Kvällssnack – vilka av gratisspelen från Epic Games Store har du laddat hem?

Robot
Kvällssnack – vilka av gratisspelen från Epic Games Store har du laddat hem?
Medlem

Sergey Galyonkin, mannen bakom berömda Steamspy är anställd på Epic Games som Director of Publishing Strategy. Han tweetade nyss att Epic Store ändrar sin returpolicy till att vara samma som Steam (vad jag kunde se).
https://twitter.com/galyonkin/status/1083780576472113164

Geeks Gaming
Skrivet av Fulci:

Sergey Galyonkin, mannen bakom berömda Steamspy är anställd på Epic Games som Director of Publishing Strategy. Han tweetade nyss att Epic Store ändrar sin returpolicy till att vara samma som Steam i princip.
https://twitter.com/galyonkin/status/1083780576472113164

Intressant. Hur såg den ut tidigare?
Ska bli kul att se hur detta ”kriget” utvecklar sig. Förhoppningsvis vinner vi konsumenter

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Intressant. Hur såg den ut tidigare?
Ska bli kul att se hur detta ”kriget” utvecklar sig. Förhoppningsvis vinner vi konsumenter

Den var betydligt sämre tidigare, jag vet inte om de ändrade något innan nu. Bland annat var den begränsad till ett fåtal returer och krångligare procedur.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Intressant. Hur såg den ut tidigare?
Ska bli kul att se hur detta ”kriget” utvecklar sig. Förhoppningsvis vinner vi konsumenter

Det var max 2 refunds per år


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag drog hem Subnautica för att det var gratis och jisses vad glad jag är för det. Trodde inte jag skulle fastna som jag gjorde men det är ju sjukt skoj

Hade inte spelet det annars tror jag.

Medlem

Gratis är gott så samtliga.

Medlem

Subnautica!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hittills så har man laddat hem dessa tre Super Meat Boy, Subnautica och What Remains of Edith Finch.

Spelade några minuter Subnautica, riktigt fint grafik men jag kände mig rätt vilsen vad jag skulle göra.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Shadow Complex är det enda jag skaffat där ifrån.

Medlem

Jag är väldigt bitter så jag vägrar installera EPiC launcher efter deras money shower. Även om det är gratisspel. What remains of Edith Finch har jag till Steam också men ännu inte installerat det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Epic launcher kommer aldrig att installeras på min maskin. Finns inte spelet på Steam så existerar det inte.

Inaktiv

@Godofcheese: (Skämt(?)) men det är väl ungefär så många spel de som använder Epic Game Store kommer köpa där per år och resten på andra plattformar. Skämt(?) åsido, det här känns ganska spännande att följa. Jag förstår delvis de som ogillar tanken på ännu en plattform och tycker det börjar bli många nu men eftersom jag själv är uppväxt med att behöva starta varje spel i respektive mapp innan Steam så är jag inte så besvärad av att ha multipla plattformar för spel, har ändå inte autostart på någon så det drar inte direkt några resurser.

Det största negativa jag kan tänka mig i skrivande stund är att plattformar man avvänder minder ofta behöver en minut eller två för att uppdatera när man startar dom men det är ett litet pris att betala för konkurrensen som gynnar oss användare.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Gratis är gott så samtliga.

Hear, hear.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av tjompa:

Epic launcher kommer aldrig att installeras på min maskin. Finns inte spelet på Steam så existerar det inte.

så du accepterar bara en form av drm?

Medlem

Missade tyvärr Subnautica.. Men de andra två fick jag tag i.

Medlem
Skrivet av tjompa:

Epic launcher kommer aldrig att installeras på min maskin. Finns inte spelet på Steam så existerar det inte.

Vill du ha en kaka med lite mjölk till?

Medlem

Missade Subnautica men, men..


signatur

- pixelfantast

Medlem

har redan subnautica, de andra är inget för mig


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Alla av dem. Oavsett om jag kanske inte är intresserad av alla nu så kanske jag blir det senare, då är det ju lagom skönt att redan ha fått dem.

Medlem

Subnautica, visste dock innan att det inte var min kopp av te men då det var gratis testa jag iaf
Cool idé, kan tänka mig spelet passar dom som gillar att utforska och bygga saker.
Är väl lite som No Man Sky fast under vattnet ? som är mycket åka runt och upptäcka.

Medlem

Två av tre, skulle inte ta i Super Meat Boy med tång om jag så fick betalt. Har däremot inte installerat eller spelat något av dem, orkar inte med launchern.

Medlem

Tar gratis spelen men kommer nog aldrig köpa något där.
Är bra med konkurrens men tycker det börjar bli väl många Stores/launchers nu.
För mig är det helt avgörande om det har cloud saves. Valve skriver ju i alla fall ut om det har det eller inte, samma med GOG. Finns det på GOG, så försöker jag köpa det där då man får det drm fritt samt att en hel del har cloud saves.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har redan alla tre. Framför allt Subnautica och What Remains of Edith Finch (årets spel 2018 och 2017 för mig) är helt fantastiska, men även Super Meat Boy är underhållande (och emellanåt frustrerande ).

Medlem
Skrivet av pippen1001:

så du accepterar bara en form av drm?

Gammal men falsk tro.

Det finns många DRM-fria spel på Steam som går att ladda ner och sen köra utan Steams klient igång.

Inaktiv

@Fulci: Nämn gärna ett par som man/du kan tänkas spela så jag får en bild

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Fulci: Nämn gärna ett par som man/du kan tänkas spela så jag får en bild

https://steam.fandom.com/wiki/List_of_DRM-free_games

Majoriteten av fallen är det bara att ta bort steam_api.dll i foldern.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inget av dem. Epic är dåligt för industrin och jag kommer därför inte installera deras klient.

Medlem

Jag förstår inte folk som hyllar Steam men dissar Epic.
Jag är ännu mer elitistisk och kör i princip bara GOG, där allt är 100% DRM fritt, och man äger spelen på ett bättre sätt

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inget av dem. Epic är dåligt för industrin och jag kommer därför inte installera deras klient.

Kan du vara vänlig och förklara dig för oss andra som inte är så insatta i världsekonomin.
Och har en sån fin inblick in i spelindustrin.

123
Skriv svar