Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Såg något intressant i södern...

Någon hade ristat en text på väggen i en gammal övergiven ladugård en bit sydost om Tumbleweed:

https://i.imgur.com/hQBgBvG.jpg

"You revel in your disgrace, I see"

Undrar om det har kopplingar till andra saker i området. Ett nytt mysterium?

Enda jag hittar när jag googlar på det är att det är en "cheat code".


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Givetvis menade jag tuberkulos, blandade ihop de två.

Det är helt okej. Jag var inte sur🙂. Men tyckte det var angeläget att fylla på med lite fakta för alla som vet hur det går för Arthur. Det är ju så ibland att människor måste föra vidare kunskaper till kommande generationer. Det glöms så fort. Det ungdomar lär sig i skolan och av dokumentärer tycker jag iaf handlar mest om de fruktansvärda världskrigen. Hemskt med krigen. Men folk dog ju oerhört mycket av sjukdomar som ofta var helt obotliga då.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Såg något intressant i södern...

Någon hade ristat en text på väggen i en gammal övergiven ladugård en bit sydost om Tumbleweed:

https://i.imgur.com/hQBgBvG.jpg

"You revel in your disgrace, I see"

Undrar om det har kopplingar till andra saker i området. Ett nytt mysterium?

Nu vet jag inte om det finns många kopplingar till originalspelet. Kunde vara intressant att kolla allt i södern och sedan spela RDR1. Jag tycker också att detta ser ut som ngt som 🎩 mannen kan ha med att göra. Skriver i kod, ni som vet förstår ju.

Medlem
Skrivet av breahl:

Enda jag hittar när jag googlar på det är att det är en "cheat code".

Ok. Ja det finns ju en hel del fuskkoder. Som på den gamla goda tiden😁 Kod som min kod ovan. Blev ju lite knäppt. Haha

Medlem

Har ni skaffat det vackraste riddjuret?

Åsnan! Ser underbart ut när man rider. Vid Watsons cabin kan man sno den av en gammal gumma.

Otis Millers revolver som @breahl pratar om går bara att få tag på sent i spelet i epilog 2. Tror jag det är tidigast. Om man inte lyckas glitcha sig in tidigare.

Har att göra med den tudelade kartan. Häxgumman långt i väster och enstöringen långt i öster har tydligen haft ihop det 😍. Eller om de är släkt. Bekanta till Otis Miller? Men det gick visst riktigt galet eftersom de bor så långt ifrån varandra man kan. Varsin kartbit har de. Sedan finns pistolen i sydväst. Micahs revolver hittar man helt enkelt vid hans frusna lik på berget där man dödade honom🙂

Medlem
Skrivet av breahl:

Enda jag hittar när jag googlar på det är att det är en "cheat code".

Aha, är det nåt sånt. Där ser man.

Hittade en del värdefulla saker i en ruin i närheten men det är nog helt orelaterat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu vet jag inte om det finns många kopplingar till originalspelet. Kunde vara intressant att kolla allt i södern och sedan spela RDR1. Jag tycker också att detta ser ut som ngt som 🎩 mannen kan ha med att göra. Skriver i kod, ni som vet förstår ju.

Bra med kodspråk, hehe. Vi som är lite insatta hänger med utan problem.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Aha, är det nåt sånt. Där ser man.

Hittade en del värdefulla saker i en ruin i närheten men det är nog helt orelaterat.

Ja, koderna finns nog här och där i spelet. Det är bara att kolla när du kommer in i spelmenyn så står det Cheat codes. Samma meny som maps tror jag. När du går in på cheats så är det bara att skriva vad som stod. Så skall du förhoppningsvis få någon fördel. T ex oändligt med ammo till ngt vapen, odödlig, extra lång dead eye, stamina m.m . Enligt min erfarenhet när det gäller gamla tider😁.
Det är nog inte troligt att man får sådana fördelar så man kan klara spelet perfekt samtidigt. Men troligen roliga saker att pröva för stunden.

Sök på cheat codes RDR2, vet ja. Kul kanske.
Har inte prövat ngt själv men upptäckte att det stod i menyn. Det tog ett tag tills jag upptäckte det så ngt måste man väl ha åstadkommit i spelet först. Vad man skall ha gjort vet jag ej. 🙂

Ambassadör
Xbox

@Över45: Yeah, cheat codes disablar achievements bland annat.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Yeah, cheat codes disablar achievements bland annat.

Ganska logiskt!🙂 Men vill man leka lite så varför inte.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Yeah, cheat codes disablar achievements bland annat.

Oj, då är det bäst jag håller mig borta från de koderna. Har kommit ganska långt i en del challenges och tänkte försöka göra klart dem.

Medlem
Bra karta!
Skrivet av Zontos:

@Över45: Det låter som något jag kan ägna mig åt när storyn tagit slut, är i slutet av Kap6 så.

Men är det hos trappern man kan sälja stöldgods också? Jag försökte sälja klockor och smycken hos de vanliga affärerna, de ville inte ha. :/ Har bara gått förbi en trapper en gång men då kollade jag bara kläder. Har hittills gett bort allt till lägret.

Hittade i övrigt en kul interaktiv karta, kan vara lite spoiler.

https://www.ign.com/maps/red-dead-redemption-2/world

Gick tillbaks till @Zontos lite äldre inlägg. Min länk för kartan funkade inte.
Nu känns kartan trevlig för mig. Inför en omspelning och man snabbt vill söka över områden efter allt man skall hitta. Slipper en del onödiga utfärder när det endast är en grej man missat i ett område.
Avslöjar ju inte direkta storysaker heller.

Har lagt in länken som snabbknapp på surfplattan. Spelar, tar en titt på kartan. Ser om jag hittat rätt och spelar igen.

Använd INTE kartan första ggn du spelar. För din egen skull! Njut och spela långsamt, undersök och leta saker. Då får du en unik spännande värld att "leva" med och i.🙂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Oj, då är det bäst jag håller mig borta från de koderna. Har kommit ganska långt i en del challenges och tänkte försöka göra klart dem.

Det är därför man skall ha många sparfiler. 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Gick tillbaks till @Zontos lite äldre inlägg. Min länk för kartan funkade inte.
Nu känns kartan trevlig för mig. Inför en omspelning och man snabbt vill söka över områden efter allt man skall hitta. Slipper en del onödiga utfärder när det endast är en grej man missat i ett område.
Avslöjar ju inte direkta storysaker heller.

Har lagt in länken som snabbknapp på surfplattan. Spelar, tar en titt på kartan. Ser om jag hittat rätt och spelar igen.

Använd INTE kartan första ggn du spelar. För din egen skull! Njut och spela långsamt, undersök och leta saker. Då får du en unik spännande värld att "leva" med och i.🙂

Det är en bra karta det! Har du börjat på en ny genomspelning?


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag har då hittat alla skatter nu tror jag i min tredje genomspelning. High stakes, Poisonous trail, Jack Hall gang, guldtackan i nedbrända byn. Finns det några fler? Vet att det kommer en sen nere i ett nedbränt hus där runt Rhodes men är i kapitel 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är en bra karta det! Har du börjat på en ny genomspelning?

Blev lite fördröjd i helgen. Men skall försöka så snart jag orkar. Blev ganska dålig (inget farligt), ont och har sovit pga stark medicin. Så när jag skall spela lite längre tid kanske jag somnar.😀 Har läst här och skrivit inlägg. Bara medicinkuren är färdig kommer jag nog igång igen. Thats life! ☺

Medlem
Skrivet av Över45:

Gick tillbaks till @Zontos lite äldre inlägg. Min länk för kartan funkade inte.
Nu känns kartan trevlig för mig. Inför en omspelning och man snabbt vill söka över områden efter allt man skall hitta. Slipper en del onödiga utfärder när det endast är en grej man missat i ett område.
Avslöjar ju inte direkta storysaker heller.

Har lagt in länken som snabbknapp på surfplattan. Spelar, tar en titt på kartan. Ser om jag hittat rätt och spelar igen.

Använd INTE kartan första ggn du spelar. För din egen skull! Njut och spela långsamt, undersök och leta saker. Då får du en unik spännande värld att "leva" med och i.🙂

Bra karta!

Jag använder en liknande som finns här:
https://rdr2map.com

Där kan man skapa konto (gratis) och så kan man markera ställen på kartan som man besökt. Himla bra grej när jag nu håller på och kollar upp dinosaurieben samtidigt som jag letar upp andra saker i varje område.

Bra sätt att inte missa något, så att jag slipper rida tillbaka.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har då hittat alla skatter nu tror jag i min tredje genomspelning. High stakes, Poisonous trail, Jack Hall gang, guldtackan i nedbrända byn. Finns det några fler? Vet att det kommer en sen nere i ett nedbränt hus där runt Rhodes men är i kapitel 2.

Är det fler än jag som har specialkartan och kan leta efter "Le tresor des morts"? Man fick den om man förbeställde. Jag gjorde det även online på XBOX shopen, så har spelet på hårddisken. Det är många guldtackor. Spelet blev ju dyrare än fysiska upplagor, så får väl se det som kompensation.
Extremt svår skatt att hitta. Tills man kommer på en uppenbar grej.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Är det fler än jag som har specialkartan och kan leta efter "Le tresor des morts"? Man fick den om man förbeställde. Jag gjorde det även online på XBOX shopen, så har spelet på hårddisken. Det är många guldtackor. Spelet blev ju dyrare än fysiska upplagor, så får väl se det som kompensation.
Extremt svår skatt att hitta. Tills man kommer på en uppenbar grej.

Man fick bara den om man köpte special eller ultimate versionen. Jag köpte orginalet, dvs det billigaste.

Edit: Eller nä kanske har fel, ska kolla om jag hittar kartan i morgon. Kanske räcker med att man förbeställde.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Gick tillbaks till @Zontos lite äldre inlägg. Min länk för kartan funkade inte.
Nu känns kartan trevlig för mig. Inför en omspelning och man snabbt vill söka över områden efter allt man skall hitta. Slipper en del onödiga utfärder när det endast är en grej man missat i ett område.
Avslöjar ju inte direkta storysaker heller.

Har lagt in länken som snabbknapp på surfplattan. Spelar, tar en titt på kartan. Ser om jag hittat rätt och spelar igen.

Använd INTE kartan första ggn du spelar. För din egen skull! Njut och spela långsamt, undersök och leta saker. Då får du en unik spännande värld att "leva" med och i.🙂

Tror Zimpan skrev länkarna i förstaposten om han nu inte redan poängterat det

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra karta!

Jag använder en liknande som finns här:
https://rdr2map.com

Där kan man skapa konto (gratis) och så kan man markera ställen på kartan som man besökt. Himla bra grej när jag nu håller på och kollar upp dinosaurieben samtidigt som jag letar upp andra saker i varje område.

Bra sätt att inte missa något, så att jag slipper rida tillbaka.

Ja den verkade ju vara bra. Bra att man kan markera själv.
Hur bra spelet än är kan det ju bli lite tråkigt i längden att rida tillbaka massor av ggr, som du säger. Särskilt vid en omspelning, då man varit på nästan alla platser förut.
Men första gången jag spelade ville jag verkligen se alla överraskande saker. Det är som om man går på bio och ser en ny film. Naturligtvis sitter det en idiot som sett filmen och kommenterar för sin kompis. (Underligt att det inte sker fler mord i biografen.)😁

Jag vill inte använda fast travel kartan heller. Passar mig inte riktigt. Gör hellre cinematic ridningar över längre avstånd - ofta vackert! Händer något runt en kan man ju även tvärstanna då.🙂

Medlem
Skrivet av Zontos:

Tror Zimpan skrev länkarna i förstaposten om han nu inte redan poängterat det

Hur som helst så kom jag ju ihåg ditt inlägg, med kartan. Trevligt!

Medlem
Skrivet av Över45:

Hur bra spelet än är kan det ju bli lite tråkigt i längden att rida tillbaka massor av ggr, som du säger. Särskilt vid en omspelning, då man varit på nästan alla platser förut.
Men första gången jag spelade ville jag verkligen se alla överraskande saker. Det är som om man går på bio och ser en ny film. Naturligtvis sitter det en idiot som sett filmen och kommenterar för sin kompis. (Underligt att det inte sker fler mord i biografen.)😁

Haha, såna biobesökare skulle jag bli galen av.

Apropå kartor, jag har inte använt någon guide (fuskkarta 😁) förrän jag kört fast. Gillar att försöka hitta allt på egen hand om möjligt, men i det här spelet kan det bli knepigt ibland. Det är ju gigantiskt!

Till exempel alla dessa dreamcatchers. De hade jag aldrig hittat utan guide. Inte en chans! 😄

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Man fick bara den om man köpte special eller ultimate versionen. Jag köpte orginalet, dvs det billigaste.

Edit: Eller nä kanske har fel, ska kolla om jag hittar kartan i morgon. Kanske räcker med att man förbeställde.

Hm jag köpte bara standardutgåvan då det mest var onlinebös med i de andra. Förbeställde heller inte (då det är av ondo) men jag fick ändå pre-order bonusar, som War Horse och lite prylar. Hojta till om skattkartan ingick och var man hittar den i så fall!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hm jag köpte bara standardutgåvan då det mest var onlinebös med i de andra. Förbeställde heller inte (då det är av ondo) men jag fick ändå pre-order bonusar, som War Horse och lite prylar. Hojta till om skattkartan ingick och var man hittar den i så fall!

Jag har inte fått en enda pre order pryl. Läste här om alla....

https://www.vg247.com/2019/01/11/red-dead-redemption-2-war-ho...

Jag har inget av det även fast jag förbeställde spelet, måste man aktivera pre order någonstans? För står så här.

"So long as you’ve successfully redeemed your pre-order DLC code that you got for placing a pre-order on Red Dead Redemption 2, you’ll find the War Horse in that list"

Är ju en massa outfits man får också som jag inte fått.


signatur

PS5 och inget annat.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Paiden: absolut, det köper jag, och den som gillar open world uppskattar det nog mycket mer. Jag känner att spelglädjen inte ska offras för autenticitet (det åker ju ändå ut genom fönstret när man kan överleva att bli skjuten ett x antal gånger), och första RDR lyckades bättre balansera livet i vilda västern med bra spelupplevelse utan dötid. Men återigen, om man gillar open world-stuket är det nog inget problem.

Klarade av spelet igår och måste säga att det växer enormt på slutet. Sista kapitlet och epilogerna var fenomenalt bra, och musiken gav mig ståpäls (kommer lyssna på Willie Nelsons version av Cruel World obscent många gånger idag). Även om jag stör mig på mycket i spelet var det ändå en fenomenal upplevelse, hatten av till vad Rockstar gjort här. Finns ingen annan titel som kommer i närheten av det mastodontarbete som gjorts här.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har inte fått en enda pre order pryl. Läste här om alla....

https://www.vg247.com/2019/01/11/red-dead-redemption-2-war-ho...

Jag har inget av det även fast jag förbeställde spelet, måste man aktivera pre order någonstans? För står så här.

"So long as you’ve successfully redeemed your pre-order DLC code that you got for placing a pre-order on Red Dead Redemption 2, you’ll find the War Horse in that list"

Är ju en massa outfits man får också som jag inte fått.

Jag köpte spelet samma dag det släpptes men jag fick trots det pre-order-DLC. Har dock inte laddat ned DLC:n ännu så jag har inte de prylarna i spelet, men jag kan förstås ladda ned den när jag känner för det.

Du kan kolla om du också fått pre-order-DLC:n genom att logga på PSN Store och titta i Download List. Den finns listad som Add-On och heter "Red Dead Redemption 2: Digital Pre-Order Bonuses", ifall du har den.

Medlem

@breahl: Har du digital eller fysisk utgåva? Jag fick en kod i fodralet som jag behövde knappa in. Survival kit, eller vad det kallades, hamnade allt i min inventory direkt t.ex. och War horse är en Ardenner som man ska kunna köpa för 0:- i valfritt stall. Jag har inte gjort det för jag gillar inte utseendet på den...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skattkartan. "Le tresor des mortes"
Skrivet av Mortaigne:

Hm jag köpte bara standardutgåvan då det mest var onlinebös med i de andra. Förbeställde heller inte (då det är av ondo) men jag fick ändå pre-order bonusar, som War Horse och lite prylar. Hojta till om skattkartan ingick och var man hittar den i så fall!

Jag var ju dum nog att förbeställa 😜 Fick online böös som laddades ner när man förladdade spelet.
Jag har ju en Digital utgåva från XBOX, om det skiljer sig.

Man hittar kartan redan i den nedbrända staden i kapitel 2 där man hittar guldtackan. OM man fått "skatten" måste man hitta två gamla lik i celler, i närheten av guldtackan. Man kan gå in och leta i cellerna ett av de gamla liken har en gammal bild, där står även om skatten. Dock tänk på att bilden är gammal! Det gör det hela svårare för Arthur. Han måste ju hitta ett ställe som ser annorlunda ut idag. Hittar man stället får man en liten dikt som beskriver var man skall leta. Det går naturligtvis att fuska (youtube). Det är en mycket klurig sak!! Tills man kommer på ngr uppenbara saker. Det var den största skatten jag hittade. Om inte liken finns eller om ni inte hittar bilden har ni väl inte tillägget. Lycka Till!😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har inte fått en enda pre order pryl. Läste här om alla....

https://www.vg247.com/2019/01/11/red-dead-redemption-2-war-ho...

Jag har inget av det även fast jag förbeställde spelet, måste man aktivera pre order någonstans? För står så här.

"So long as you’ve successfully redeemed your pre-order DLC code that you got for placing a pre-order on Red Dead Redemption 2, you’ll find the War Horse in that list"

Är ju en massa outfits man får också som jag inte fått.

När jag köpt spelet tryckte jag på "Install all" och fick då även pre-order-grejerna installerade. Köpte det digitalt på Xbox dag 1 eller 2.

Skrivet av Över45:

Jag var ju dum nog att förbeställa 😜 Fick online böös som laddades ner när man förladdade spelet.
Jag har ju en Digital utgåva från XBOX, om det skiljer sig.

Man hittar kartan redan i den nedbrända staden i kapitel 2 där man hittar guldtackan. OM man fått "skatten" måste man hitta två gamla lik i celler, i närheten av guldtackan. Man kan gå in och leta i cellerna ett av de gamla liken har en gammal bild, där står även om skatten. Dock tänk på att bilden är gammal! Det gör det hela svårare för Arthur. Han måste ju hitta ett ställe som ser annorlunda ut idag. Hittar man stället får man en liten dikt som beskriver var man skall leta. Det går naturligtvis att fuska (youtube). Det är en mycket klurig sak!! Tills man kommer på ngr uppenbara saker. Det var den största skatten jag hittade. Om inte liken finns eller om ni inte hittar bilden har ni väl inte tillägget. Lycka Till!😀

Ah, jag tror inte att jag hittade något där när jag plockade upp guldtackan. Får ta en extra koll men det verkar inte som om det är med i vanliga utgåvan då. Har för mig att cellerna var antingen tomma eller låsta.


signatur

Jump in.

Skriv svar