ.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

I PSstoren gå på Games - Demos och så är RE2 demot där som första alternativ.

Hittar inte "Demos"
Men den fanns långt ner på någon lista över new eller va det var.
PSN Store suger sjukt hårt.

Spelet var förjäkla nice!
Det blir absolut ett köp!
RE7 var bland det coolaste jag spelat, det här har lite samma känsla även om det inte är fps.

Medlem

Jag hitta den också här på internet, men gick knappt att hitta på PS4an.
PSN suger puuuung

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad i helvete är det här!?? har suttit i 20 min och försökt hitta demot. finns ju inte (PSN)
Har skrivit "RESIDENT EVIL 2 1-Shot Demo" får ingenting....

jag laddar ju alltid via PCns PSN, mycket snabbare och mer överskådligt än o böka med PS4ans PSN.
till frågan: den är bokstavligen på första sidan i en liten banner.

Medlem

Klarade inte demot men kom till vapenskåpen. Fiblade med koder när tiden tog slut.

12
Skriv svar