What remains of Edith Finch blir nästa gratistitel på Epic Store

Robot
What remains of Edith Finch blir nästa gratistitel på Epic Store
Medlem

Har bara hört gott om det spelet, ska se till klicka hem det när det är dags!

Undrar också hur länge detta kommer att hålla? Origin körde gratisspel ett tag också men efter en tid, osäker på hur länge, började spelen om och de lade till slut ner konceptet.

Medlem
Skrivet av pinky:

Har bara hört gott om det spelet, ska se till klicka hem det när det är dags!

Undrar också hur länge detta kommer att hålla? Origin körde gratisspel ett tag också men efter en tid, osäker på hur länge, började spelen om och de lade till slut ner konceptet.

Ja precis. Nu försöker bara Epic locka så många kunder som möjligt att öppna ett konto borta hos de. De försöker verkligen slå sig in på marknaden för att konkurera med Steam eller åtminstone tillhöra toppskiktet av spelklienter. Nu svettas säkert Valve en del.
Hoppas dock att den här gräsliga exklusivitetsaffären (grejen) slaktas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ska bli kul att testa! Jäkla najs med gratisspel

Skrivet av CARTMAN:

Ja precis. Nu försöker bara Epic locka så många kunder som möjligt att öppna ett konto borta hos de. De försöker verkligen slå sig in på marknaden för att konkurera med Steam eller åtminstone tillhöra toppskiktet av spelklienter. Nu svettas säkert Valve en del.
Hoppas dock att den här gräsliga exklusivitetsaffären slaktas.

Bara en fråga, vad gör det bättre att ett spel är exklusivt till Steam då? Är ju ett bra mycket större gäng spel som är det..

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ska bli kul att testa! Jäkla najs med gratisspel

Bara en fråga, vad gör det bättre att ett spel är exklusivt till Steam då? Är ju ett bra mycket större gäng spel som är det..

Jag vill inte ha några exklusiviteter alls. Inte på Steam heller. I en perfekt värld skulle spelen säljas över alla klienter. Eller i en perfekt värld skulle endast 1 launcher finnas. Hehe. Men jag gillar inte när spel blir exklusiva.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det här spelet är riktigt bra. Ett av det årets bästa.

Det är ett narrativt spel som inte bara har intressant gameplay men vars gameplay också förstärker narrativet. Det händer inte varje dag att det kommer ett sånt spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vill inte ha några exklusiviteter alls. Inte på Steam heller. I en perfekt värld skulle spelen säljas över alla klienter. Eller i en perfekt värld skulle endast 1 launcher finnas. Hehe. Men jag gillar inte när spel blir exklusiva.

Håller med. Däremot en värld där det endast fanns en launcher är inte särskilt perfekt, då är vi inne på monopol som, i alla fall, jag anser vara värre än att spel splittras över ett par olika.

Minns en tid då det var skiva och installation med genväg på skrivbordet, det var tider det. (Tekniskt sett EN launcher då: Windows)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vill inte ha några exklusiviteter alls. Inte på Steam heller. I en perfekt värld skulle spelen säljas över alla klienter. Eller i en perfekt värld skulle endast 1 launcher finnas. Hehe. Men jag gillar inte när spel blir exklusiva.

I en perfekt värld skulle en launcher inte ge monopolistiska priser.

Avstängd
Skrivet av Fiddi:

Håller med. Däremot en värld där det endast fanns en launcher är inte särskilt perfekt, då är vi inne på monopol som, i alla fall, jag anser vara värre än att spel splittras över ett par olika.

Minns en tid då det var skiva och installation med genväg på skrivbordet, det var tider det. (Tekniskt sett EN launcher då: Windows)

Skrivet av baxtex:

I en perfekt värld skulle en launcher inte ge monopolistiska priser.

De flesta spel jag har i mitt steam-bibliotek (400+) är INTE köpta på Steam, till avsevärt lägre pris.

Har hellre alla spel där än att behöva ha X antal klienter.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nice! Enda "walking simulator"-spelet jag gillat. Och jag gillade det rejält. Ett av årets bästa spel 2017.

Medlem

@Fiddi: Skulle säga skivan var launchern. Windows är bara platformen skivan (Steam) är installerad på. Så man hade tonvis med launchers


signatur

I drank what?

Medlem

fyfan vilken bra surprise, så värt det! jag som precis tänkt köpa, hoppas jag inte redan gjort det


signatur

//monster

Medlem

P3-spel utsåg det till årets spel 2017.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Helt klart på min topp 5 över de bästa spelen jag spelat, trevligt för de som inte har testat.

Skrivet av baxtex:

I en perfekt värld skulle en launcher inte ge monopolistiska priser.

Priserna i Epic Store är identiska med Steam. Som konsument tjänar du ingenting på att gå full white knight över hur intäkterna fördelas mot utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Fiddi: Skulle säga skivan var launchern. Windows är bara platformen skivan (Steam) är installerad på. Så man hade tonvis med launchers

No-CD-crack löste det väldigt smidigt.

//LD

Medlem

Fastnade med Fortnite för några dagar sedan, så lika bra att köra på med epic launchern i helgen.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Kanonbra liten upplevelse, har ni inte provat så rekommenderar jag det starkt.

Medlem
Skrivet av pinky:

Har bara hört gott om det spelet, ska se till klicka hem det när det är dags!

Undrar också hur länge detta kommer att hålla? Origin körde gratisspel ett tag också men efter en tid, osäker på hur länge, började spelen om och de lade till slut ner konceptet.

Det är extremt bra pr för att pusha deras nya affär, varenda spelmedie skriver såklart om gratislir och man blir tipsad i forum och av kompisar. Dessutom har Epic en ganska fet pengabinge nu och att ge ju gratis spel är betydligt smartare än att köpa annonsplatser.

1
Skriv svar